Υγεία : Διατροφή29 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ, 2017

Αν κόψω το κάπνισμα θα αυξηθεί το βάρος μου; Τι προτείνει η διατροφολόγος για να μην πάρεις κιλά

Κάπνισμα και βάρος: Η ειδικός προτείνει έξυπνους τρόπους για να κόψουμε το κάπνισμα χωρίς να πάρουμε επιπλέον κιλά. Μάθε κι εσύ τουε τρόπους.

Αν κόψω το κάπνισμα θα αυξηθεί το βάρος μου

Από τη Διονυσία Αγαλιώτη, Διαιτολόγο – Διατροφολόγο

Το Ιατρικό Κέντρο Αθηνών, το 2013 έδωσε ορισμένα στατιστικά στοιχεία για την επίδραση που έχει η διακοπή του καπνίσματος στο σωματικό βάρος.

Η διακοπή του καπνίσματος είναι μία πάρα πολύ δύσκολη και σημαντική απόφαση. Ένας από τους πιο συχνούς λόγους που χρόνιοι καπνιστές δεν «μπαίνουν» στην διαδικασία διακοπής και απεξάρτησης από το τσιγάρο είναι ο φόβος ότι θα αυξηθεί το σωματικό τους βάρος. Αυτά τα δύο δεν πάνε απαραίτητα μαζί!

«Υπολογίζεται ότι απ’ όσους σταματήσουν το κάπνισμα, περίπου οι μισοί θα έχουν μία αύξηση 4-5 κιλών συνολικά μέσα στα 8 επόμενα χρόνια, ενώ μόλις ένα 10% θα έχει μια μέση αύξηση 12-15 κιλών», οπως τονίζει η Διονυσία Αγαλιώτη.

Ποιοι είναι οι λόγοι όμως που οδηγούν σε αυτήν την αύξηση βάρους;

Αλλαγή του μεταβολισμού.
Οι καπνιστές τείνουν να έχουν χαμηλότερο σωματικό βάρος από αυτούς που δεν κάπνισαν ποτέ. Η νικοτίνη φαίνεται ότι αυξάνει το βασικό μεταβολισμό κατά 3%, ενώ ταυτόχρονα καταστέλλει το αίσθημα της όρεξης. Η μέση αύξηση των ενεργειακών αναγκών ενός ατόμου που καπνίζει υπολογίζεται περίπου στις 200 θερμίδες την ημέρα.

Επομένως, μια μικρή αύξηση του σωματικού βάρους είναι πιθανή, αν και παροδική αφού μετά το πρώτο εξάμηνο, οι επιπτώσεις της διακοπής του καπνίσμος στο σώμα υποχωρούν και ο οργανισμός προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα.

Τσιμπολόγημα.
Η συνήθεια του καπνίσματος, είναι μια συνήθεια από μνήμης θα μπορούσαμε να πούμε. Η διαδικασία περιλαμβάνει μια δραστηριότητα που απασχολεί τα χέρια και το στόμα. Έτσι, ο πρώην καπνιστής προσπαθεί να μιμιθεί τη δραστηριότητα αυτή, αντικαθιστώντας το τσιγάρο με φαγητό.

Δες περισσότερα στο shape.gr

Read Also

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Διατροφη23 Απριλίου 2018

Το καθημερινό μου διατροφικό πρόγραμμα από το πρωί έως το βράδυ

Η fitness editor σού παρουσιάζει το καθημερινό της πρόγραμμα

Διατροφη23 Απριλίου 2018

Αυτές είναι οι 4 τροφές για καλύτερη μνήμη και παραγωγικότητα

Μήπως ήρθε η ώρα να τις εντάξεις στην διατροφή σου;

Μάθε τι είναι το λίπος και μείωσέ το σήμερα κιόλας
Διατροφη21 Απριλίου 2018

Μάθε τι είναι το λίπος και μείωσέ το σήμερα κιόλας

Κάνε επίθεση στο περιττό λίπος κατανοώντας το πώς λειτουργεί η διαδικασία καύσης. Μετά από αυτό θα νιώθεις σίγουρα πιο ευτυχισμένη

Είναι πολύ ώριμες οι μπανάνες; 7 τρόποι να τις αξιοποιήσεις!
Διατροφη19 Απριλίου 2018

Είναι πολύ ώριμες οι μπανάνες; 7 τρόποι να τις αξιοποιήσεις!

Το κίνημα που δεν θέλει να πετάμε το φαγητό αλλά να το αξιοποιούμε στο έπακρο, δυναμώνει. Γι' αυτό μην πετάξεις τις ώριμες μπανάνες.

Διατροφη18 Απριλίου 2018

Σωστή διατροφή με club sandwich, σουβλάκι και... σοκολάτα; Κι όμως, γίνεται!

Η διατροφή του Άκη Πετρετζίκη έχει πολλούς λόγους για να την ακολουθήσεις!

Φράουλα: Οι ευεργετικές ιδιότητες και η θρεπτική αξία του πιο αγαπημένου φρούτου!
Διατροφη18 Απριλίου 2018

Φράουλα: Οι ευεργετικές ιδιότητες και η θρεπτική αξία του πιο αγαπημένου φρούτου!

Ήρθε ο Απρίλιος και ενώ είμαστε στη μέση της άνοιξης, κάνει την εμφάνιση του το αγαπημένο φρούτο όλων, η φράουλα!

Διατροφη16 Απριλίου 2018

Αυτά είναι τα superfoods της φετινής Άνοιξης

Ενίσχυσε τον οργανισμό σου με τις παρακάτω θρεπτικές τροφές

κιλά
Διατροφη16 Απριλίου 2018

Η μεγάλη ώρα έφτασε: Είσαι έτοιμη να αποκτήσεις το τέλειο σώμα για το καλοκαίρι;

Δες ποιοι είναι οι σύμμαχοι που δεν ήξερες και θα σε βοηθήσουν να το πετύχεις

Best of network