Αδύνατη για Πάντα: 10 στρατηγικές για πρόληψη του καρκίνου του μαστού
Αδύνατη για Πάντα: 10 στρατηγικές για πρόληψη του καρκίνου του μαστού
Αδύνατη για Πάντα: Διατροφή για την πρόληψη του καρκίνου του παχέος εντέρου
Αδύνατη για Πάντα: Διατροφή για την πρόληψη του καρκίνου του παχέος εντέρου
ΑΔΥΝΑΤΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ15.10.2015

Αδύνατη για Πάντα: Πώς να αντιμετωπίσεις τις εξάψεις της εμμηνόπαυσης

Η ιατρός βιοπαθολόγος Δρ. Μαρία Ψωμά αποκαλύπτει πώς θα απαλλαγείς από τις εξάψεις

Πριν από λίγες ημέρες, το πρωί στο ιατρείο, ήρθε μια αγαπημένη ασθενής, η οποία επιτυχώς έχασε τα κιλά της και είμαστε στο πιο σημαντικό στάδιο της συντήρησης.

Ευτυχώς, προλάβαμε να ολοκληρώσουμε την απώλεια πριν την εμμηνόπαυση, όπου τα πράγματα δυσκολεύουν. Ως γιατρός έχω διαβάσει πολλά για το στάδιο της προ εμμηνόπαυσης και της εμμηνόπαυσης. Ποτέ όμως δεν είχα βιώσει την εμπειρία ενός από τα κυρίαρχα συμπτώματα, των εξάψεων.

Η Μαρία λοιπόν, ήταν το πρώτο πρωινό ραντεβού, πολύ νωρίς έκανε ακόμα δροσιά, εγώ προσωπικά κρύωνα. Μπήκε μέσα με φανελάκι αμάνικο και μου λέει άνοιξε τα παράθυρα, υποφέρω, άνοιξα και παρόλα αυτά την είδα να συνεχίζει να υποφέρει.
Άνοιξα τον ανεμιστήρα της οροφής και παρόλα αυτά έβαλα και κλιματιστικό, τότε ηρέμησε. Εγώ φυσικά έβαλα μπουφάν. Αυτό διήρκεσε γύρω στα 10 λεπτά. Μόλις ηρέμησε της ζήτησα να μου το περιγράψει. Συνήθως ήταν βράδυ όπου ξυπνάει από νυχτερινές εφιδρώσεις.

Αυτές λοιπόν είναι οι εξάψεις οι οποίες ταλαιπωρούν 8 στις 10 γυναίκες στην εμμηνόπαυση ή πριν από αυτή. Συνήθως για ένα χρόνο.

Οφείλονται στην μείωση των οιστρογόνων οι οποίες επηρεάζουν τον υποθάλαμο, ο οποίος ρυθμίζει την θερμοκρασία του σώματος.

Εκδηλώνεται ως υπερβολική ζέστη η οποία ξεκινά από το στήθος μέχρι τον λαιμό και το πρόσωπο. Μπορεί να συνοδεύεται από έντονη εφίδρωση, κοκκίνισμα, ταχυκαρδία, ζάλη ακόμα και κρίσεις πανικού. Μόλις τελειώσει οι γυναίκες αυτές μπορεί να κρυώνουν διότι πέφτει απότομα η θερμοκρασία του σώματος.

Πώς θα τις προλάβετε;

1) Αποφύγετε τα καρυκεύματα
Ιδιαίτερα τα καυτερά όπως tabasco, πιπέρι Καγιέν, μουστάρδες και τα πικάντικα φαγητά.

2) Μειώστε το αλκοόλ

Έκτος από οτι λειτουργει ως τοξίνη που δρα στο συκώτι και τις ωοθήκες, χαλαρώνει τα αιμοφόρα αγγεία προκαλώντας διαστολή αυτών, αυξημένη ροή αίματος και εξάψεις

3) Διατηρήστε το σάκχαρο σας σταθερό

Οι αυξομειώσεις του επιδεινώνουν τις εξάψεις. Μην μένετε νηστικές, αποφύγετε την ζάχαρη το λευκό ψωμί και τα ζυμαρικά. Κάντε 4-5 γεύματα. Προτιμήστε σιτηρά ολικής ,ξηρούς καρπούς, πρωτεΐνη, ρύζι καστανό, βρώμη και φρούτα τα οποία θα σας χορτάσουν και θα διατηρήσουν το σάκχαρο σας σταθερό.

