Αδύνατη για Πάντα: Η σωστή διατροφή κατά την εμμηνόπαυση
Αδύνατη για Πάντα: Η σωστή διατροφή κατά την εμμηνόπαυση
Αδύνατη για Πάντα: Η σωστή διατροφή για ομαλό έμμηνο κύκλο
Αδύνατη για Πάντα: Η σωστή διατροφή για ομαλό έμμηνο κύκλο
ΑΔΥΝΑΤΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ16.09.2015

Αδύνατη για Πάντα: Βάλε τέλος στην ακανόνιστη έμμηνο ρύση

Η Δρ. Μαρία Ψωμά αποκαλύπτει φυσικούς τρόπους για να ρυθμίσεις τον κύκλο σου

Η διατροφή της γυναίκας, τα επίπεδα του άγχους, η άσκηση, το περιβάλλον, και μια σειρά από άλλους παράγοντες επηρεάζουν τα επίπεδα των ορμονών. Πολλές φορές μπορεί να μην δοθεί η πρέπουσα σημασία σε κάποια διαταραχή στις ορμόνες, ωστόσο είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία της γυναίκας.

Εάν κάποια στιγμή δεν έχετε περίοδο μιλήστε με τον γιατρό σας. Ο γιατρός σας θα αποκλείσει μια πιθανή εγκυμοσύνη, ενώ θα ελέγξει σημάδια για πολυκυστικές ωοθήκες, για πρόωρη εμμηνόπαυση με αλλαγές βάρους, ακμή, αραίωση των μαλλιών, ανεπιθύμητη τριχοφυία και άλλα συμπτώματα που σχετίζονται με τις αλλαγές στα επίπεδα των ανδρογόνων ορμονών.

Μειώστε το στρες
Χρησιμοποιήστε φυσικές τεχνικές οι οποίες καταπολεμούν το στρες, , όπως η ελαφριά άσκηση, ο διαλογισμός,τα αιθέρια έλαια, το μασάζ και ο βελονισμός.

Βελτιώστε τη διατροφή σας
Καταναλώνοντας όλες τις ομάδες τροφίμων παρέχετε στον οργανισμό σας όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που είναι αναγκαία ώστε να διατηρηθούν οι ορμόνες σε σταθερό επίπεδο.

Δομικό στοιχείο των ορμονών αποτελούν τα λιπαρά οξέα, μακράς και μέσης αλύσου. Βεβαιωθείτε ότι καταναλώνετε αρκετά λιπαρά, μέσω της διατροφής σας. Καλές πηγές λιπαρών οξέων είναι το λάδι καρύδας, το αβοκάντο, οι ξηροί καρποί, οι σπόροι, ενώ απο τα ψάρια προτιμήστε τον σολομό και τον τόνο.

Επίσης η κατανάλωση προβιοτικών βοηθά στην απορρόφηση των βιταμινών ,οι οποίες επηρεάζουν τα επίπεδα των ορμονών.
Καταναλώστε γιαούρτι, κεφίρ, και λαχανικά που έχουν υποστεί ζύμωση.

Φρούτα και λαχανικά Σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά (σπανάκι, μπρόκολο), πολύχρωμες σαλάτες (κόκκινες, κίτρινες πιπεριές ) και φρούτα, είναι γεμάτα με βιταμίνες και αντιοξειδωτικά, τα οποία είναι απαραίτητα για όλες τις βιοχημικές διεργασίες του σώματος.
Επιλέξτε τα οργανικά , χωρίς προσθήκη παρασιτοκτόνων, τα οποία παρεμβαίνουν στην ορμονική ισορροπία.

Κόκκινο κρέας Ειδικά σε περίοδο με μεγάλη απώλεια αίματος είναι εντελώς απαραίτητη η κατανάλωση κόκκινου κρέατος , το οποίο περιέχει τον πιο βιοδιαθέσιμο σίδηρο και ψευδάργυρο , αλλά και πρωτεΐνη η οποία είναι ο δομικός λίθος στην παραγωγή ορμονών.

ΜάραθοςΌχι μόνο ρυθμίζει τον κύκλο αλλά μειώνει τα συμπτώματα της δυσμηνόρροιας και τις κράμπες.
Βάλτε λίγους σπόρους μάραθου σε ένα ποτήρι νερό πριν κοιμηθείτε.

Παπάγια
Αυτό το εξωτικό φρούτο, θεωρείται οτι ανεβάζει τη θερμοκρασία του σώματος και βοηθάει στην έλευση της περιόδου.

