Ανάλυσέ Το: Πώς να βοηθήσεις το παιδί σου να συγκεντρώνεται ευκολότερα και να αποδίδει καλύτερα στο σχολείο
Ανάλυσέ Το: Πώς να βοηθήσεις το παιδί σου να συγκεντρώνεται ευκολότερα και να αποδίδει καλύτερα στο σχολείο
Ανάλυσέ Το: Πώς να αναπτύξεις τις κοινωνικές σου δεξιότητες
Ανάλυσέ Το: Πώς να αναπτύξεις τις κοινωνικές σου δεξιότητες
ΑΝΑΛΥΣΕ ΤΟ01.09.2017

Ανάλυσέ Το: Αν υποφέρεις από άγχος, μάθε πώς επηρεάζεται το σώμα σου και πώς μπορείς να το διαχειριστείς

Η Σάντυ Κουτσοσταμάτη σού αναλύει πώς μπορείς να διαχειριστείς το άγχος με απλά βήματα

Μήπως προσπαθείς να κάνεις περισσότερα από όσα αντέχεις και προλαβαίνεις;  Μήπως αγχώνεσαι για κάποια παρουσίαση; Μήπως για κάποιο διαγώνισμα;  Μήπως φοβάσαι κάποιο πιθανό μελλοντικό αρνητικό σενάριο; Μήπως φοβάσαι ότι κάτι κακό θα συμβεί στο παιδί σου;

Το άγχος, είναι ένα συναίσθημα, που όλοι νιώθουμε όταν έχουμε να αντιμετωπίσουμε μια πρόκληση ή όταν νιώθουμε ταραχή.

Εκτός από συναίσθημα, το στρες είναι μια φυσική αντίδραση που επηρεάζει όλο μας το σώμα.

Βραχυπρόθεσμα, το στρες μας ωφελεί γιατί μας ενεργοποιεί να αντιμετωπίσουμε προκλήσεις και απειλές. Όταν όμως αγχωνόμαστε πολύ συχνά ή για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, επηρεάζουμε όργανα και κύτταρα σε όλο μας το σώμα και αλλάζουμε ακόμη και την λειτουργία του εγκεφάλου μας.

Ο αδένας της αδρεναλίνης απελευθερώνει τις ορμόνες του στρες, την κορτιζόλη, την επινεφρίνη και την νορεπινεφρίνη. Καθώς αυτές οι ορμόνες ταξιδεύουν στο νευρικό σύστημα, φτάνουν γρήγορα στα αιμοφόρα αγγεία και στην καρδιά. Η αδρεναλίνη (επινεφρίνη), κάνει την καρδιά να χτυπά δυνατά, και αυξάνει την πίεση του αίματος, δημιουργώντας υπερένταση.

Η κορτιζόλη σχετίζεται επίσης και με την δημιουργία αρτηριοσκλήρυνσης ή τη δημιουργία χοληστερόλης μέσα στις αρτηρίες.

Οι αλλαγές αυτές αυξάνουν τις πιθανότητες εμφράγματος ή καρδιακής προσβολής. Όταν ο εγκέφαλος ανιχνεύει το στρες, ενεργοποιεί το αυτόνομο νευρικό σύστημα. Στη συνέχεια, επικοινωνεί το στρες στο πεπτικό νευρικό σύστημα. Η συσχέτιση εγκεφάλου και πεπτικών οργάνων δημιουργεί συσπάσεις και έτσι προκαλείται το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου και αυξάνει την ευαισθησία των οργάνων στα οξέα και τις πιθανότητες για καούρες. Το χρόνιο στρες, αλλάζει επίσης και την εμφάνιση της κοιλιάς μας. Η κορτιζόλη αυξάνει την όρεξη και δίνει εντολή στο σώμα να αναπληρώσει την χαμένη ενέργεια αναζητώντας υδατάνθρακες και τροφές που προκαλούν στιγμιαία ευφορία (πχ σοκολάτα).  Τα υψηλά επίπεδα κορτιζόλης προσθέτουν θερμίδες, συνήθως σε μορφή σπλαχνικού λίπους.  Αυτό το είδος λίπους, απελευθερώνει τις κυτοκίνες οι οποίες αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης χρόνιων ασθενειών, όπως καρδιοπάθειες και αντίσταση στην ινσουλίνη. Στο μεταξύ, οι ορμόνες του στρες επηρεάζουν τα κύτταρα του ανοσολογικού, κάνοντάς μας πιο επιρρεπείς μολύνσεις και καθυστερώντας τον ρυθμό ανάρρωσης.

