Blogs : Ανάλυσέ Το19 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ, 2018

Ανάλυσέ Το | Πώς να ξεπεράσεις την ανία και το αίσθημα κενού;

Ασκήσεις για να αντιμετωπίσεις το αίσθημα ντροπής, κενού, καταπίεσης και θλίψης

Όλοι βιώνουμε κατά διαστήματα, ώρες ή ημέρες, που νιώθουμε ανόρεκτοι και την ψυχολογία μας πεσμένη. Συνήθως, για τους περισσότερους  αυτά τα συμπτώματα υποχωρούν. Σε ένα μεγάλο ποσοστό, τα συμπτώματα αυτά επιμένουν, επηρεάζουν πολύ την καθημερινότητα του ατόμου και δεν υποχωρούν, ακόμη κι αν συμβούν θετικά γεγονότα.  Τότε λέμε ότι πρόκειται για κατάθλιψη.

Η κατάθλιψη είναι μια ένδειξη πως χρειάζεται να κάνουμε κάποια αλλαγή στη ζωή μας. Κάτι δεν πηγαίνει καλά και χρειάζεται να το εντοπίσουμε και στη συνέχεια να το αλλάξουμε.

Συχνά η πίεση από πολλές πλευρές, η απώλεια, η τελειομανία, η ενοχικότητα, μπορεί να οδηγήσουν σε μελαγχολία ή και κατάθλιψη.

Τρόποι να αντιμετωπίσεις το αίσθημα του κενού:

  1. Κάθε φορά που νιώθεις αίσθημα κενού, σκέψου πως πρόκειται για ένα άνοιγμα σε κάτι νέο που έρχεται στη ζωή σου.
  2. Αφέσου σε αυτό το συναίσθημα χωρίς να το κατακρίνεις, χωρίς αυτολύπηση και χωρίς ενοχές. Θυμήσου πως πρόκειται για ένα νέο άνοιγμα, για μια νέα ανάγκη του εαυτού σου.
  3. Το κενό που νιώθεις είναι η πρόσκληση να αφεθείς και να δεχτείς κάτι νέο. Σκέψου, ποιο είναι το καινούριο πράγμα στο οποίο ανοίγεσαι στη ζωή σου; Τι είναι αυτό που πρέπει να εγκαταλείψεις προκειμένου να επιτρέψεις αυτό το καινούριο να εισέλθει στη ζωή σου;
  4. Απάντησε σε αυτές τις ερωτήσεις γραπτά, χωρίς να περιορίσεις τον εαυτό σου.

Εντόπισε αυτό που είναι καταπιεσμένο/κρυμμένο:

  1. Φαντάσου ένα κενό δωμάτιο. Σκέψου ότι εσύ καλείσαι νa το γεμίσεις. Τι θα έδινε σε αυτό το δωμάτιο περισσότερη ενέργεια; Ποιο θα ήθελες να ήταν το θέμα αυτού του δωματίου; Σκέψου ότι θα το έβλεπες μόνο εσύ. Τι δεν θα έβαζες με τίποτα στο δωμάτιο;
  2. Σκέψου τις απαντήσεις σου και σκέψου εάν φανερώνουν κάτι που καταπιέζεις εσωτερικά. Κάτι για το οποίο ντρέπεσαι. Γνωρίζω την Λ. η οποία στις παραπάνω ερωτήσεις απάντησε πως θα διακοσμούσε το δωμάτιο με γυμνές γυναίκες. Τελικά, η Λ. μου εξομολογήθηκε την σεξουαλική της προτίμηση στο γυναικείο φύλο. Κάτι το οποίο καταπίεζε, αλλά την επηρέαζε αρνητικά.

Χρησιμοποίησε θετικά τη ντροπή σου:

  1. Σκέψου την τελευταία φορά που ένιωσες ντροπή ή που κατηγόρησες τον εαυτό σου που αντέδρασε με έναν συγκεκριμένο τρόπο.
  2. Γράψε τι ένιωσες γι’ αυτό που έκανες και όλα όσα είπες στον εαυτό σου για αυτή του την συμπεριφορά. Για παράδειγμα «Δεν μου αξίζουν οι φίλοι μου», «Δε φέρθηκα σωστά», «Κανένας δεν πρόσκειται να με βοηθήσει γιατί είμαι κακιά», «αν δεν γίνω γενναιόδωρη δεν θα κάνω φίλους ποτέ».
  3. Σκέψου πως θα μπορούσες να χρησιμοποιήσεις θετικά την ντροπή σου και να δημιουργήσεις καινούριους κανόνες και όρους για τις σχέσεις σου με τους άλλους.
  4. Γράψε πώς θα μπορούσαν να αλλάξουν αυτές οι σκέψεις και να γίνουν λειτουργικές για τη ζωή σου και τις σχέσεις σου. Για παράδειγμα «Μου επιτρέπεται να βάλω όρια και να φροντίζω τον εαυτό μου», «δεν χρειάζεται να φροντίζω τους άλλους και να παραμερίζω τον εαυτό μου», «οι άλλοι άνθρωποι είναι οι ίδιοι υπεύθυνοι για τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τις στενοχώριες τους», «εάν οι άλλοι δυσανασχετούν με τα καινούρια μου όρια, είναι δικό τους θέμα, δεν χρειάζεται εγώ να τους διευκολύνω».