Κάντε άσκηση
Η υπερβολική άσκηση αλλά και η έλλειψη άσκησης επηρεάζουν τα επίπεδα της κορτιζόλης καθώς και άλλων ορμονών που ελέγχουν τα επίπεδα του στρες. Εάν αντιμετωπίζετε προβλήματα έμμηνου ρύσεως, οι ήπιες μορφές άσκησης θα σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε το πρόβλημα.

Κάντε την άσκηση τρόπο ζωής. Ασκήσεις όπως το περπάτημα, η γιόγκα, ο χορός, η μυική ενδυνάμωση και το pilates ,προσφέρουν ευεξία στον οργανισμό. Τα 35- 40 λεπτά άσκησης την ημέρα είναι αρκετά και προσφέρουν στον οργανισμό την ευεξία που χρειάζεται, κάνοντας περισσότερη άσκηση μπορεί να προκαλέσετε ακόμα και διαταραχή στον κύκλο σας.

Αποφύγετε τις Τοξίνες
Αποβάλλετε τις τοξίνες απο το σώμα σας, αποφεύγοντας να χρησιμοποιείτε συμβατικά προιόντα φροντίδας σώματος που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε συστατικά όπως:

DEA
Parabens
Προπυλενογλυκόλη
Λαουρυλοθειικό Νάτριο

Όλα αυτά τα συστατικά σχετίζονται με την αλλαγή στην παραγωγή των οιστρογόνων και ενδεχομένως του θυρεοειδούς και των επινεφριδίων. Επίσης καλό είναι να αντικαταστήσετε τα πλαστικά δοχεία που χρησιμοποιείτε στην κουζίνα σας με γυάλινα δοχεία ή με δοχεία απο ανοξείδωτο χάλυβα, ώστε να αποφευχθεί η ανάπτυξη βλαβερών ουσιών για τον οργανισμό.

More from

BLOGS

Ανάλυσέ Το: Γιατί αλλάζει/ δοκιμάζεται η σχέση μετά το παιδί;

Η Σάντυ Κουτσοσταμάτη σού παρουσιάζει τους τρόπους για να το αντιμετωπίσεις

Eliana in Babyland: Σκέψεις με αφορμή την Ανδριάνα

Η Ελιάνα Χρυσικοπούλου προσπαθεί να βάλει σε σειρά τις σκέψεις της γύρω από τον τραγικό χαμό ενός μικρού κοριτσιού, το πένθος στα χρόνια των social media και τον μεγάλο φόβο

Ilia's Hair Stories by Pantene: Το 1ο blog post της νικήτριας του The Hair Blog Project

Αγαπάς τα μαλλιά σου και θες να ξέρεις τα πάντα γι' αυτά; Η Ήλια είναι ο ιδανικός άνθρωπος για εσένα. Διάβασε όσα έχει να σου πει και stay tuned

Ανάλυσέ Το: «Μαμά αγαπάμε μόνο τα κατοικίδια; Τα υπόλοιπα ζώα τα σκοτώνουμε;»

H Σάντυ Κουτσοσταμάτη μιλά για τη διαφορετική μας αντιμετώπιση απέναντι στα ζώα

Όσα πρέπει να ξέρεις για τη νέα συλλογή PANDORA

Η "Miss Chic" Έλενα Πάκου βλέπει από κοντά τη νέα συλλογή της PANDORA και ξεχωρίζει τα κομμάτια που θα αναδείξουν καλύτερα τα Φθινοπωρινά outfits

H beauty blogger μοιράζεται τις καλύτερες beauty στιγμές του Σεπτεμβρίου

Η beauty blogger υποδέχεται το φθινόπωρο με ένα beauty post που συγκεντρώνει τις καλύτερες στιγμές αλλά και προτάσεις. Διάβασέ το!

Ανάλυσέ Το: Πώς να μάθεις στο παιδί σου την αξία των χρημάτων

Η Σάντυ Κουτσοσταμάτη σού αναλύει τους τέσσερις τρόπους για να τα καταφέρεις

Eliana in Babyland: 10 πράγματα για τα οποία καμία μαμά δεν θα έπρεπε να ντρέπεται

Η Ελιάνα Χρυσικοπούλου λέει «sorry not sorry» σε 10 κλασικές περιστάσεις που κάποιος θα πεταχτεί από κάπου να σχολιάσει κακοπροαίρετα