
Η αυθεντική φωνή μιας ολόκληρης γενιάς σίγησε για πάντα και ο Διονύσης Σαββόπουλος, ο αγαπημένος "Νιόνιος" δεν μένει πια εδώ, αλλά θα παραμένει στις καρδιές όλων μέσα από τα τραγούδια του. Ο διάσημος Έλληνας τραγουδοποιός, συνθέτης και στιχουργός έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 80 χρόνων, έπειτα από νοσηλεία του στο νοσοκομείο Υγεία.
Ο Διονύσης Σαββόπουλος που μέσα από το έργο του καθόρισε και διαμόρφωσε το ελληνικό τραγούδι, όπως το γνωρίζουμε σήμερα, έφυγε το βράδυ της Τρίτης (21/10) σκορπίζοντας θλίψη και συγκίνηση, αφήνοντας όμως πίσω του έναν τεράστιο θησαυρό μουσικής και στίχων.
Ο Διονύσης Σαββόπουλος ήταν παντρεμένος με την Ασπασία Σαββοπούλου με την οποία είχαν αποκτήσει μαζί δύο γιους και δύο εγγόνια.
Λίγες ώρες μετά την είδηση του θανάτου του, η οικογένεια με ανακοίνωση στα social media τον αποχαιρέτησε και γέμισε τον κόσμο με ρίγη συγκίνησης.
"Ο πολυαγαπημένος μας σύζυγος, πατέρας, παππούς και τραγουδοποιός έφυγε απόψε Τρίτη 21 Οκτωβρίου 2025. Λεπτομέρειες για τον αποχαιρετισμό του θα ανακοινωθούν τις επόμενες ώρες. Η σύζυγος του: Άσπα Τα τέκνα: Κορνήλιος, Ρωμανός και Αγγέλλα (σύζυγος του Ρωμανού). Τα εγγόνια: Διονύσης και Ανδρέας", έγραψε ο Διονύσης Σαββόπουλος".

Ο πολιτικός, ο δημοσιογραφικός και ο καλλιτεχνικός κόσμος τον αποχαιρετά με συγκίνηση, με τα μηνύματα για το μεγαλείου του Διονύση Σαββόπουλου να μην έχουν τέλος.
Κυριάκος Μητσοτάκης
"Δεν θέλω να το πιστέψω αλλά ο Διονύσης μας δεν είναι πια εδώ. Με τον αποχωρισμό να συμβαίνει όπως τον είχε ο ίδιος τραγουδήσει: "Δεν είμαι εδώ". Οι άλλοι "χτύπαν τον αέρα". Και να ξεκινήσει, έτσι, ήρεμος το ταξίδι του προς μια "θάλασσα πλατιά"…
Ο Σαββόπουλος έφυγε, αφήνοντας ένα ισχυρό αποτύπωμα στη μουσική, στον στίχο, αλλά και στο δημόσιο ύφος. Γιατί με το έργο και τη στάση του απέδειξε πως ήταν ένας υπέροχος τραγουδοποιός. Ένας ευαίσθητος Έλληνας. Και ένας υπεύθυνος πολίτης.
Με τίμησε με τη φιλία του. Και μέσα από αυτήν μπόρεσα να γνωρίσω μία ευγενική μορφή που είχε ένα μοναδικό χάρισμα: να παρακολουθεί τις εποχές που αλλάζουν. Και, ταυτόχρονα, να αλλάζει και ο ίδιος. Κρατώντας μόνο την αυθεντικότητά του.
Αυτήν την αυθεντικότητα αποπνέει και το τελευταίο βιβλίο του με θέμα την ίδια του τη ζωή. Ένα ντοκιμαντέρ για την Ελλάδα των τελευταίων δεκαετιών που τη διηγείται με την ίδια ζωντάνια, αλλά και ευθύτητα που είχαν τα λόγια και οι νότες του.
Ο Διονύσης Σαββόπουλος δεν θα μας τραγουδήσει, φέτος, ότι "τον χειμώνα ετούτο άμα τον πηδήσαμε για άλλα δέκα χρόνια άιντε καθαρίσαμε". Η βραχνή φωνή του, όμως, θα μας συνοδεύει για πάντα. Πλουτίζοντας την καρδιά και τη σκέψη μας.
Τον αποχαιρετώ με οδύνη με τη σκέψη μου στην αγαπημένη του Άσπα και στους δύο τους γιούς, Κορνήλιο και Ρωμανό. Τη φυσική του συνέχεια αναλαμβάνουν τα εγγόνια του Διονύσης και Αντρέας. Και όλοι εμείς, τη διατήρηση της φωτεινής μνήμης του.
RIP Νιόνιο", ανέφερε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
Ντόρα Μπακογιάννη
Μάρα Ζαχαρέα

