Blogs : ΑΔΥΝΑΤΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ29 ΙΟΥΛΙΟΥ, 2015

Αδύνατη για πάντα: Διατροφικές συμβουλές για τις καλοκαιρινές διακοπές

Η ιατρός βιοπαθολόγος Δρ. Μαρία Ψωμά μας δίνει μερικές τελευταίες συμβουλές πριν τις διακοπές του καλοκαιριού

Τις ημέρες αυτές , έρχονται στο ιατρείο οι περισσότεροι για να τους δώσω τις τελευταίες οδηγίες για τις διακοπές τους.

Κάθε χρόνο αυτό που λέω σε όλους είναι οτι στην περίοδο των διακοπών στόχος μας είναι όχι να χάσουμε αλλά να συντηρήσουμε αυτό που πετύχαμε μέχρι τώρα. Πόσο μάλλον φέτος, που το καλοκαίρι ουσιαστικά αρχίζει τώρα, μετά απο μια τόσο δύσκολη περίοδο οικονομικά και συναισθηματικά. 
Πρέπει όμως να χαλαρώσουν και να “γεμίσουν” τις μπαταρίες τους, για τον δύσκολο χειμώνα που έρχεται.
Άλλωστε ζούμε σε μια απο τις ωραιότερες χώρες του κόσμου, και σίγουρα το καλύτερο καλοκαίρι και θα πρέπει να το απολαύσουμε, συμπεριλαμβανομένου του πολύ καλού “ελληνικού φαγητού”.

Χωρίς πίεση, ενοχές και τύψεις…Θα απαντήσω στα ερωτήματα που μου θέτουν οι περισσότεροι.

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

1. Καλύτερα να τσιμπάω λίγο απο τα απαγορευμένα καθημερινά ή να πειθαρχώ όλη την εβδομάδα και να ξεφεύγω εντελώς το Σαββατοκύριακο;

Έρευνες απο το Boston University College of Health and Rehabilitation Science, υποστηρίζουν οτι προτιμούν την καθημερινή μικρή ατασθαλία, για να μπορέσει να υπάρχει έλεγχος στο φαγητό. Η νοοτροπία του “όλα ή τίποτα”, θεωρούν οτι οδηγεί σε αντιδραστικές συμπεριφορές και βουλιμικές τάσεις. Βέβαια η προτεινόμενη ατασθαλία είναι μια μπουκιά ή μια κουταλιά γλυκό!!!

2. Καλύτερα να ξεφύγουμε εντελώς το Σαββατοκύριακο στο αλκοόλ ή ένα ποτηράκι καθημερινά;

Αρχικά αν δεν πίνετε καλό είναι να μην αρχίσετε. Φυσικά και προτιμούμε το ένα ποτήρι οι γυναίκες και δύο οι άντρες καθημερινά, εφόσον δεν μπορείτε να το αποχωριστείτε. Το να πίνετε ένα μπουκάλι σε κάθε ευκαιρία γιορτής ή το Σαββατοκύριακο θα σας οδηγήσει μόνο σε προβλήματα. Το αλκοόλ έχει υψηλό γλυκαιμικό δείκτη με αποτέλεσμα να αυξάνεται κατακόρυφα το σάκχαρο του αίματος και να χρειάζεται όλο και μεγαλύτερη έκκριση ινσουλίνης για να το μεταβολίσει. Αυτό μακροπρόθεσμα μπορεί να οδηγήσει σε διαβήτη και βλάβη στο συκώτι. 

3. Τι αλκοόλ να πίνουμε;

Αν δεν μπορείτε να αντισταθείτε στο ποτό, προσπαθείστε τουλάχιστον να μην πίνετε ποτέ νηστικοί. Ειδικά στην παραλία, με την ζέστη, αν πιείτε χωρίς να έχετε φάει το μόνο που θα πετύχετε είναι ζάλη και αφυδάτωση. Προτιμήστε τα καθαρά ποτά και όχι cocktail, αν θέλετε να προσέξετε τα κιλά σας.

4. Μένετε όλη τη μέρα νηστικές στην παραλία για να φάτε το βράδυ στην ταβέρνα.

Ένα απο τα σημαντικότερα λάθη των διακοπών ή απο έλλειψη οργάνωσης ή “για να κάνετε δίαιτα” μένετε όλη μέρα νηστικές και φυσικά το βράδυ δεν υπάρχει έλεγχος. Έχετε ήδη πάθει υπογλυκαιμία και για να ισορροπήσετε το σάκχαρο σας, τρώτε ότι βρείτε μπροστά σας. 

Οργανωθείτε και πάρτε μαζί σας, φρούτα, ξηρούς καρπούς, ένα τόστ ολικής με γαλοπούλα και τυρί, αγγουράκια και φυσικά νερό!! Προσέξτε να πίνετε συνέχεια νερό. Υπάρχει ο κίνδυνος αφυδάτωσης, ειδικά αν κάνετε και κάποια δραστηριότητα. Προτιμήστε αλμυρούς ξηρούς καρπούς. Το αλάτι, βοηθάει το νερό που πίνετε να συγκρατηθεί απο το σώμα σας. 
Αυτό που θέλω να τονίσω είναι ότι το καλοκαίρι και οι διακοπές είναι ιδανική εποχή για να χαλαρώσουμε. Απολαύστε τον ήλιο, τη θάλασσα, τους φίλους και την περίφημη μεσογειακή κουζίνα. 
Αν υπάρχει μέτρο και στοιχειώδη οργάνωση, θα διασκεδάσετε και θα διατηρήσετε το βάρος σας.

Σας εύχομαι ΚΑΛΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ!!!!

Read Also

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΑΔΥΝΑΤΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ

ΑΔΥΝΑΤΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ15 Δεκεμβρίου 2015

Αδύνατη για Πάντα: 10 + 1 τροφές που ενεργοποιούν τον μεταβολισμό

Η Μαρία Ψωμά αποκαλύπτει τις τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη που ενεργοποιούν τον μεταβολισμό

ΑΔΥΝΑΤΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ11 Δεκεμβρίου 2015

Αδύνατη για Πάντα: Η σωστή διατροφή για να ρυθμίσεις τον θυρεοειδή

Οι καλύτερες τροφές για τον υποθυρεοειδισμό , που φέρνουν ορμονική ισορροπία και απώλεια βάρους, από την Μαρία Ψωμά

ΑΔΥΝΑΤΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ28 Νοεμβρίου 2015

Αδύνατη για Πάντα: 10 υγιεινά σνακ για απεριόριστη κατανάλωση

H ιατρός βιοπαθολόγος δρ. Μαρία Ψωμά αποκαλύπτει τα 10 υγιεινά σνακ που μπορούμε να τρώμε απεριόριστα, αλλά και πώς θα τα φτιάξουμε μόνες μας.

ΑΔΥΝΑΤΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ20 Νοεμβρίου 2015

Αδύνατη για Πάντα: 7 tips για λαμπερό και υγιές δέρμα

H Δρ. Μαρία Ψωμά σου δίνει όλα τα tips για να φροντίσεις το δέρμα σου κατά τη διάρκεια της δίαιτας αλλά και μετά

Best of network