Υγεία : Διατροφή29 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ, 2017

Αν κόψω το κάπνισμα θα αυξηθεί το βάρος μου; Τι προτείνει η διατροφολόγος για να μην πάρεις κιλά

Κάπνισμα και βάρος: Η ειδικός προτείνει έξυπνους τρόπους για να κόψουμε το κάπνισμα χωρίς να πάρουμε επιπλέον κιλά. Μάθε κι εσύ τουε τρόπους.

Αν κόψω το κάπνισμα θα αυξηθεί το βάρος μου

Από τη Διονυσία Αγαλιώτη, Διαιτολόγο – Διατροφολόγο

Το Ιατρικό Κέντρο Αθηνών, το 2013 έδωσε ορισμένα στατιστικά στοιχεία για την επίδραση που έχει η διακοπή του καπνίσματος στο σωματικό βάρος.

Η διακοπή του καπνίσματος είναι μία πάρα πολύ δύσκολη και σημαντική απόφαση. Ένας από τους πιο συχνούς λόγους που χρόνιοι καπνιστές δεν «μπαίνουν» στην διαδικασία διακοπής και απεξάρτησης από το τσιγάρο είναι ο φόβος ότι θα αυξηθεί το σωματικό τους βάρος. Αυτά τα δύο δεν πάνε απαραίτητα μαζί!

«Υπολογίζεται ότι απ’ όσους σταματήσουν το κάπνισμα, περίπου οι μισοί θα έχουν μία αύξηση 4-5 κιλών συνολικά μέσα στα 8 επόμενα χρόνια, ενώ μόλις ένα 10% θα έχει μια μέση αύξηση 12-15 κιλών», οπως τονίζει η Διονυσία Αγαλιώτη.

Ποιοι είναι οι λόγοι όμως που οδηγούν σε αυτήν την αύξηση βάρους;

Αλλαγή του μεταβολισμού.
Οι καπνιστές τείνουν να έχουν χαμηλότερο σωματικό βάρος από αυτούς που δεν κάπνισαν ποτέ. Η νικοτίνη φαίνεται ότι αυξάνει το βασικό μεταβολισμό κατά 3%, ενώ ταυτόχρονα καταστέλλει το αίσθημα της όρεξης. Η μέση αύξηση των ενεργειακών αναγκών ενός ατόμου που καπνίζει υπολογίζεται περίπου στις 200 θερμίδες την ημέρα.

Επομένως, μια μικρή αύξηση του σωματικού βάρους είναι πιθανή, αν και παροδική αφού μετά το πρώτο εξάμηνο, οι επιπτώσεις της διακοπής του καπνίσμος στο σώμα υποχωρούν και ο οργανισμός προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα.

Τσιμπολόγημα.
Η συνήθεια του καπνίσματος, είναι μια συνήθεια από μνήμης θα μπορούσαμε να πούμε. Η διαδικασία περιλαμβάνει μια δραστηριότητα που απασχολεί τα χέρια και το στόμα. Έτσι, ο πρώην καπνιστής προσπαθεί να μιμιθεί τη δραστηριότητα αυτή, αντικαθιστώντας το τσιγάρο με φαγητό.

Δες περισσότερα στο shape.gr

Read Also

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Η δίαιτα 3 ημερών για ενέργεια και τόνωση στο maximum από το διατροφολόγο-trainer Γιώργο Ρωμηό!
Διατροφη21 Ιανουαρίου 2018

Η δίαιτα 3 ημερών για ενέργεια και τόνωση στο maximum!

Μάθε τι χρειάζεται ο οργανισμός για να έχεις ενέργεια στο μάξιμουμ όλο το 24ωρο και μέγιστη απόδοση στο γυμναστήριο.

Ποιες είναι οι top τροφές για επίπεδη κοιλιά και πόσες ώρες ύπνου μειώνουν το κοιλιακό λίπος;
Διατροφη19 Ιανουαρίου 2018

Ποιες είναι οι top τροφές για επίπεδη κοιλιά και πόσες ώρες ύπνου μειώνουν το κοιλιακό λίπος;

Μάθε τις τροφές αλλά και τις ώρες ύπνου που χρειάζεσαι για ένα φλατ στομάχι.

Είναι η flexιtarian διατροφή, η καλύτερη δίαιτα που μπορείς να κάνεις;
Διατροφη18 Ιανουαρίου 2018

Είναι η flexitarian διατροφή, η καλύτερη δίαιτα που μπορείς να κάνεις;

Ο όρος flexitarian, χρησιμοποιείται για τους ανθρώπους που υπό κανονικές συνθήκες ακολουθούν δίαιτα χωρίς κρέας αλλά που περιστασιακά μπορεί να περιλάβουν στη διατροφή τους το ψάρι ή το κρέας.

Best of network