Υγεία : Διατροφή11 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ, 2017

Οι 9 τροφές-ασπίδα ενάντια στο κρύο

Πώς θα θωρακίσεις τον οργανισμό σου απέναντι στις ασθένειες;

Ζεστά γεύματα και σούπες
Οι σούπες αποτελούν μια από τις καταλληλότερες τροφές για τις κρύες μέρες, καθώς είναι ζεστές αλλά και παράλληλα πολύ θρεπτικές. Ενυδατώνουν τον οργανισμό σου, σου χαρίζουν ευεξία και ενέργεια αλλά και  ενισχύουν το ανοσοποιητικό σου σύστημα. 

Ζεστά ροφήματα
Ένα φλιτζάνι ζεστή σοκολάτα, τσάι, χαμομήλι ή οποιοδήποτε άλλο ρόφημα, θα σε ζεστάνει τις κρύες μέρες και νύχτες του διαστήματος αυτού. Για έξτρα γεύση αλλά και ενέργεια και θρεπτικά συστατικά, συνόδευσέ τα με λίγο μέλι. Η σωστή ενυδάτωση είναι απαραίτητα προϋπόθεση προστασίας από το κρύο, καθώς όταν ο οργανισμός είναι αφυδατωμένος, η θερμοκρασία του σώματος πέφτει με αποτέλεσμα να κρυώνουμε περισσότερο. 

Δες εδώ μερικές από τις πιο νόστιμες συνταγές για ζεστά ροφήματα!

Βιταμίνη C
Τα εσπεριδοειδή, όπως τα πορτοκάλια και τα λεμόνια, αποτελούν μια από τις καλύτερες επιλογές για να αυξηθεί η ημερήσια πρόσληψη βιταμίνης C, που, όπως είναι γνωστό, ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και ενυδατώνει τον οργανισμό.

Μικρή ποσότητα αλκοόλ μαζί με το γεύμα
Μια μικρή ποσότητα αλκοόλ, συνοδευόμενη από το γεύμα σου, μπορεί να έχει ευεργετικές ιδιότητες, αφού προσφέρει την απαιτουμένη ενέργεια για τις καύσεις. Μεγάλη ποσότητα αλκοόλ μπορεί να προκαλέσει αντίθετα αποτελέσματα. 

Όσπρια
 Πλούσια σε σύνθετους υδατάνθρακες και πρωτεΐνες, αποτελούν σύμμαχό μας στις κρύες μέρες (και νύχτες) του χειμώνα. 

Άπαχο κρέας

Τροφές όπως το κοτόπουλο, η γαλοπούλα και το ψαρονέφρι αποτελούν καλές πηγές πρόσληψης σιδήρου, περιέχοντας παράλληλα χαμηλά κορεσμένα λιπαρά. Ο σίδηρος που προσλαμβάνεται από το άπαχο κρέας απορροφάται καλύτερα από το σώμα σε σχέση με τις φυτικές πηγές του στοιχείου, οπότε μικρές ποσότητες κρέατος είναι απαραίτητες για την ενέργεια και την ευεξία σου. 

Καυτερές πιπεριές και πιπέρι.
Δίνουν έξτρα γεύση και άρωμα στα γεύματά σου, ενώ παράλληλα, περιέχουν ουσίες όπως η καψαικίνη και η πιπερίνη, που διεγείρουν το κυκλοφορικό σύστημα και ανεβάζουν τη θερμοκρασία. 

Υδατάνθρακες
Τροφές όπως τα δημητριακά, το ψωμί, το ρύζι, οι πατάτες και τα ζυμαρικά περιέχουν άμυλο και σύνθετους υδατάνθρακες που παρέχουν στον οργανισμό σου ενέργεια με αργό αλλά σταθερό ρυθμό. Το σώμα σου χρησιμοποιεί την ενέργεια αυτή για να διατηρήσει την εσωτερική του θερμοκρασία σε σωστά επίπεδα.  

Ξηροί καρποί και αποξηραμένα φρούτα
Οι ξηροί καρποί περιέχουν σελήνιο και ωφέλιμα λιπαρά οξέα. Η συμπυκνωμένη ενέργειά τους θα βοηθήσει τον οργανισμό να κρατήσει σταθερό το επίπεδο των καύσεων και, κατά συνέπεια, τη θερμοκρασία του. Μια από τις πιο απαραίτητες ομάδες τροφών για το κρύο σε περιορισμένες βέβαια ποσότητες.

Απότομη πτώση της θερμοκρασίας, κρύο και χιόνι είναι τα χαρακτηριστικά των τελευταίων ημερών, που, μπορεί να δημιουργούν ένα παραμυθένιο τοπίο ωστόσο, κάνουν τον οργανισμό σου πιο ευάλωτο και τις άμυνές του να πέφτουν σε αντίστοιχα με τη θερμοκρασία επίπεδα.

Και όσο το κρύο κάνει όλο και πιο αισθητή την παρουσία του, η προσπάθειά σου για ενίσχυση του οργανισμού σου απέναντι σε αυτό είναι όλο και πιο εντατική. Ποιες τροφές πρέπει να βάλεις στην καθημερινότητά σου για να κατορθώσεις να ενισχύσεις το ανοσοποιητικό σου και να διατηρήσεις το σώμα σου ενυδατωμένο;

Παρακάτω θα βρεις τις 9 τροφές που θα αποτελέσουν τον μεγαλύτερο σύμμαχό σου στις δύσκολες καιρικές συνθήκες.

Read Also

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Διατροφη20 Φεβρουαρίου 2018

5 τρόφιμα που βρίσκονται πάντα στην κουζίνα των supermodels!

Εκεί οφείλεται το τέλειο δέρμα τους! Και όχι, το αβοκάντο δεν είναι ένα από αυτά...

3 ροφήματα πιο αποτελεσματικά από το νερό με λεμόνι για απώλεια βάρους
Διατροφη20 Φεβρουαρίου 2018

3 ροφήματα πιο αποτελεσματικά από το νερό με λεμόνι για απώλεια βάρους

Αν έχεις βαρεθεί το νερό με λεμόνι αλλά θέλεις να επιταχύνεις την απώλεια βάρους σου, σου προτείνουμε τρεις εναλλακτικές που βοηθούν εξ' ίσου.

Διατροφη20 Φεβρουαρίου 2018

Το fitness της Σαρακοστής και τι θα σου χαρίσει

Σε κάτι παραπάνω από ένα μήνα, το σώμα σου θα είναι πιο γραμμωμένο από ποτέ. Πώς; Απλά νηστεύοντας.

Διατροφη18 Φεβρουαρίου 2018

Μπάλες ενέργειας με σοκολάτα, κινόα, πασατέμπο και σταφίδες!

Power balls γεμάτες σοκολάτα, κινόα, πασατέμπο και πολλές ακόμα σούπερ τροφές που θα σε γεμίσουν ενέργεια σε πολύ λίγο χρόνο

Best of network