Celebrities05 ΜΑΪΟΥ, 2020

Work From Home | 10 tips από το νέο βιβλίο της Marie Kondo

Πώς θα αναδιοργανώσεις το γραφείο στο σπίτι και θα φέρεις χαρά στη δουλειά σου

δουλειά από σπίτι

Τον τελευταίο καιρό, η ιδέα του γραφείου έχει μετατοπιστεί από μια φυσική κοινόχρηστη περιοχή σε έναν καθορισμένο χώρο στο σπίτι που μοιράζεσαι εικονικά με τους συναδέλφους σου. Η συνθήκη του work from home δεν είναι πάντα εύκολη, ειδικά για όσους δεν έχουν δουλέψει ποτέ από το σπίτι στο παρελθόν – και απαιτεί κάποια επανεξέταση του τι πρέπει να είναι ένας παραγωγικός χώρος εργασίας.

Τον Απρίλιο, η Marie Kondo δημοσίευσε το νέο της βιβλίο “Joy at Work” που στοχεύει να σε βοηθήσει να αναδιοργανώσεις τον χώρο εργασίας σου, με αποτέλεσμα την αύξηση της παραγωγικότητας και – γιατί όχι – της χαράς στη δουλειά.

Ο φυσικός χώρος εργασίας

Κράτησε όσο το δυνατόν λιγότερα στο γραφείο σου

“Η επιφάνεια εργασίας σου δεν είναι το ντουλάπι αποθήκευσης, οπότε ο κανόνας είναι να μην αποθηκεύεις τίποτα σε αυτό. Κράτησε την εικόνα μιας καθαρής επιφάνειας εργασίας στο μυαλό σου όταν αρχίζεις να αποθηκεύεις διάφορα πράγματα. Οι άνθρωποι που το κάνουν συνήθως αφήνουν μόνο ένα φορητό υπολογιστή και ένα διακοσμητικό αντικείμενο ή ένα φυτό στο γραφείο τους” γράφει η Marie Kondo.

Βεβαιώσου ότι τα πράγματα που κρατάς είναι χρήσιμα

Αν και η Kondo πιστεύει στη φιλοσοφία του less is more, δεν σημαίνει ότι το γραφείο σου πρέπει να είναι άδειο. “Εάν το βρίσκεις ευκολότερο να δουλέψεις όταν έχεις όλα τα απαραίτητα πάνω στο γραφείο σου αντί να αποθηκεύσεις σε ένα συρτάρι, τότε πρέπει να τα αφήσεις στη θέση τους” τονίζει.

Δημιούργησε κουτιά αποθήκευσης

Χρησιμοποίησε μικρά κουτιά που έχεις ήδη για να αποθηκεύεις πράγματα, είτε αυτό βρίσκονται στην επιφάνεια του γραφείου σου είτε μέσα στα συρτάρια. “Το κουτί εμποδίζει να συσσωρευθούν και σου επιτρέπει να δεις με μια ματιά πού είναι τα πράγματα” σημειώνει η συγγραφέας, προτείνοντας την ανακύκλωση κουτιών από επαγγελματικές κάρτες ή ίσως ένα παλιό κουτί από το smartphone που έχεις κρατήσει.

Απομνημόνευσε που τοποθετείς / αποθηκεύεις όλα τα αντικείμενα για να αυξήσεις την παραγωγικότητα

Η Kondo σημειώνει ότι ένας τρόπος να αποφευχθεί η υποτροπή είναι να θυμάσαι πού ακριβώς τοποθετείς κάθε αντικείμενο. “Μόλις μάθεις πού αποθηκεύονται τα πάντα στο χώρο εργασίας σου, μπορείς να παρακολουθείς τα πράγματά σου ακόμα και όταν αρχίζουν να πολλαπλασιάζονται. Αυτό καθιστά δυνατή τη διατήρηση ενός καθαρού χώρου. Μαθαίνοντας τον κατάλληλο τρόπο τακτοποίησης, ο καθένας μπορεί να δημιουργήσει έναν χαρούμενο χώρο εργασίας και να τον διατηρήσει.

