Blogs : Ανάλυσέ Το28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ, 2019

Ανάλυσέ Το | Πώς να διαχειρίζεσαι το θυμό σου απέναντι στα παιδιά σου

Η Σάντυ Κουτσοσταμάτη εξηγεί τα βήματα για να διαχειρίζεσαι το θυμό σου απέναντι στα παιδιά σου

Ανάλυσέ Το | Πώς να διαχειρίζεσαι το θυμό σου απέναντι στα παιδιά σου

Προχθές πήγαμε οικογενειακώς στις κούνιες στην παραλία… Η μικρούλα ανυπομονούσε να ανέβει στο ροζ ποδηλατάκι της και να κάνει βόλτα στην παραλία… Μόλις ανέβηκε νομίζω ένιωθε το πιο ευτυχισμένο παιδάκι του κόσμου! Με το που ανεβαίνει, την πλησιάζει ένα σχεδόν συνομήλικο αγοράκι… Εκείνη το κοιτούσε χαμογελαστή. Εκείνο αφού την κοίταξε για λίγα δευτερόλεπτα την σπρώχνει με δύναμη για να πέσει από το ποδήλατο. Αυτή φυσικά έβαλε σοκαρισμένη τα κλάματα και την πήραμε αγκαλίτσα… Το αγοράκι όμως δεν είχε την ίδια τύχη. Το άρπαξε ο μπαμπάς του και άρχισε να το χτυπάει…

Σκεφτόμουν πόσο μπερδεμένο μπορεί να νιώθει. Ο μπαμπάς του το χτυπάει για να το μάθει ότι δεν πρέπει… να χτυπάει!

Στη συνέχεια σκεφτόμουν και εκείνον τον μπαμπά που προσπαθεί απεγνωσμένα να βάλει όρια στο παιδί του αλλά βλέπει ότι τίποτα δεν έχει αποτέλεσμα… Πόση ματαίωση και απογοήτευση μπορεί να νιώθει; Παρόμοιες σκηνές εκτυλίσσονταν μπροστά στα μάτια μας στην παιδική χαρά. Η μικρούλα κοιτούσε απορημένη και ακίνητη γονείς να βρίζουν και να χτυπάνε τα παιδιά τους.

Δες επίσης: Ανάλυσέ Το | Οι φράσεις που χρειάζεται να ακούσει το θυμωμένο παιδί εκείνη τη στιγμή

Ο θυμός είναι ένα πολύ δυνατοί και πολύπλοκο συναίσθημα. Ωστόσο, το κακό είναι ότι ένας θυμωμένος γονιός δημιουργεί ένα εξίσου θυμωμένο παιδί…

Ειδικά στην εγκυμοσύνη, τα νεύρα των μαμάδων χτυπάνε κόκκινο. Όμως, πολλοί από εσάς μου έχετε εκφράσει την δυσκολία σας να ελέγξετε το θυμό σας ανεξαρτήτως εγκυμοσύνης.

Θεωρώ ότι είμαι αρκετά υπομονετικός άνθρωπος, ειδικά όποτε συναναστρέφομαι με την μικρή. Όμως μερικές φορές αναρωτιέμαι «πόση υπομονή χρειάζεται πια;» Αν πιάσω τον εαυτό μου να ανεβάζει τον τόνο, ένα καμπανάκι χτυπάζει μέσα μου που προσπαθεί να με βάλει στη θέση μου.

Σκέφτομαι ότι το παιδί μου δεν είναι εκεί για να ξεσπάω επάνω του. περιμένει από μένα να μάθει τον κόσμο… Δεν θέλω να έχει μια μαμά που χάνει τον αυτοέλεγχο. Το αποτέλεσμα θα είναι αρχικά να νιώσει κι εκείνη τεράστια ανασφάλεια, φόβο αλλά το χειρότερο είναι ότι της μαθαίνω, άθελά μου να κάνει το ίδιο. Αυτό έκανε και ο μπαμπάς που χτυπούσε τον μικρούλι που έσπρωξε την μικρή μου… Αυτό το παιδί δεν πρόκειται να σταματήσει να χτυπάει αν όποτε το κάνει τον χτυπάνε.

Πότε θυμώνουμε ευκολότερα

  • Όταν είμαστε άυπνοι, κουρασμένοι και πεινασμένοι
  • Όταν έχουμε διαστρεβλωμένη άποψη για τον γονεικό ρόλο
  • Όταν είμαστε τελειομανείς
  • Όταν έχουμε παράλογες προσδοκίες από τα παιδιά μας
  • Όταν έχουμε χαμηλή αυτοεκτίμηση

Τρόποι να διαχειριστείς το θυμό σου

1. Άλλαξε τρόπο σκέψης

Δηλαδή, προσπάθησε να μην παίρνεις προσωπικά τις πράξεις του παιδιού σου. Ο θυμωμένος γονιός συνήθως αισθάνεται αποτυχία και τα βάζει κατά βάθος με τον εαυτό του. Προσπάθησε να σκέφτεσαι ότι είναι παιδί και ότι η δουλειά του είναι αυτή: να δοκιμάζει τα όρια σου. Όποτε αυτό συμβαίνει εσύ έχεις την ευκαιρία να θέσεις κανόνες, να βάλεις όρια και να του μάθεις πώς να εκφράζει αυτά που νιώθει. Όσο πιο ήρεμη, ψύχραιμη και σταθερή είσαι, τόσο πιο πολλά θα μπορείς να του μεταδώσεις.

