Συνέντευξη: Περικλής Κονδυλάτος

Η Miss Bloom συναντά τον πιο ανατρεπτικό και hot σχεδιαστή κοσμήματος αυτή τη στιγμή.<em> Από τη Μαρία Παπαγρηγορίου</em><br />

ΓΡΑΦΕΙ: MARIA PAPAGRIGORIOU


Η Miss Bloom συναντά τον πιο ανατρεπτικό και hot σχεδιαστή κοσμήματος αυτή τη στιγμή
.




Από τη στιγμή που ο Περικλής έφτασε στην ελληνική μόδα, κατάλαβες ότι τίποτε μετά από αυτό δεν θα έμενε ίδιο. Το βλέπεις από τη δουλειά του αλλά και από τα ίδια τα μάτια του, το βλέμμα του, που καταλαβαίνεις ότι σίγουρα βλέπουν τον κόσμο κάπως αλλιώς. Για να δούμε πώς...



- Πώς αποφάσισες να ασχοληθείς με το κόσμημα, όντας εικαστικός; Σε ποια σημεία συναντιούνται αυτές οι δύο σου ιδιότητες, του σχεδιαστή και του εικαστικού καλλιτέχνη, και σε ποια διαφέρουν εντελώς;


Δημιουργώ με όλων των ειδών τα πράγματα και έτσι έγινε και με το κόσμημα. Ό,τι πέφτει στα χέρια μου γίνεται κάτι. Κοσμήματα έφτιαχνα πάντα, απλώς δεν τα πουλούσα. Τα τελευταία χρόνια αποφάσισα να επεκτείνω τις καλλιτεχνικές μου δραστηριότητες και προς το χώρο της μόδας. Και μου αρέσει πολύ, μιας και βλέπω πως μπορώ να έχω πιο κοντινή σχέση με τον κόσμο, και η τέχνη μου να είναι πιο άμεση και πιο χρηστική.



- Συχνά σε βλέπουμε να παίρνεις υλικά "σκοτεινά" (κόκκαλα ζώων, κεφάλια από Barbie dolls), που δεν εμπίπτουν στην κατηγορία "Στολίδι", που "φυσιολογικά" δεν θα έβλεπες ποτέ πάνω σε ένα κόσμημα, και να τα μετατρέπεις σε κάτι φορέσιμο και όμορφο. Γιατί επιλέγεις αυτόν τον δρόμο στις δημιουργίες σου;


Εγώ δεν βλέπω σαν σκοτεινά αυτά τα υλικά, τα βλέπω πολύ χαρούμενα. Τι το σκοτεινό έχει ένα κεφάλι κούκλας? Για μένα οι κούκλες είναι τα αγάλματα της σύγχρονης εποχής. Σε 5000 χρόνια από τώρα τα μουσεία θα έχουν μέσα αντί για σπασμένα αγάλματα, σπασμένες κούκλες. Η κούκλα πιστεύω πως είναι το ύψιστο αντικείμενο ομορφιάς. Κοιτάζει πάντα προς τα μέσα και ποτέ προς τα έξω, είναι ολοκληρωμένη, αυτάρκης και αυτόνομη. Η κούκλες είναι σε ένα άλλο σύμπαν από αυτό που ζουν οι ενήλικες. Μόνο τα παιδιά έχουν την δυνατότητα να μπουν σε αυτό τον χώρο και χρόνο και να συνομιλήσουν μαζί τους. Εγώ στο σπίτι μου έχω ένα δωμάτιο γεμάτο κούκλες που κάθομαι μέσα και τους μιλώ ώρες κάθε μια έχει το όνομά της και την προσωπικότητα της...

