Διατροφή

Γιατί το φθινόπωρο πεινάμε πιο πολύ; Οι 16 τεχνικές της διαιτολόγου για να νικήσεις την πείνα του χειμώνα!

Τα ναι και τα όχι της φθινοπωρινής πείνας, τώρα που οι λιγούρες ξαναχτυπούν

Από την Κλειώ Δημητριάδου, κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος, Msc στη συμβουλευτική ψυχολογία (coachmydiet.wordpress.com).

Η διαιτολόγος – διατροφολόγος Κλειώ Δημητριάδου μας εξηγεί τι ισχύει για την πείνα που έρχεται μαζί με τα πρώτα κρύα και προτείνει σε τι πρέπει ή όχι να αντισταθούμε.
H νευροφυσιολογία της πείνας είναι ιδιαίτερα περίπλοκη, βάζοντας τις ορμόνες, τα συναισθήματα, τον εγκέφαλο και το περιβάλλον να σε ταλαιπωρούν, ειδικά τώρα που αλλάζει ο καιρός.

Η μέρα μικραίνει, η θερμοκρασία πέφτει και η πείνα αυξάνεται! Μήπως κάθε χειμώνα παχαίνεις; Και μήπως ήρθε η ώρα αυτή τη φορά να πάρεις τα μέτρα σου;

Τα dos της φθινοπωρινής πείνας

Kράτησε το σώμα σου ζεστό.
Μόλις νιώσεις τη γνωστή πείνα, κάνε ένα ζεστό μπάνιο, πιες ένα ρόφημα ή ακόμα καλύτερα κάνε λίγες ασκήσεις που θα ανεβάσουν τη θερμοκρασία του σώματός σου. Με ένα σχοινάκι στο σπίτι έχεις μια εύκολη λύση.

Kατανάλωσε ζεστά τρόφιμα και ροφήματα.
Σίγουρα μια χορτόσουπα βελουτέ είναι περισσότερο comfort food από μια χωριάτικη σαλάτα.

Φρόντισε να παίρνεις επαρκή ποσότητα βιταμίνης D.
Φρόντισε να εκτίθεσαι έστω και λίγο στον ήλιο και κατανάλωσε αυγά (τον κρόκο) και λιπαρά ψάρια. Η βιταμίνη D θα σε βοηθήσει και στη διάθεση και στην αντοχή, αλλά και στο αδυνάτισμα.

Προσπάθησε να συντηρήσεις ένα υγιές βάρος και ένα φυσιολογικό ποσοστό σωματικού λίπους. Έχει βρεθεί πως τα άτομα με τιμές βάρους και λίπους στο φυσιολογικό πεινούν λιγότερο.

Κάνε εξετάσεις και διόρθωσε τη διατροφή σου (ή πάρε τα αντίστοιχα συμπληρώματα) ανάλογα με τις πιθανές ελλείψεις που έχεις.

Διάβασε περισσότερα στο shape.gr