Blogs : ΑΔΥΝΑΤΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ02 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ, 2014

Η σωστή διατροφή για πρόληψη του διαβήτη (μέρος Α)

Ποια είναι η σωστή διατροφή για χαμηλό σάκχαρο στο αίμα;

Από τη Μαρία Αθ. Ψωμά M.D. Ph.D. DU ιατρό-βιοπαθολόγο Ιατρική της Παχυσαρκίας διδάκτορα Πανεπιστημίου Αθηνών Ιατρική & Χειρουργική της Παχυσαρκίας (Πανεπιστήμιο Παρισιού VI).

Υπάρχουν ορισμένα τρόφιμα που επηρεάζουν περισσότερο το σάκχαρο του αίματος σε σχέση με άλλες τροφές.

Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζεις ποια είναι η ιδανική τροφή για να διατηρήσεις σταθερό το σάκχαρο του αίματος σου εάν πάσχεις από διαβήτη, αλλά όπως και να χει καλό θα είναι να γνωρίζεις τη σωστή διατροφή για πρόληψη του διαβήτη.

Στόχος στην διατροφή είναι να επιλέγεις τροφές οι οποίες βοηθούν να διατηρηθεί το επίπεδο του σακχάρου σταθερό. Εδώ αναφέρονται τα 10 καλύτερα τρόφιμα τα οποία βοηθούν στην σταθεροποίηση και τη μείωση του σακχάρου, ώστε να μπορείς να διαχειριστείς καλύτερα το διαβήτη σας.

H σωστή διατροφή για πρόληψη του διαβήτη

1. Σπανάκι και άλλα πράσινα φυλλώδη

Σπανάκι, λάχανο, σέσκουλα, και άλλα φυλλώδη πράσινα λαχανικά είναι πλούσια σε βιταμίνες, όπως φυλλικό οξύ, και μέταλλα, όπως το μαγνήσιο, φυτοθρεπτικά συστατικά και αδιάλυτες φυτικές ίνες – τα οποία ρυθμίζουν τα επίπεδα του σακχάρου. Αυτό συμβαίνει γιατί οι φυτικές ίνες που υπάρχουν στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, επιβραδύνουν την απορρόφηση των υδατανθράκων (π.χ. πατάτες ή ψωμί) όταν καταναλωθούν σε συνδυασμό με αυτά, δίνοντας ένα πιο υγιεινό συνολικό γλυκαιμικό φορτίο.

2. Ξηροί καρποί

Οι ξηροί καρποί όλων των ειδών βοηθούν στον έλεγχο του σακχάρου. Παρά το μικρό τους μέγεθος, οι ξηροί καρποί αποτελούν πηγή πρωτεΐνης, ακόρεστων λιπαρών και φυτικών ινών. Αυτοί οι τρεις παράγοντες έχουν θετική επίδραση στα επίπεδα του σακχάρου. Σε μια πρόσφατη μελέτη, οι συμμετέχοντες που κατανάλωναν 1 χούφτα ξηρών καρπών ημερησίως παρουσίασαν μια μείωση της τάξεως του 8% στα επίπεδα της γλυκοζυλιωμένης αιμοσφαιρίνης τους.

Το καλύτερο είναι να αντικαταστήσεις τρόφιμα πλούσια σε υδατάνθρακες, όπως είναι τα κρουτόν ή τα κουλούρια, με καρύδια και ανάλατους ξηρούς καρπούς. Κατανάλωσέ τα μαζί με το γιαούρτι σου, χρησιμοποίησέ τα στις σαλάτες, ή κατανάλωσέ τα σαν σνακ.

3. Λιπαρά ψάρια

Όταν έχεις διαβήτη, είναι σημαντικό να υπάρχουν στην διατροφή σου λιπαρά ψάρια. Οι σαρδέλες και άλλα μικρά λιπαρά ψάρια είναι πλούσια σε απαραίτητα Ω3 λιπαρά οξέα, τα οποία το σώμα μπορεί μόνο εξωγενώς να πάρει από τις τροφές που καταναλώνεις.

Οι σαρδέλες και άλλα λιπαρά ψάρια, όπως ο σολομός, συντελούν στην μείωση του σακχάρου, επειδή αποτελούν σημαντική πηγή λίπους και πρωτεΐνης και επιβραδύνεται η αύξηση του σακχάρου στο αίμα, ενώ ταυτόχρονα βοηθά στην προστασία του καρδιαγγειακού συστήματος. Ακόμη το λίπος το οποίο περιέχουν οι σαρδέλες είναι ευεργετικό για το μυαλό, καθώς μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση της νόσου Αλτσχάιμερ και της άνοιας.

4. Χούμους

Το χούμους, το οποίο αποτελεί σπεσιαλιτέ της Μέσης Ανατολής, αποτελεί πολύ καλή επιλογή φαγητού ενάντια στον διαβήτη. Οι φυτικές ίνες και η πρωτεΐνη που βρίσκεται στα ρεβίθια (12 γραμμάρια φυτικών ινών και 15 γραμμάρια πρωτεΐνης ανά φλιτζάνι) βοηθούν στην σταδιακή απορρόφηση των σακχάρων από το άμυλο και με αυτόν τον τρόπο το σάκχαρο του αίματος παραμένει σταθερό. Συνδύασε το χούμους, με λαχανικά και κράκερ ολικής άλεσης για ακόμη καλύτερα αποτελέσματα.

5. Σπόροι Chia

Οι σπόροι chia είναι πλούσιοι σε πρωτεΐνη , φυτικές ίνες και Ω3 λιπαρά οξέα. Το αλεύρι το οποίο προέρχεται από αυτούς τους σπόρους είναι ιδανικό για τα άτομα που πάσχουν από διαβήτη. Υπάρχουν επίσης, κάποιες ενδείξεις ότι οι σπόροι Chia βοηθούν ώστε να μειωθεί το λίπος της κοιλιάς, καθώς συμβάλλει ενάντια στην αντίσταση στην ινσουλίνη. Αρχικά αντικατέστησε ένα μέρος από το αλεύρι που χρησιμοποιείς με το αλεύρι με chia και αργότερα πειραματίσου με υψηλότερες αναλογίες.

Στο επόμενο άρθρο θα βρεις 5 ακόμα τροφές που ρυθμίζουν το σάκχαρο.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΑΔΥΝΑΤΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ

Best of network