Συνέχισε... στη σελίδα ii






- Οι τελευταίες συλλογές σου "L' Amour" και "I'm in love", με τις oversized καρδιές, παραμένουν στο χαρακτηριστικό σου στυλ αλλά μοιάζουν πιο αισιόδοξες, πιο χαρούμενες. Θέλουμε να μας πεις σε τι διαφέρουν μεταξύ τους αυτές οι δύο συλλογές με την αρκετά κοινή θεματική και τιι άλλαξε και σε βλέπουμε πιο αισιόδοξο και πιο χαρούμενο δημιουργικά;


Αυτές οι δυο συλλογές είναι η μια συνέχεια της άλλης. Η πρώτη δημιουργήθηκε με το concept ότι οι πέρλες θα εμπεριέχονται σε δοχεία διαφόρων ειδών, οπότε αλλάζει ο τρόπος χρήσης της πέρλας και από στοιχείο που σχηματίζει μια αλυσίδα, γίνεται περιεχόμενο και κρεμαστό – κάτι που το θεωρώ πολύ πρωτοποριακό, και η δεύτερη collection ακολουθεί την ίδια λογική, μόνο που αντί για πέρλες στα δοχεία έβαλα κεφάλια κούκλας και άλλα υπέροχα πράγματα.





- Τα κοσμήματά σου είναι συνήθως μεγάλα σε μέγεθος και κυρίως κολιέ - ο ορισμός του "statement" κομματιού. Γιατί επιλέγεις να "υπηρετείς" αυτό το είδος;


Το κόσμημα θέλω να είναι το επίκεντρο της εμφάνισης και όχι ένα μικρό συμπληρωματικό στοιχείο. Το κόσμημα δεν είναι αξεσουάρ, είναι βασικό στοιχείο. Δες τα κοσμήματα των αρχαίων Αιγυπτίων, των Ίνκας και των άλλων αρχαίων πολιτισμών, πόσο μεγάλα είναι. Άλλα δεν είναι θέμα μεγέθους, είναι θέμα φόρμας και αναλογιών. Στο ανθρώπινο σώμα τα μεγέθη που κάνω εγώ είναι τα σωστά και τα ανάλογα. Οπότε τα κοσμήματα μου δεν είναι μεγάλα, των άλλων είναι μικρά.



- Ποιες είναι οι βασικές επιρροές σου στην αισθητική, στην τέχνη, σε ό,τι σε κινεί όταν συλλαμβάνεις και υλοποιείς την ιδέα ενός κοσμήματος;

Δεν συλλαμβάνω τίποτα. Όλα όσα φτιάχνω υπάρχουν ως ιδέες διαθέσιμες σε ένα πνευματικό internet στο οποίο συντονίζονται όλοι οι καλλιτέχνες. Ο καλλιτέχνης είναι ένα κανάλι που περναει μια ενέργεια από το σώμα του και την αποκωδικοποιεί με τα χέρια του. Ο καλλιτέχνης υλοποιεί κάτι που υπάρχει ήδη. Είναι σαν το ραδιόφωνο - όπου το συντονίσεις, αυτή την μουσική θα παίξει. Δεν την φτιάχνει – την αναπαράγει. Όποτε για να εμπνευστώ δεν κάνω κάτι, αντιθέτως πρέπει να μην κάνω τίποτα. Αυτό που λέω πάντα όταν βλέπω κακοφτιαγμένα κοσμήματα είναι «αυτός ο καλλιτεχνης προσπάθησε να φτιάξει το κόσμημα μόνος του». Έχω μια συμβουλή: Μην προσπαθείτε να φτιάξετε κοσμήματα. Αφήστε τα να φτιαχτούν μόνα τους.







- Στην πρόσφατη έκθεση "Φοριέται η Κινηματογραφική Τέχνη;", σε είδαμε ανάμεσα στους σχεδιαστές που δημιούργησαν με αφορμή τις ταινίες του μεγάλου Μιχάλη Κακογιάννη. Μίλησέ μας λίγο για αυτό το απίθανο outfit που ετοίμασες για την Κλυταιμνήστρα...


