Blogs : ΑΔΥΝΑΤΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ08 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ, 2015

Αδύνατη για Πάντα: Διατροφή για την πρόληψη του καρκίνου του παχέος εντέρου

Η ιατρός βιοπαθολόγος Δρ. Μαρία Ψωμά αποκαλύπτει τη διατροφή που θωρακίζει ενάντια στον καρκίνο του παχέος εντέρου

Ο καρκίνος του παχέος εντέρου είναι από αυτούς με τη μεγαλύτερη θνησιμότητα σε άντρες και γυναίκες. Πολλοί δυςτυχώς μένουν αδιάγνωςτοι λόγω της θέσης του παχέος εντέρου. Επίσης οι περισσότεροι είναι απρόθυμοι ή ντροπαλοί να μιλήσουν για αυτό το ζήτημα λόγω της σύνδεσής του με τον πρωκτό, με αποτέλεσμα να μην ξεκινά η θεραπεία απο το αρχικό στάδιο.

Σήμερα περισσότεροι απο 1 εκατομμύριο ασθενείς το έχουν αντιμετωπίσει. Ωστόσο υπάρχει το διπλάσιο ποσοστό κινδύνου εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου όταν ένα άτομο απο το συγγενικό περιβάλλον έχει ήδη νοσήσει από τον συγκεκριμένο τύπο καρκίνου.

Σημαντικό για την πρόληψη του καρκίνου του παχέος εντέρου είναι η κολονοσκόπηση, ιδιαίτερα στα άτομα ανω των 50 ετών, καθώς έχει πολύ μεγάλα ποσοστά ίασης όταν διαγνωσθεί στο πρώτο στάδιο.

Από τα βασικότερα μέσα προληψης αποτελεί η διατροφή η πλούσια σε φυτικές ίνες και μειωμένη σε κορεσμένα λιπαρά. Επίσης καλό είναι να αποφεύγονται ολα τα άσπρα: ζάχαρη, άσπρο αλεύρι και ζυμαρικά.

Τροφές που μάχονται τον καρκίνο του παχέος εντέρου

1. Αβοκάντο
Οι φυτικές ίνες που βρίσκονται στο αβοκάντο είναι πολύ σημαντικές καθώς βοηθούν στην καλύτερη διέλευση των τροφών στο παχύ έντερο και μειώνουν τον κίνδυνο ανάπτυξης πολυπόδων.Επιςης πλουςιο σε καλα λιπαρα ειναι αντιφλεγμονωδες.

2. Φυτικές Ίνες
Καταναλώστε τροφές πλούσιες σε φυτικές όπως έιναι τα δημητριακά ολικής άλεσης, το καστανό ρύζι, πλιγούρι και μαύρα φασόλια.

3. Γλυκοπατάτες
Είναι πλούσιες σε αντιοξειδωτικά . Έχει διαπιστωθεί πως οι αντιοξειδωτικές τροφές μάχονται κάθε τύπο των καρκινικών κυττάρων, επειδή θωρακίζουν τα κύτταρά σας ενάντια οξειδωτική φθορά που μπορεί να έχουν υποστεί.
Τροφές πλούσιες σε αντιοξειδωτικά είναι και το σπανάκι, το λάχανο, το μπρόκολο και τα καρότα.

4. Ginger
Η αντιφλεγμονώδης δράση των μπαχαρικών συντελεί στην καταστροφή των καρκινικών κυττάρων του παχέος εντέρου.
Χρησιμοποιήστε σστα φαγητά σας μπαχαρικά όπως , ρίγανη, σκόρδο, κρεμμύδι και κουρκουμά.

5. Γιαούρτι
Τα προβιοτικά παρέχουν στο έντερο τα “καλά” βακτηρία που χρειάζεται για να έχει ένα υγιές περιβάλλον. Αν δεν εχετε χοληςτερινη ειναι καλυτερο να χρηςιμοποιειτε το κλαςςικο ελληνικο γιαουρτι με την πετσα που ειναι το πιο πλουςιο σε προβιοτικα.

6.Σαλάτες
Καθημερινα καταναλωνετε σαλατες πολυχρωμες «χρωματα ουρανιου τοξου», πλουςιες σε αντιοξειδωτικα,οι οποιες βοηθουν στην αντιμετωπιςη της δυςκοιλιοτητας.Ενα νωθρο εντερο δε βοηθαει στην προληψη και αρρωςταινει ολο το σωμα σας.Προσθέστε μηλόξυδο και το ευεργετικο ελαιολαδο για πρόσθετα οφέλη.

Read Also

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΑΔΥΝΑΤΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ

ΑΔΥΝΑΤΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ15 Δεκεμβρίου 2015

Αδύνατη για Πάντα: 10 + 1 τροφές που ενεργοποιούν τον μεταβολισμό

Η Μαρία Ψωμά αποκαλύπτει τις τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη που ενεργοποιούν τον μεταβολισμό

ΑΔΥΝΑΤΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ11 Δεκεμβρίου 2015

Αδύνατη για Πάντα: Η σωστή διατροφή για να ρυθμίσεις τον θυρεοειδή

Οι καλύτερες τροφές για τον υποθυρεοειδισμό , που φέρνουν ορμονική ισορροπία και απώλεια βάρους, από την Μαρία Ψωμά

ΑΔΥΝΑΤΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ28 Νοεμβρίου 2015

Αδύνατη για Πάντα: 10 υγιεινά σνακ για απεριόριστη κατανάλωση

H ιατρός βιοπαθολόγος δρ. Μαρία Ψωμά αποκαλύπτει τα 10 υγιεινά σνακ που μπορούμε να τρώμε απεριόριστα, αλλά και πώς θα τα φτιάξουμε μόνες μας.

ΑΔΥΝΑΤΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ20 Νοεμβρίου 2015

Αδύνατη για Πάντα: 7 tips για λαμπερό και υγιές δέρμα

H Δρ. Μαρία Ψωμά σου δίνει όλα τα tips για να φροντίσεις το δέρμα σου κατά τη διάρκεια της δίαιτας αλλά και μετά

Best of network