Ναταλία Γερμανού
Σία Κοσιώνη
Άλκηστις Πρωτοψάλτη
Φοίβος Δεληβοριάς
"Αυτή τη νύχτα η καρδιά μου είναι βαριά, δεν υπάρχει ούτε μια λέξη να μου δώσεις". Γιατί μπορεί να προετοιμαζόμουν καιρό γι’ αυτή την αναχώρηση -τις τελευταίες μέρες κιόλας την αισθανόμουν κάτω από κάθε βήμα που άκουγα- να όμως που ήμουν εντελώς απροετοίμαστος.
Κάθομαι, λοιπόν -με την καρδιά μου να "αιμορραγεί σαν τον ουρανό" - να βγάλω λίγο από το χρέος, να αγγίξω λίγη από την ομορφιά, να νιώσω κάτι απ’ την πληγή, ν’ αφουγκραστώ λιγάκι απ’ την μεγάλη γιορτή που σε τόσα τραγούδια του ονειρεύτηκε. Αυτήν που "ο Όλιβερ Τουίστ και ο Αδόλφος", "ο Μαρκήσιος Ντε Σαντ και ένας hippie", "η Παρθένα και ο Σατανάς", "πίνουν από το ίδιο το ποτήρι" και "πετούν αγκαλιασμένοι μακριά".
Ο Σαββόπουλος μας περιείχε όλους. Είπε ένα τραγούδι για τον καθέναν από μας. Αν αισθάνθηκαν κάποιοι άνθρωποι προδομένοι από 'κείνον, ήταν επειδή ήταν τόσο σίγουροι ότι τραγουδάει για κείνους μόνο –και, έκπληκτοι, την επόμενη μέρα, ανακάλυπταν πως το επόμενο τραγούδι του μιλούσε και για τον διπλανό τους, τον αντίθετό τους.
Παρέες παιδιών του 114, παρέες ροκάδων, γενναίοι του αντιδικτατορικού αγώνα, αριστεροί και πληγωμένοι απ’ την αριστερά, ιερείς, αποσυνάγωγοι του ’70 και φλώροι του ‘90, όλοι λίγο-πολύ (χώρια όμως ο ένας απ’ τον άλλον) περπάτησαν μια νύχτα μέχρι το ξημέρωμα, αναλύοντας κάποιον στίχο του, ταυτιζόμενοι ή διαφωνώντας με μιαν επιλογή του, αγγίζοντας για μια στιγμή το νόημα που πάντα υποψιάζονταν από μικροί, εκείνος όμως τους το είχε κάνει τόσο άμεσο.
Γιατί τι πιο άμεσο απ’ το "Φορτηγό", το "Περιβόλι", το "Βρώμικο Ψωμί", τους "Αχαρνής" και τη "Ρεζέρβα" και τα "Τραπεζάκια"; Όλα πράγματα σύνθετα και απρόσιτα, δύσκολα σαν τον τραυλό στον "Μπάλλο", σαν το "παραλήρημα της χώρας σου που αυξάνει" στο "Μυστικό Τοπίο", σαν τα ανάποδα φλάουτα στην "Μαύρη Θάλασσα", σαν τα ακόρντα και τα στοιχειωμένα στιχουργικά μέτρα στο "Μακρύ Ζεϊμπέκικο". Κι όμως, όλα να χτυπάνε κατ’ ευθείαν κέντρο. Ποιητικό κέντρο, μουσικό κέντρο, φιλοσοφικό, πνευματικό. Ανθρώπινο και πέρα από τον άνθρωπο.
Ένα ιερό αμφίβιο είναι το έργο του Σαββόπουλου, κάτι που ακουμπούσε και στην εδώ ζωή και στην επέκεινα. Κι αυτός ένας κανονικός τρελός, ο πιο τρελός άνθρωπος που γνώρισα ποτέ, ένας απρόσιτος με μάτια που δεν έβλεπαν εδώ, έτοιμος κάθε στιγμή να καταστρέψει τη ζωή, να τη ρεζιλέψει και να τη χάσει μέσα από τα χέρια του, για να τη λατρέψει το ίδιο βράδυ στη σκηνή, με ένα δόσιμο ακαταμάχητης τρυφερότητας και πάθους.
