Blogs : ΑΔΥΝΑΤΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ18 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ, 2015

Διατροφή για λαμπερό δέρμα

Μάθε τι πρέπει να τρως για να έχεις πάντα λαμπερό δέρμα

Από τη Μαρία Αθ. Ψωμά M.D. Ph.D. DU ιατρό-βιοπαθολόγο Ιατρική της Παχυσαρκίας διδάκτορα Πανεπιστημίου Αθηνών Ιατρική & Χειρουργική της Παχυσαρκίας (Πανεπιστήμιο Παρισιού VI).

Η ομορφιά της επιδερμίδας σου ξεκινάει από «μέσα». Καμία κρέμα ή εξωτερική παρέμβαση δεν θα είναι αρκετή για να έχεις λαμπερό δέρμα, αν δεν κάνεις σωστή διατροφή.

Με τις σωστές τροφές, όχι μόνο εξασφαλίζεις μια υγιή επιδερμίδα αλλά παρατείνεις και τα αποτελέσματα των κοσμητικών θεραπειών, αν και όταν κάνεις.

Δες λοιπόν τη διατροφή για λαμπερό δέρμα:

1. Γαλακτοκομικά προϊόντα χαμηλών λιπαρών 

Περιέχουν αυτούσια βιταμίνη Α, η οποία αποτελεί βασικό συστατικό των κυττάρων του δέρματος. Η έλλειψη της προκαλεί ξηροδερμία.
Τρόφιμα που πρέπει να καταναλώνεις είναι τα καρότα, η γλυκοπατάτα, το σπανάκι, τα βερίκοκα και η κολοκύθα.

Το γιαούρτι ειδικά, εκτός από βιταμίνη Α, έχει προβιοτικά acidophilus, τα οποία είναι ωφέλιμα για την υγεία του εντέρου. «Καθαρό έντερο» σημαίνει και καθαρό δέρμα. Αυτούσια βιταμίνη Α έχει επίσης και το συκώτι.

2. Βατόμουρα, φράουλες, δαμάσκηνα, ρόδι

Το κοινό χαρακτηριστικό τους είναι η υψηλή αντιοξειδωτική τους ικανότητα.
Οι ελεύθερες ρίζες, οι οποίες υπερπαράγονται από την ηλιακή ακτινοβολία, τη μόλυνση, τα παρασιτοκτόνα, καταστρέφουν το DNA και την μεμβράνη των δερματικών κυττάρων. Επίσης, οι μπανάνες είναι πλούσιες σε βιταμίνη C και πυρίτιο, τα οποία χρησιμεύουν για την παραγωγή κολλαγόνου.

Τα φρούτα αυτά θωρακίζουν τον οργανισμό από το αντιοξειδωτικό στρες και την πρόωρη γήρανση της επιδερμίδας. Η βιταμίνη C που περιέχουν επίσης βοηθάει στην παραγωγή κολλαγόνου. Άλλες αντιοξειδωτικές τροφές είναι οι αγκινάρες, τα φασόλια,δαμάσκηνα.

3. Καλά λιπαρά ή απαραίτητα λιπαρά οξέα

Είναι υπεύθυνα για την υγεία των μεμβρανών των δερματικών κυττάρων, οι οποίες λειτουργούν σαν προστασία ενάντια των τοξινών και επιτρέπουν να περάσουν μόνο τα ωφέλιμα συστατικά. Επίσης, διατηρούν την υγρασία του δέρματος ανακουφίζοντας από την ξηροδερμία.

Σολομός και άλλα λιπαρά ψάρια, λιναρόσπορος, καρύδια θεωρούνται οι καλύτερες πηγές Ω3. Ειδικά το αβοκάντο περιέχει και βιταμίνη Ε.

Από τα έλαια προτιμούμε τα ψυχρής έκθλιψης, ή παρθένο ελαιόλαδο. Στα επεξεργασμένα προσθέτουν διαλύτες και τα επεξεργάζονται 5-6 φορές με αποτέλεσμα να χάνουν την θρεπτική τους αξία.

Όπως όλα τα λιπαρά είναι υψηλά σε θερμίδες και θέλει προσοχή η ποσότητα. 2 κουταλιές σούπας την ημέρα αρκούν.

4. Σελήνιο (ολικής άλεσης προϊόντα, γαλοπούλα , τόνος και βραζιλιάνικα καρύδια)

Αυτές οι τροφές περιέχουν το βασικό αυτό αντιοξειδωτικό το οποίο προστατεύει την επιδερμίδα από την ηλιακή ακτινοβολία, ειδικά σε συνδυασμό με βιταμίνη Α, Ε και χαλκό.

Επίσης, καταναλώνοντας τα προϊόντα ολικής άλεσης, αποφεύγεις το άσπρο αλεύρι, τη ζάχαρη και το άσπρο ρύζι και μειώνεις την πιθανότητα φλεγμονών, λόγω μείωσης της ινσουλίνης.

5. Πράσινο τσάι

Οι πολυφαινόλες που περιέχει λειτουργούν και ως αντιοξειδωτικά και ως αντιφλεγμονώδη, με αποτέλεσμα να θωρακίζουν την επιδερμίδα από την ηλιακή ακτινοβολία και να μειώνουν τον κίνδυνο καρκίνου του δέρματος.

6. Νερό

Καμία κρέμα δεν μπορεί να ενυδατώσει το δέρμα σου, αν δεν πίνεις νερό. Απαιτούνται 8 ποτήρια νερό την ημέρα, εκτός των ροφημάτων. Εκτός από την ενυδάτωση, το νερό βοηθάει στην αποβολή τοξινών, είτε μέσω της εφίδρωσης είτε μέσω της ενεργοποίησης του γαστρεντερικού συστήματος.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΑΔΥΝΑΤΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ

Best of network