2. Αποστασιοποιήσου

Κάποιες φορές βοηθάει το να γίνεσαι λίγο ρομπότ… Δηλαδή να σκέφτεσαι ότι απλά παίζεις έναν ρόλο. Αυτόν του γονέα… Ή ακόμη καλύτερα αυτόν του «καλού» γονέα (αν υπάρχει αυτός ο όρος…). Έτσι, θα αποφύγεις την μεγάλη συναισθηματική εμπλοκή που ίσως σε οδηγήσει στο ξέσπασμα.

Δες επίσης: Ανάλυσέ Το | Μάθε για τον θυμό όλα όσα θα σε βοηθήσουν να τον διαχειριστείς

3. «Κρύψου» από τα παιδιά σου

Ναι λοιπόν! Έχεις αυτό το δικαίωμα. Όταν τα πράγματα ξεφεύγουν και στον σπίτι επικρατεί πανικός (που αν έχεις παραπάνω από ένα παιδί, θα είναι ένα συνηθισμένο φαινόμενο) όποτε παρατηρείς στον εαυτό σου ότι είσαι έτοιμη να ξεσπάσεις, άφησέ τα και κρύψου σε ένα δωμάτιο για λίγα λεπτά (αφού πρώτα βεβαιωθείς ότι δεν κινδυνεύουν). Πάρε βαθιές ανάσες και κάνε ρεαλιστικές θετικές σκέψεις. Έτσι, στη συνέχεια θα εμφανιστείς ψύχραιμη και ανασυγκροτημένη.

4. Κάνε διαλείμματα

Προγραμμάτισε την ημέρα σου εντάσσοντας και κάποια πράγματα για τον εαυτό σου. Θα παρατηρήσεις ότι επιστρέφεις στο σπίτι με γεμάτες μπαταρίες.

5. Ζήτησε βοήθεια

Όταν βλέπεις ότι …δεν βγαίνει, απλά ζήτησε βοήθεια. Ζήτησε βοήθεια από φίλους, γιαγιάδες, παππούδες, συγγενείς. Ζήτησε από τον άντρα σου αν μπορεί να συμμετέχεις σε κάτι ακόμη. Δώσε τους κάποιες αρμοδιότητες. Δεν μπορείς να τα κάνεις όλα μόνη σου!

6.Σκληραγώγησε τα παιδιά στον ύπνο

Το θέμα με τον ύπνο είναι τεράστιο και αμφιλεγόμενο από τους επιστήμονες, όσον αφορά στην τεχνική ελέγχου του κλάματος του παιδιού. Ωστόσο, πιστεύω ακράδαντα ότι όταν μια μητέρα είναι έτοιμη να καταρρεύσει, και αυτό έχει σαν συνέπεια να μην μπορεί να ανταπεξέλθει στα πολύ σημαντικά καθήκοντά της κατά την διάρκεια της ημέρας, χρειάζεται το παιδί να μάθει να κοιμάται μέσα στη νύχτα μετά τους 9 μήνες (δες το αντίστοιχο άρθρο μου) Έχω δει μητέρες που επειδή είναι όλο το βράδυ άυπνες για χρόνια, θεωρούν ότι είναι κακές μητέρες και κακές σύζυγοι, κάτι που επηρεάζει σημαντικά την γενική ψυχική τους κατάσταση.

7. Ζήτησε «συγνώμη» από τα παιδιά σου

Η συμπεριφορά σου αποτελεί πρότυπο γα τα παιδιά σου. αυτό που θα δουν από εσένα θα το μιμηθούν και θα το επαναλάβουν. Έτσι, θέλεις να τους μάθεις να λένε συγνώμη αλλά και να εκφράζουν ευγενικά όταν κάτι δεν τους αρέσει, τους ενοχλεί ή τους μπερδεύει.

8. Μην ξεχνάς να ασκείσαι!

Η άσκηση θα σε βοηθήσει να εκτονωθείς, να αισθανθείς καλά με το σώμα σου και να νιώθεις περισσότερη ευεξία. Οι ενδορφίνες που εκκρίνονται κατά τη διάρκεια της άσκησης, έχει φανεί, ότι βελτιώνουν την ψυχική διάθεση και βοηθούν στο να νιώθεις ικανοποίηση.

Να είσαι καλά!
Σ.

Ιnstagram : sandy_koutsostamati
Twitter: S_Koutsostamati
Facebook page: Σάντυ Κουτσοσταμάτη

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΑΝΑΛΥΣΕ ΤΟ

Best of network