Casaviva magazine, το νέο τεύχος κυκλοφορεί

Tι είναι η νέα πολυτέλεια;

Xρόνος, επικοινωνία, ελευθερία έκφρασης και δημιουργικότητα – αυτό υποδεικνύει η μεγάλη έκθεση στο μουσείο Victoria & Albert στο Λονδίνο, η οποία φιλοδοξεί να ανατρέψει τα δεδομένα.

Xρόνος, επικοινωνία, ελευθερία έκφρασης και δημιουργικότητα – αυτό υποδεικνύει η μεγάλη έκθεση στο μουσείο Victoria & Albert στο Λονδίνο, η οποία φιλοδοξεί να ανατρέψει τα δεδομένα.

Μια αυτόματη μηχανή πώλησης DNA(!), ένας πολυέλαιος από σπόρους πικραλίδας και ένα ολόχρυσο ρολόι που δεν έχει δείκτες... Μπορεί να σας φαίνονται ετερόκλητα, αλλά έχουν έναν κοινό παρονομαστή: εκφράζουν τις διαφορετικές εκφάνσεις της πολυτέλειας στη σημερινή εποχή. Όπως αποδεικνύεται στη μεγάλη έκθεση που διοργανώνει το Μουσείο Victoria & Albert στο Λονδίνο, η νέα πολυτέλεια δεν έχει να κάνει αποκλειστικά με το ακριβό ή τo κομψό, αλλά με το καλοφτιαγμένο και ποιοτικό αντικείμενο όπως έλεγε ο πάπας του μοντερνισμού Le Corbusier.

Εκατό ξεχωριστά αντικείμενα από τη μόδα, την επιστήμη και το design ερμηνεύουν τη νέα πολυτέλεια, η οποία εξελίσσεται σε προσωπική υπόθεση. Για κάποιους ορίζεται από τον ελεύθερο χρόνο που διαθέτουμε σήμερα ή το χρόνο που χρειάζεται για να δημιουργηθεί κάτι, όπως το ρολόι-έργο τέχνης Space Traveller's watch του George Daniels. Για άλλους είναι θέμα επικοινωνίας σε μια εποχή που οι άνθρωποι δεν κοιτάζονται μεταξύ τους επειδή δεν μπορούν να αποσπάσουν το βλέμμα τους από κάποια οθόνη και καθώς βομβαρδίζονται από πληροφορίες πιστεύουν ό,τι διαβάζουν στο Διαδίκτυο χάνοντας την αίσθηση του τι είναι αληθινό. «Η νέα πολυτέλεια συνεπάγεται δημιουργικότητα, αναζήτηση νέων τρόπων έκφρασης και κυρίως την αποκατάσταση της επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων», επισημαίνει ο Ralph Νauta από το Studio Drift που συμμετέχει στην έκθεση με τον πολυέλαιο από σπόρους πικραλίδας.

Μια άλλη πτυχή της νέας πολυτέλειας αφορά πρωτότυπα υλικά που θα ανακουφίσουν τον πλανήτη από το φυσικό του μαρασμό, όπως οι ανθρώπινες τρίχες που αντικαθιστούν την ξυλεία στη συλλογή επίπλων και αξεσουάρ «Hair Highway» του Studio Swine. Ή ακόμα την ελευθερία της έκφρασης, όπως υπογραμμίζει ο πρωτοπόρος σχεδιαστής Joris Laarman, ο οποίος θεωρεί ότι η πολυτέλεια δεν είναι η απόκτηση δέρματος από ζέβρα αλλά η ικανότητα να δημιουργείς κάτι που επηρεάζει τους γύρω σου και κάνει τη διαφορά. Όπως η laser-printed καρέκλα που παρουσιάζει ο ίδιος στο Μουσείο ή η αυτόματη μηχανή πώλησης DNA του Αμερικανού καλλιτέχνη Gabriel Barcia-Colombo, ο οποίος πιστεύει ότι στο μέλλον θα είναι πολυτέλεια να έχει ο καθένας στην κατοχή του το δικό του DNA.

Αν και στην έκθεση γίνεται φανερό ότι η πολυτέλεια δεν είναι πάντα συνάρτηση χρημάτων, μια ενδιαφέρουσα έρευνα του πανεπιστημίου του Στάντφορντ έδειξε ότι η τιμή ενός προϊόντος επηρεάζει την άποψή μας γι' αυτό. Οι εθελοντές της έρευνας δοκίμασαν δύο διαφορετικά κρασιά –στην πραγματικότητα, όμως, τους είχαν προσφέρει το ίδιο– και προτίμησαν εκείνο που τους υποδείχθηκε ως το ακριβότερο!

www.vam.ac.uk

MissBloom Goes

shopping

Οι Fashion Editors του MissBloom επιλέγουν τα αγαπημένα τους e-shops με ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ για κάθε περίσταση και κάθε στυλ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΑ
Προηγούμενο άρθρο

Τάση: Rocking seventies

Επόμενο άρθρο

Τα ξύλινα!

MUST READ