Blogs : ΑΔΥΝΑΤΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ10 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ, 2015

Αδύνατη για Πάντα: Η σωστή διατροφή για ομαλό έμμηνο κύκλο

Πώς να αντιμετωπίσεις με φυσικό τρόπο τις ανωμαλίες του κύκλου σου

Η έμμηνος ρύση ή “περίοδος” είναι η χρονική περίοδος του μήνα όπου γίνεται απόπτωση του ενδομητρίου και βλέπουμε αίμα στο εσώρουχό μας. Η αραιομηνόρροια είναι οι ακανόνιστοι κύκλοι μεγαλύτερης διάρκειας των 28 ημερών. Αποτελεί ένα συχνό φαινόμενο που παρατηρείται σε ποσοστό 5% των ενήλικων γυναικών.

Είναι πολυπαραγοντικό φαινόμενο. Επηρεάζεται από τον εγκέφαλο (τον υποθάλαμο και την υπόφυση), τις ωοθήκες άλλα και τα επινεφρίδια και τον θυρεοειδή. Όλα αυτά τα βασικά όργανα συντονίζονται για να ρυθμίσουν τις ορμόνες και την φυσιολογική έλευση της περιόδου.

Αν έχετε μια φυσιολογική, χωρίς πόνο και τακτική περίοδο κάθε μήνα, τότε οι ορμόνες σας βρίσκονται σε ισορροπία. Αν έχετε ακανόνιστους κύκλους ή επώδυνη περίοδο ή προ εμμηνορυσιακό σύνδρομο (νεύρα, κατακράτηση “πρήξιμο” )τότε σημαίνει ότι έχετε κάποια ανισορροπία.

Αυτό μπορεί να οφείλεται σε χρόνιο στρες, κακή διατροφή, πολύ άσκηση ή υπερβολική χαμηλό σωματικό βάρος. Ένας φυσιολογικός κύκλος απελευθερώνει το ωάριο κάθε 25-28 ημέρες , άλλα αυτό αλλάζει από γυναίκα σε γυναίκα , ιδιαίτερα στην εφηβεία και στο στάδιο της προ- εμμηνόπαυσης. Όταν η γυναίκα δεν έχει περίοδο και δεν είναι σε εμμηνόπαυση, αυτό ονομάζεται “ αμηνόρροια” και κινδυνεύει από οστεοπόρωση, καρδιαγγειακά και υπογονιμότητα.

Συχνά Αίτια

1) Χρόνιο στρες
Όταν βρισκόμαστε σε διαρκές άγχος, το σώμα αρχίζει να αποθηκεύει ενέργεια και ένας από τους τρόπους άμυνας είναι η αναστολή της ωορρηξίας. Ένα άσχημο γεγονός στην ζωή μας (διαζύγιο, απώλεια αγαπημένου προσώπου ή οικονομικά προβλήματα) φορτίζει συνέχεια τα επινεφρίδια με αποτέλεσμα να επηρεάζεται η αδρεναλίνη η κορτιζόλη και κατά συνέπεια η έκκριση των οιστρογόνων και των άλλων αναπαραγωγικών ορμονών.
Στρες μπορεί να είναι και η υπεράθληση ή οι ακραίες δίαιτες ή το πολύ χαμηλό ποσοστό σωματικού λίπους.

2) Διαταραχές θυρεοειδούς
Περίπου το 15 % των γυναικών έχουν διαταραχές στην θυρεοειδική λειτουργία, με άμεση επιρροή στην έκκριση γυναικείων ορμονών. Ο υποθυρεοειδισμός όσο και ο υπερθυρεοειδισμός μπορεί να οδηγήσει σε διαταραχές του κύκλου.