Ο εικονικός χώρος εργασίας

Τακτοποίησε το desktop του υπολογιστή σου

Είναι πολύ εύκολο να αποθηκεύσεις ή να σύρετε κάτι στην επιφάνεια εργασίας σου, αφήνοντας τα αρχεία να συσσωρεύονται και να καταλαμβάνουν την οθόνη σου με την πάροδο του χρόνου. Αυτό είναι το τελευταίο πράγμα που θέλεις να αντικρίζεις μόλις ανοίγεις τον υπολογιστή σου και ξεκινάς δουλειά. Αντ ‘αυτού, η Kondo τονίζει ότι είναι σημαντικό να περιορίζεις την επιφάνεια εργασίας σου μόνο σε επείγοντα έγγραφα, τα οποία θα είναι εκεί προσωρινά. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει έγκαιρες παρουσιάσεις και αναφορές εργασίας, καθώς και απλήρωτα τιμολόγια, μεταξύ άλλων.

Οργάνωσε διεξοδικά τη διάταξη του email σου, ώστε να μην χάνεις χρόνο στα εισερχόμενά σου

Σύμφωνα με το Creative Leadership Center, το 96% των υπαλλήλων νιώθουν ότι σπαταλούν χρόνο με περιττά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ενώ μια άλλη μελέτη του ιστότοπου Kondo υποδηλώνει ότι ένας τυπικός υπάλληλος γραφείου περνά περίπου τη μισή μέρα του με τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Ο τρόπος αποφυγής αυτού; Αφιέρωσε λίγο επιπλέον χρόνο δημιουργώντας την ιδανική οργάνωση των email για σένα, ώστε να μπορέσεις να συνεχίσεις με τη δουλειά σου.

“Αφού καθαρίσεις τα εισερχόμενά σου και αποστείλεις μηνύματα, μπορείς να μεταβείς σε τυχόν υπάρχοντες φακέλους” γράφει η Kondo. “Ξεκίνα εντοπίζοντας φακέλους που αξίζει να διατηρήσεις και απόρριψε αυτούς που δεν χρειάζονται πια”.

Μην απαντάς σε κάθε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου

Όταν απαντάς σε ένα μήνυμα, αφήνεις ένα παράθυρο ανοιχτό για μια ακόμα εισερχόμενη απάντηση, στην οποία θα αισθανθείς υποχρεωμένη να απαντήσεις και ο κύκλος συνεχίζεται. Στείλε μόνο email που είναι απαραίτητα για να ολοκληρώσεις τη δουλειά σου και χρησιμοποιήστε το CCing και το “Reply All” με φειδώ. “Θα δώσεις επίσης ένα καλό παράδειγμα για άλλους στέλνοντας μόνο τα απαραίτητα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για να ολοκληρώσεις την εργασία σου. Και στέλνοντας λιγότερα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, πιθανότατα θα λάβεις λιγότερες απαντήσεις”.

Άφησε το τηλέφωνό σου μακριά όσο δουλεύεις

Είναι πιθανό να μειώσεις την παραγωγικότητά σου όταν έχεις το τηλέφωνο κοντά σου ενώ προσπαθείς να δουλέψεις. Εάν είναι σχεδόν αδύνατο να κρατήσεις το τηλέφωνό σου μακριά κατά τη διάρκεια της ημέρας, δοκίμασε να κάνεις μια εκαθάρριση στις εφαρμογές που δεν χρειάζεσαι.

“Ο μέσος άνθρωπος χρησιμοποιεί ένα smartphone 85 φορές την ημέρα, προσθέτοντας πάνω από πέντε ώρες. Υπάρχει λόγος για αυτό. Πολλές εφαρμογές έχουν σχεδιαστεί ειδικά για να είναι εθιστικές και να μπορούν να μας αποσπάσουν από την ολοκλήρωση της εργασίας” γράφει η Kondo.

Αφιέρωσε χρόνο για να σκεφτείς πώς θα πετύχεις μια ισορροπία στην επαγγελματική σου ζωή

Για να διαχειριστείς σωστά το χρόνο σου και να επιτύχεις ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, η Kondo λέει ότι πρέπει να κάνεις check-in μόνη σου. Ο σύζυγος της Kondo αφιερώνει μια ώρα κάθε δύο εβδομάδες για να κάνει έναν ειλικρινή αυτοαναστοχασμό, κατά τη διάρκεια του οποίου αναρωτιέται “γιατί εργάζεται, τι ελπίζει να επιτύχει μέσω της δουλειάς του και ποια είναι η ιδανική επαγγελματική του ζωή”. Από εκεί, δίνει προτεραιότητα σε όλες τις τρέχουσες εργασίες του και ξεκινά κάθε μέρα αποφασίζοντας ποια θα αντιμετωπίσει.

Πηγή: madamefigaro.gr

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