Αν θέλουμε  να ζήσουμε πολλά χρόνια, χρειάζεται να περιορίσουμε το χρόνιο στρες καθώς σταδιακά και σταθερά σκοτώνει τα κύτταρά μας.

Το χρόνιο στρες, προκαλεί ακμή, πονοκεφάλους, τριχόπτωση, σεξουαλική δυσλειτουργία, δυσκολία συγκέντρωσης, εξάντληση και ευερεθιστότητα.

Πώς μπορούμε να διαχειριστούμε το άγχος

Όταν κάποιος σκέφτεται αρνητικά για το μέλλον, έχει μάθει να είναι αυστηρός με τον εαυτό του σε σημείο τελειομανίας, όταν δεν πιστεύει στις δυνατότητές του και αμφιβάλλει για τον εαυτό του, δυσκολεύεται να διαχειριστεί το άγχος.

Φυσικά, το περιβάλλον του ατόμου κατά την παιδική του ηλικία, τα ερεθίσματα που δεχόταν, τα πρότυπα των γονιών του αλλά και οι σιωπηλές τους προσδοκίες, καθορίζουν τον τρόπο που διαχειρίζεται το άτομο το άγχος.

Έχω γνωρίσει πολλών ειδών άγχη. Υπάρχει το άγχος του άγχους, το άγχος του άγνωστου, το άγχος της αποτυχίας, το άγχος της έλλειψης ελέγχου, το άγχος της απόρριψης κ.α. Όλα τα είδη άγχους, σχετίζονται με τις δυσλειτουργικές σκέψεις. Τις σκέψεις που ενεργοποιούνται αυτόματα συνήθως, και δυσκολευόμαστε να εντοπίσουμε και να ελέγξουμε.

More from

BLOGS

Ανάλυσέ Το: Τα προβλήματά μας είναι αληθινά ή μήπως ψευδαισθήσεις του μυαλού μας;

Τι θα συμβεί εάν αντί για να ασχολούμαστε με αυτά που δεν έχουμε ασχολούμαστε με αυτά που έχουμε;

Ανάλυσέ Το: Γιατί αλλάζει/ δοκιμάζεται η σχέση μετά το παιδί;

Η Σάντυ Κουτσοσταμάτη σού παρουσιάζει τους τρόπους για να το αντιμετωπίσεις

Eliana in Babyland: Σκέψεις με αφορμή την Ανδριάνα

Η Ελιάνα Χρυσικοπούλου προσπαθεί να βάλει σε σειρά τις σκέψεις της γύρω από τον τραγικό χαμό ενός μικρού κοριτσιού, το πένθος στα χρόνια των social media και τον μεγάλο φόβο

Ilia's Hair Stories by Pantene: Το 1ο blog post της νικήτριας του The Hair Blog Project

Αγαπάς τα μαλλιά σου και θες να ξέρεις τα πάντα γι' αυτά; Η Ήλια είναι ο ιδανικός άνθρωπος για εσένα. Διάβασε όσα έχει να σου πει και stay tuned

Ανάλυσέ Το: «Μαμά αγαπάμε μόνο τα κατοικίδια; Τα υπόλοιπα ζώα τα σκοτώνουμε;»

H Σάντυ Κουτσοσταμάτη μιλά για τη διαφορετική μας αντιμετώπιση απέναντι στα ζώα

Όσα πρέπει να ξέρεις για τη νέα συλλογή PANDORA

Η "Miss Chic" Έλενα Πάκου βλέπει από κοντά τη νέα συλλογή της PANDORA και ξεχωρίζει τα κομμάτια που θα αναδείξουν καλύτερα τα Φθινοπωρινά outfits

H beauty blogger μοιράζεται τις καλύτερες beauty στιγμές του Σεπτεμβρίου

Η beauty blogger υποδέχεται το φθινόπωρο με ένα beauty post που συγκεντρώνει τις καλύτερες στιγμές αλλά και προτάσεις. Διάβασέ το!

Ανάλυσέ Το: Πώς να μάθεις στο παιδί σου την αξία των χρημάτων

Η Σάντυ Κουτσοσταμάτη σού αναλύει τους τέσσερις τρόπους για να τα καταφέρεις