Παρουσίασα ένα ρούχο-κόσμημα εμπνευσμένο από τη βασίλισσα Κλυταιμνήστρα - τραγική μάνα της Ιφιγένειας. Η έμπνευση μου ήταν η Ειρήνη Παπά, αυτή η τεράστια μορφή του θεάτρου και του κινηματογράφου, και κατά την δική μου άποψη των τεχνών γενικότερα, που με το ταλέντο της έβαζε την σφραγίδα της σε κάθε ρόλο που ερμήνευε. Η Κλυταιμνήστρα της Ειρήνη Παπά με εντυπωσιάζει περισσότερο από όλους τους υπόλοιπους χαρακτήρες από τις ταινίες του Κακογιάννη, τόσο για το ιδιαίτερο ταλέντο και ερμηνεία της όσο και για την κλασική ελληνική ομορφιά της. Είναι η ιδανική ελληνίδα βασίλισσα, αρχοντική αλλά ταυτόχρονα λιτή και κομψή. Όλη αυτή η εξωτερική θεϊκή τελειότητα έρχεται σε αντίθεση με το θνητό πάθος της και την λύπη της. Οι ταινίες του Κακογιάννη ανέδειξαν το πόσο διαχρονικά είναι τα ζητήματα που πραγματεύονται οι αρχαίες τραγωδίες και πιστεύω πως η Κλυταιμνήστρα είναι κατά κάποιο τρόπο ένα σύμβολο της ελληνίδας μάνας που θέλει να σώσει τα παιδιά της από όλα τα κακά που τα απειλούν. Η δημιουργία μου σαφώς είναι ανατρεπτική, αλλά ο βασικός μου στόχος είναι να δημιουργήσω κάτι που να ταξιδεύει τον θεατή πίσω σε εκείνα τα μυθικά χρόνια, όπου οι καθημερινοί άνθρωποι ήταν ήρωες και οι θεοί σαν άνθρωποι. Θέλησα να δημιουργήσω κάτι που να δείχνει το μεγαλείο της Κλυταιμνήστρας μάνας αλλά και βασίλισσας.

Συνέχισε... στη σελίδα iii





- Πώς βλέπεις το ελληνικό κοινό να αποδέχεται το κόσμημά σου, το οποίο είναι αρκετά αντισυμβατικό και εκκεντρικό; Πώς εξηγείς εσύ την επιτυχία που έχεις τελευταία; Έχουμε τελικά εξοικειωθεί με τις λιγότερο συμβατικές προτάσεις πάνω στο στυλ μας;


Το ελληνικό κοινό είναι πιο κλασικό από ό,τι είμαι εγώ, αλλά οι νεότερες γενιές με «πιάνουν». Γενικά ταιριάζω σε άτομα μικρότερης ηλικίας, η οποία συνάδει και με την αντισυμβατικότητα. Η επιτυχία για εμένα έγκειται στο ότι μεταφράζω τον εαυτό μου στην γλώσσα της καρδιάς μου, και με αποδέχομαι. Δεν με περιορίζω, δεν με λογοκρίνω, παίζω αυτό το σώμα που μου έδωσε ο θεός σαν ένα όργανο τους σύμπαντος. Η μουσική που παράγεται είναι τα κοσμήματα που βλέπεις.
Νομίζω ότι οι Ελληνίδες είναι πολύ μπροστά, απλά ζούμε σε μια περίεργη χρονική στιγμή που οι άνθρωποι είναι μουδιασμένοι και το κατανοώ απόλυτα.



- Ποιες επώνυμες έχουν φορέσει δημιουργίες σου και ποια τα σχόλιά τους;


Πολλές, αλλά θα σου μια: η Άννα Βίσση. Της έδωσα ένα κολιέ μου και της το φόρεσα και το κοιτούσε πολύ ώρα στον καθρέφτη. Αναρωτιόμουν γιατί και μετά με κοίταξε και μου είπε: "Λείπει μια χάντρα. Αν τις μετρήσεις, θα δεις ότι μία λείπει". Έμεινα από την ευστροφία της και την εξυπνάδα της. Όταν έφυγε, κοίταξα μέσα στη θήκη όπου είχα το κολιέ: είχε φύγει μια χάντρα. Τη θαυμάζω πάρα πολύ και δεν την βλέπω σαν ένα άνθρωπο. Για μένα είναι ένα αηδόνι που κελαηδά και κάνει τον κόσμο χαρούμενο. Την αγαπώ.


- Πού μπορούμε να βρούμε τα κοσμήματά σου;

e-0utfit.com The boutique (Tσακάλωφ 16, Κολωνάκι).