3) Διαταραχές στις αναπαραγωγικές ορμόνες
Οι πολυκυστικές ωοθήκες επηρεάζουν άμεσα την ωορρηξία. Διαταράσσονται τα οιστρογόνα η προγεστερόνη και η τεστοστερόνη με αποτέλεσμα αυξημένο σωματικό βάρος. αυξημένη τριχοφυΐα στο πρόσωπο, ακμή και διαταραχές στην έμμηνο ρυση. Το σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών μπορεί να διαγνωστεί από τον γυναικολόγο ή τον ενδοκρινολόγο σας με αιματολογικές εξετάσεις, υπέρηχο και λήψη ιατρικού ιστορικού.
Εκτός από το σύνδρομο πολυκυστικων ωοθηκών υπάρχει και η “πρόωρη εμμηνόπαυση “ πριν την ηλικία των 40, που συνεπάγεται ασταθή περίοδο, εξάψεις, νυχτερινές εφιδρώσεις και ξηρότητα κόλπου.

3) Κακή διατροφή

Μια διατροφή βασισμένη σε ζάχαρη ,κορεσμένα λιπαρά ,τηγανιτά και συντηρητικά αποτελεί στρες για τον οργανισμό και επιβαρύνει τα επινεφρίδια, αυξάνοντας την κορτιζόλη και διαταράσσοντας τιε γυναικείες ορμόνες.

4) Τροφική δυσανεξία – Αλλεργία

Η δυσανεξία στην γλουτένη (κοιλιοκάκη) μπορεί να επηρεάσει την ορμονική λειτουργία δημιουργώντας διατροφικές ανεπάρκειες, οι οποίες επηρεάζουν την χλωρίδα του εντέρου και αποτελώντας ένα χρόνιο στρες για τα επινεφρίδια και την έκκριση των θηλυκών ορμονών.

5) Απότομη απώλεια βάρους και υπερβολικά χαμηλό βάρος

Αν ο δείκτης μάζας σώματος κατέβει στο 18 με 19 μπορεί να χάσετε “κύκλους” γιατί μειώνεται το λίπος, από όπου παράγονται τα οιστρογόνα. Για αυτό οι γυναίκες με πολύ χαμηλό βάρος ή νευρική ανορεξία ή βουλιμία έχουν ακανόνιστη ή καθόλου έμμηνορύση. Οι υποθερμιδικές δίαιτες, στερητικές δίαιτες δίαιτες χαμηλών λιπαρών μειώνουν δραματικά το ποσοστό του σωματικού λίπους. Σε αυξημένο κίνδυνο βρίσκονται και οι χορτοφάγοι καθώς και οι ακόλουθοι της ωμοφαγικής δίαιτας.

Read Also

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΑΔΥΝΑΤΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ

ΑΔΥΝΑΤΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ15 Δεκεμβρίου 2015

Αδύνατη για Πάντα: 10 + 1 τροφές που ενεργοποιούν τον μεταβολισμό

Η Μαρία Ψωμά αποκαλύπτει τις τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη που ενεργοποιούν τον μεταβολισμό

ΑΔΥΝΑΤΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ11 Δεκεμβρίου 2015

Αδύνατη για Πάντα: Η σωστή διατροφή για να ρυθμίσεις τον θυρεοειδή

Οι καλύτερες τροφές για τον υποθυρεοειδισμό , που φέρνουν ορμονική ισορροπία και απώλεια βάρους, από την Μαρία Ψωμά

ΑΔΥΝΑΤΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ28 Νοεμβρίου 2015

Αδύνατη για Πάντα: 10 υγιεινά σνακ για απεριόριστη κατανάλωση

H ιατρός βιοπαθολόγος δρ. Μαρία Ψωμά αποκαλύπτει τα 10 υγιεινά σνακ που μπορούμε να τρώμε απεριόριστα, αλλά και πώς θα τα φτιάξουμε μόνες μας.

ΑΔΥΝΑΤΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ20 Νοεμβρίου 2015

Αδύνατη για Πάντα: 7 tips για λαμπερό και υγιές δέρμα

H Δρ. Μαρία Ψωμά σου δίνει όλα τα tips για να φροντίσεις το δέρμα σου κατά τη διάρκεια της δίαιτας αλλά και μετά

Best of network