Είχα την περίεργη τύχη, 15χρονος, να δω την απόλυτη, σκληρή απογύμνωση και διαπόμπευσή του στο "Κούρεμα" στο ΖΟΟΜ της Πλάκας. Κόσμος ελάχιστος, ορκισμένων πρώην θαυμαστών του, που του πετούσε δεκάρικα και τον έβριζε, ενώ εκείνος, κουρεμένος, με μια εικόνα μέσου ανθρώπου περιέργως αποκρουστική στο ερωτευμένο με την τέχνη του ασυνείδητό μας, τραγουδούσε το "Εμείς του ‘60" και τους "Κωλοέλληνες" και έβαζε την Αρβανιτάκη με δυο όργανα να λέει αμέσως μετά το "Γεννήθηκα για να πονώ και για να τυραννιέμαι".
Εκεί τον αγάπησα ακόμα πιο πολύ, δεν αισθάνθηκα καμιά "προδοσία" στην συμπεριφορά του. Αντίθετα, αισθάνθηκα μιαν αποτρόπαιη τιμιότητα. Έδειχνε στους ανθρώπους του ποιος ήταν και ποιος είχε γίνει, ποιοι ήταν στο όνειρό τους και ποιοι ήταν στον καθρέφτη τους. Και δεν ήταν καθόλου ωραίο αυτό. Κυρίως γιατί μέσα στην βίαιη αυτή πράξη τα τραγούδια του είχαν γίνει λίγο σα δηλώσεις, σαν εκθέσεις ιδεών, μέσα σε όλα όσα είχε "κουρέψει" ήταν η ποιητική του απόλυτη ελευθερία.
Κι όμως και μέσα στο ύστερο έργο του, αυτό που έπεται του περίεργου αυτού "αποχαιρετισμού" στον νεανικό εαυτό του, υπάρχουν στιγμές που δεν γίνεται να συγκριθούν με τίποτε άλλο, κανενός άλλου. Η πρόζα στον "Μονομάχο", το "Φως στις 10 το πρωί" , ο "Χρονοποιός". Καθαρόαιμα, ουρανοπρεπή αριστουργήματα. Και φυσικά, καθόλου αταίριαστα με τη θυσία του.
Από μιαν άλλη "ευλογία που αγνοώ" τον έζησα πολύ κι από κοντά. Δουλέψαμε μαζί ολόκληρες σεζόν, μικρός συνοδοιπόρος του εγώ το ’96 στη "Σφεντόνα" και στην καλοκαιρινή του περιοδεία, καλεσμένος μου κι αυτός 3 σεζόν στην "Ταράτσα".
Την 2η μάλιστα σεζόν του έδωσα τον χώρο για 6 Δευτέρες για να κάνει ό,τι πιο δικό του ήθελε. Μου λέει "Θα κάνω ό,τι πιο δικό μου: θα πω τραγούδια άλλων. Πάντα ήθελα να ήμουνα οι άλλοι. Ήταν όπως εγώ, αλλά ωραίοι". Κι έκανε ένα πρόγραμμα πραγματικά συγκινητικό, όπου τραγούδησε από Μάρκο σε Μίκη κι από Κραουνάκη σε Μάλαμα και Παπακωνσταντίνου με μια δική του, βραχνιασμένη παιδικότητα. "Όλα εκείνα που αγαπώ ειν’ αλλονών κι αλλιώς φαντάζουν".