4) Κρατήστε ημερολόγιο
Σημειώστε τις τροφές που καταναλώσατε πριν την εμφάνιση των εξάψεων η οτιδήποτε άλλο μπορεί να τις έχει προκαλέσει, ώστε να τα αποφύγετε την επόμενη φορά .

5) Κινηθείτε
Η καθημερινή σωματική δραστηριότητα βοηθάει πολύ. Δεν χρειάζεστε να κλείνεστε στο γυμναστήριο. Περπατήστε, χορέψτε η βγάλτε βόλτα τον σκύλο σας.

6) Χαλάρωση και σωστή ανάπαυση

Αντί να αγχωθείτε πάρτε βαθιές ανάσες από την μύτη μετρώντας μέχρι το 3 και εκπνεύστε από το στόμα μετρώντας μέχρι το 6. Είναι η λεγόμενη διαφραγματική αναπνοή, η οποία μειώνει τις εξάψεις έως και 50%. Επίσης μπορείτε να κάνετε ασκήσεις γιόγκα η οποία βασίζεται σε αυτές.

7) Νερό
Πίνετε αρκετό νερό, κυρίως κρύο. Να έχετε μαζί σας κάποιο σπρέι μεταλλικού νερού , υγρά μαντιλάκια ή αν είστε στο σπίτι και έχετε ξεμείνει βάλτε τους καρπούς σας κάτω από τρεχούμενο νερό βρύσης. Ακόμη και τα κατεψυγμένα πακέτα λαχανικών μπορούν να βοηθήσουν, τα όποια θα τα τοποθετήσετε στο πρόσωπο ,στο εσωτερικό από τα μπράτσα στους καρπούς και στο στήθος.

8) Μειώστε τους καφέδες
Αν δεν μπορείτε, αντικαταστήστε τους με ντεκαφεινέ το ίδιο ισχύει και για τα ροφήματα που περιέχουν καφεΐνη όπως το τσάι και τα αναψυκτικά τύπου coca-cola.Προτιμήστε φασκόμηλο, βανίλια και χαμομήλι που ηρεμεί.

More from

BLOGS

Ανάλυσέ Το: Τα προβλήματά μας είναι αληθινά ή μήπως ψευδαισθήσεις του μυαλού μας;

Τι θα συμβεί εάν αντί για να ασχολούμαστε με αυτά που δεν έχουμε ασχολούμαστε με αυτά που έχουμε;

Ανάλυσέ Το: Γιατί αλλάζει/ δοκιμάζεται η σχέση μετά το παιδί;

Η Σάντυ Κουτσοσταμάτη σού παρουσιάζει τους τρόπους για να το αντιμετωπίσεις

Eliana in Babyland: Σκέψεις με αφορμή την Ανδριάνα

Η Ελιάνα Χρυσικοπούλου προσπαθεί να βάλει σε σειρά τις σκέψεις της γύρω από τον τραγικό χαμό ενός μικρού κοριτσιού, το πένθος στα χρόνια των social media και τον μεγάλο φόβο

Ilia's Hair Stories by Pantene: Το 1ο blog post της νικήτριας του The Hair Blog Project

Αγαπάς τα μαλλιά σου και θες να ξέρεις τα πάντα γι' αυτά; Η Ήλια είναι ο ιδανικός άνθρωπος για εσένα. Διάβασε όσα έχει να σου πει και stay tuned

Ανάλυσέ Το: «Μαμά αγαπάμε μόνο τα κατοικίδια; Τα υπόλοιπα ζώα τα σκοτώνουμε;»

H Σάντυ Κουτσοσταμάτη μιλά για τη διαφορετική μας αντιμετώπιση απέναντι στα ζώα

Όσα πρέπει να ξέρεις για τη νέα συλλογή PANDORA

Η "Miss Chic" Έλενα Πάκου βλέπει από κοντά τη νέα συλλογή της PANDORA και ξεχωρίζει τα κομμάτια που θα αναδείξουν καλύτερα τα Φθινοπωρινά outfits

H beauty blogger μοιράζεται τις καλύτερες beauty στιγμές του Σεπτεμβρίου

Η beauty blogger υποδέχεται το φθινόπωρο με ένα beauty post που συγκεντρώνει τις καλύτερες στιγμές αλλά και προτάσεις. Διάβασέ το!

Ανάλυσέ Το: Πώς να μάθεις στο παιδί σου την αξία των χρημάτων

Η Σάντυ Κουτσοσταμάτη σού αναλύει τους τέσσερις τρόπους για να τα καταφέρεις