Blogs : ΑΔΥΝΑΤΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ18 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ, 2014

Πώς να δείχνω νεότερη | Η σωστή διατροφή (μέρος Β)

Μάθε τα πάντα για τη σωστή διατροφή για αντιγήρανση και ευεξία

Από τη Μαρία Αθ. Ψωμά M.D. Ph.D. DU ιατρό-βιοπαθολόγο Ιατρική της Παχυσαρκίας διδάκτορα Πανεπιστημίου Αθηνών Ιατρική & Χειρουργική της Παχυσαρκίας (Πανεπιστήμιο Παρισιού VI).

Στο προηγούμενο άρθρο διάβασες τη σωστή διατροφή για να δείχνεις νεότερη όμως, το σημαντικότερο κεφάλαιο σε αυτή την προσπάθεια είναι τα λαχανικά.

Πώς να δείχνω νεότερη | Τα λαχανικά

Κατανάλωσε σκούρα φρούτα και λαχανικά

Η αρχή της αντιγήρανσης βρίσκεται στα αντιοξειδωτικά. Τα αντιοξειδωτικά περιλαμβάνουν βιταμίνες, όπως βιταμίνη C, καθώς και βιοφλαβονοειδή, τα οποία καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες. Οι ελεύθερες ρίζες επιδρούν στο DNA και επηρεάζουν τα περισσότερα από τα κύτταρα στο σώμα, αλλοιώνοντάς τα. Ζωτικής σημασίας λοιπόν, είναι η καθημερινή κατανάλωσή τους.

Τα φρούτα και τα λαχανικά που έχουν σκούρο χρώμα συνήθως περιέχουν περισσότερα φλαβονοειδή. Σε γενικές γραμμές, όσο πιο σκούρο είναι το χρώμα, τόσο μεγαλύτερη η περιεκτικότητα σε φλαβονοειδή. Καλές πηγές φλαβονοειδών περιλαμβάνουν:

  • τα βατόμουρα
  • τα μαύρα σταφύλια
  • οι κόκκινες πιπεριές

Ενσωματώνοντας φρούτα και λαχανικά σε όλο το φάσμα χρωμάτων εξασφαλίζεις την αφθονία των αντιοξειδωτικών στη διατροφή σου.

Τα μούρα όλων των ειδών (μύρτιλα, goji berries, cranberries), τα φραγκοστάφυλα και τα σμέουρα βοηθούν το σώμα ενισχύοντας την παραγωγή κολλαγόνου. Το κολλαγόνο είναι σημαντικό για τη διατήρηση απαλού και λείου δέρματος. Επιπλέον, τα φραγκοστάφυλα παρέχουν προστασία ενάντια στις ακτίνες UV και καταστρέφουν τις ελεύθερες ρίζες. Αυτό βοηθά στην καταπολέμηση των σημαδιών που προκαλούνται από την έκθεση στην ηλιακή ακτινοβολία.

Το μαύρο και το κόκκινο σταφύλι ενισχύουν τα τριχοειδή αγγεία στο δέρμα, τα οποία προστατεύουν τις φλέβες. Επίσης, βοηθούν ενάντια στην χαλάρωση του δέρματος και το βοηθούν να παραμείνει σφριγηλό.

Αβοκάντο

Το αβοκάντο είναι μια άλλη καλή επιλογή για να διατηρήσεις νεανική την επιδερμίδα σου. Περιέχει πολλά φυσικά, μονοακόρεστα λιπαρά, τα οποία είναι απαραίτητα για να διατηρήσεις ένα νεανικό δέρμα. Αυξάνει την ευαισθησία στην ινσουλίνη, διατηρώντας το σάκχαρο του αίματος σταθερό, με αποτέλεσμα να μην πεινάς. Έτσι μπορείς να χάσεις βάρος ευκολότερα, ενώ λόγω του καλίου που περιέχει, ξεπρήζεσαι και μειώνεται η κυτταρίτιδα. Επίσης, μειώνει το ποσό της «κακής» χοληστερόλης.

Τα φυλλώδη πράσινα λαχανικά, όπως το μπρόκολο και το σπανάκι αποτελούν μια πλούσια πηγή αντιοξειδωτικών

Το σπανάκι περιέχει φυλλικό οξύ, το οποίο βοηθάει στον αναδιπλασιασμό του DNA και της βιταμίνη Ε. Άλλα πράσινα λαχανικά, όπως το κουνουπίδι και τα λαχανάκια Βρυξελλών περιέχουν επίσης αντιοξειδωτικά και αντικαρκινικές ινδόλες.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΑΔΥΝΑΤΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ

Best of network