Αυτό που έχω παρατηρήσει είναι πως τα συναισθήματα της θλίψης συνήθως ενοχοποιούνται, ενώ είναι πολύ σημαντικά για την αυτοεξέλιξή μας.

Μας φανερώνουν τις αλλαγές που χρειάζεται να κάνουμε στη ζωή μας και στις σκέψεις μας, μας πηγαίνουν μπροστά. Σκέψου λοιπόν πως εσύ είναι κυρίαρχος του εαυτού σου και των συναισθημάτων σου. Αποδέξου και αγκάλιασε αυτά που νιώθεις. Μην πολεμάς τον εαυτό σου. Επέλεξε να ζεις θετικά, αλλά αποδέξου ότι κάποιες φορές μπορεί να επιλέγεις να μελαγχολείς, όλα είναι μέσα στη ζωή.

Φυσικά, όταν τα συμπτώματα επιμένουν και η καθημερινότητά σου δυσλειτουργεί για καιρό, μην διστάζεις να επισκεφτείς ειδικό.

Να είσαι καλά!

Σ.

Ιnstagram : sandy_koutsostamati
Twitter: S_Koutsostamati
Facebook page: Σάντυ Κουτσοσταμάτη

Κεντρική φωτογραφία: Istock

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΑΝΑΛΥΣΕ ΤΟ

πώς να απλοποιήσεις τη ζωή
Αναλυσε Το16 Ιανουαρίου 2019

Ανάλυσέ Το | Πώς να απλοποιήσεις τη ζωή σου

Η Σάντυ Κουτσοσταμάτη σού αναλύει πώς να μην ασχολείσαι με οτιδήποτε περισσό για εσένα

τι να μην πεις στο παιδί σου
Αναλυσε Το08 Ιανουαρίου 2019

Ανάλυσέ Το | Οι 10 φράσεις που δεν πρέπει να πεις στο παιδί σου

Η Σάντυ Κουτσοσταμάτη σού παρουσιάζει αυτά που καλό θα ήταν να μην ακούν τα παιδιά μας

Αναλυσε Το31 Δεκεμβρίου 2018

Ανάλυσέ το | Τι εύχεται μια ψυχολόγος για το 2019;

H Σάντυ Κουτσοσταμάτη στέλνει τις ευχές της για τη χρονιά που έρχεται

συγκρούσεις
Αναλυσε Το24 Δεκεμβρίου 2018

Πώς να αποφύγεις τις άσκοπες συγκρούσεις την περίοδο των γιορτών

Η Σάντυ Κουτσοσταμάτη σου αποκαλύπτει τους τρόπους για να είναι τα φετινά Χριστούγεννα τα πιο ήρεμα μα και τα πιο ευτυχισμένα

συναισθηματικό φαγητό
Αναλυσε Το17 Δεκεμβρίου 2018

Ανάλυσέ Το | Πώς να ελέγξεις το συναισθηματικό φαγητό την περίοδο των γιορτών

Γιατί συνδέουμε το φαγητό με τα συναισθήματα;

Αναλυσε Το10 Δεκεμβρίου 2018

Ανάλυσέ Το | Αυτά είναι τα κατάλληλα παιχνίδια για την κάθε ηλικία

Η Σάντυ Κουτσοσταματη αναλύει γιατί το παιχνίδι είναι καθοριστικό τόσο για τα παιδιά, όσο και για μας

Αναλυσε Το03 Δεκεμβρίου 2018

Ανάλυσέ Το | Γιατί "κολλάς" σε εκείνους που σε απορρίπτουν

Ποιος είναι ο λόγος που σε οδηγεί σε αυτή την τακτική;

Αναλυσε Το27 Νοεμβρίου 2018

Ανάλυσέ Το | Όλα γύρω από την κακοποίηση των γυναικών στη σχέση

Η κακοποίηση των γυναικών μέσα στην ερωτική σχέση, αποτελεί παγκόσμιο φαινόμενο

Best of network