Κι όμως, εμείς που γράψαμε ύστερα απ’ αυτόν, μάθαμε ότι είμαστε οι εαυτοί μας μέσα απ’ τα δικά του τραγούδια. Ήταν σαν κι αυτούς τους gamers που έχουνε φτάσει το παιχνίδι ως το τέλος και συναντάς τα χνάρια τους σε κάθε πίστα, και τους ρωτάς κάθε φορά πώς τα κατάφεραν. Όταν τον ρωτούσα, γινόταν ξαφνικά παιδί. Ήθελε, αίφνης, να μου τα χαρίσει όλα. Και πιστεύω το ίδιο θα έζησαν κι ένα σωρό "νεοι κανταδόροι", όπως υπέροχα αποκαλούσε τους νεαρούς συντρόφους του στους "Αχαρνής".
Διαφώνησα μαζί του; Μα φυσικά, πολλές φορές, όπως με όλους τους ανθρώπους που αγάπησα. Πολλά πράγματα στα οποία εκείνος έβλεπε μια ελπίδα, εγώ τα έβρισκα δυσοίωνα, κουμπωνόμουν. Δεν διανοήθηκα, όμως, ποτέ να τον κανιβαλίσω. Γιατί ήταν μια ιδιοφυΐα, ένας αληθινός καλλιτέχνης που έλεγε τη γνώμη του, πληρώνοντας το κόστος με τον ίδιο του τον θρόνο. Και γιατί το έργο του, το φωτεινό του έργο, δεν ήταν και δεν είναι μια εφήμερη γνώμη, δικιά του ή δικιά μας. Ήταν βγαλμένο απ’ το αίμα της καρδιάς, απ’ τον "ουρανό που αιμορραγεί" και "μας αθωώνει".
Έτυχε πριν δυο μέρες να αναρτήσω εδώ ένα κείμενο για τα 100χρονα του Μάνου Χατζιδάκι. Να, λοιπόν, που ο πανδαμάτωρ χρόνος με κάνει να αναρτώ δίπλα του ακριβώς ένα κείμενο για 'κείνον. Και είναι τόσο ωραία ταιριαστό να τους βλέπω ξανά δίπλα-δίπλα, τον έναν πλάι στον άλλον, όπως τους είδα κάποτε και ζωντανά. Και αυτή η κοινή ζωή που ένωσε κι εμένανε κι εσάς μ’ αυτούς τους δύο και μ’ όλους τους άλλους κρίκους της "χρυσής αλυσίδας" της μεταπολεμικής Ελλάδας, είναι αυτή που θα μου δώσει καύσιμα και για την υπόλοιπη ζωή, με τα σκοτάδια που μας κυκλώνουν, αυτά της ύπαρξης κι αυτά του πλανήτη, που ξεφορτώνεται τόσο εύκολα ό,τι τον έκανε για λίγο φωτεινό.
Κι όμως, για να δανειστώ ξανά τα δικά του λόγια, "θα βρεθούμε κάποτε ξανά, με τα ίδια αυτά σώματα, με τα ίδια χαμόγελα", στο ίδιο τραπέζι, στο ίδιο περιβόλι. Και ο Διονύσης θα μας περιμένει εκεί, λυτρωμένος από τα βάρη της αρρώστιας μας, να "σμίξει παλιές κι αναμμένες τροχιές με το ροκ του μέλλοντός μας".
Γεια σου, ακριβέ κι αγαπημένε μου. Θα σου χρωστώ για πάντα όλο τον εαυτό μου –κι αυτόν που λέω πως έχω κι εκείνον που δεν ξέρω ακόμα", ανέφερε στη μακροσκελή του ανάρτηση ο Φοίβος Δεληβοριάς.
Γιώργος Νταλάρας
Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης
Κωνσταντίνος Αργυρός

Μιχάλης Χατζηγιάννης
Κρατερός Κατσούλης
Κατερίνα Καινούργιου

Καίτη Γαρμπή

Φαίη Σκορδά

Ελένη Τσολάκη

Θοδωρής Αθερίδης
Φωτεινή Δάρρα
Καλομοίρα
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για τάσεις και νέα στη Μόδα, Celebrity και Gossip News στο missbloom.gr