Tasty Guide19 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ, 2020

Τι είναι το Future Foods και που στοχεύει;

Ο νέος φιλόδοξος στόχος της Unilever

Τηλεργασία | Πώς να εργάζομαι από το σπίτι και να είμαι το ίδιο αποδοτική

Η Unilever ανακοίνωσε σήμερα το νέο διεθνή στόχο για πωλήσεις ύψους 1 δις ευρώ ετησίως από plant-based κρέατα και υποκατάστατα γαλακτοκομικών προϊόντων, εντός των επόμενων 5-7 ετών. Η ανάπτυξη θα προέλθει μέσα από την ευρεία διάθεση της μάρκας «The Vegetarian Butcher», καθώς και μέσα από περισσότερες φυτικές προτάσεις σε μάρκες όπως Hellmann’s, Magic, και Algida.

Ο στόχος αυτός αποτελεί μέρος της νέας πρωτοβουλίας της Unilever με τίτλο «Future Foods» η οποία παρουσιάστηκε σήμερα και χωρίζεται σε δυο κεντρικούς πυλώνες: α) να βοηθήσει το κόσμο να στραφεί προς μια πιο υγιεινή διατροφή και β) τη μείωση του περιβαλλοντικού αντίκτυπου της παγκόσμιας αλυσίδας παραγωγής τροφίμων.

H Unilever, η οποία παράγει επίσης τα προϊόντα Lipton, Ben & Jerry’s και Knorr, προχώρησε παράλληλα και στις ακόλουθες δεσμεύσεις:

– Μείωση κατά 50% της σπατάλης τροφίμων που προκαλείται από τις δραστηριότητες της εταιρείας από το εργοστάσιο έως το ράφι μέχρι το 2025 – 5 χρόνια συντομότερα από την προηγούμενη δέσμευση της εταιρείας, όπως είχε ανακοινωθεί στο Champions3.

– Διπλασιασμός του αριθμού των προϊόντων που προσφέρουν «θετική» διατροφική αξία παγκοσμίως μέχρι το 2025 – σε αυτά ανήκουν τα προϊόντα που περιέχουν σημαντικές ποσότητες λαχανικών, φρούτων, πρωτεϊνών, ή και θρεπτικών ουσιών, όπως βιταμίνες, ψευδάργυρο, σίδηρο και ιώδιο.

Συνεχής μείωση του επιπέδου θερμίδων, νατρίου (αλατιού) και ζάχαρης στα προϊόντα της:

  • Μέχρι το 2022, το 85% του παγκόσμιου χαρτοφυλακίου τροφίμων της Unilever θα βοηθήσει τους καταναλωτές να μειώσουν την πρόσληψη αλατιού στα 5g την ημέρα.
  • Μέχρι το 2025, το 95% των συσκευασμένων παγωτών της Unilever δεν θα περιέχει πάνω από 22g ζάχαρης συνολικά, και 250Kcal σε κάθε μερίδα. Οι αλλαγές αυτές αποτελούν σε συνέχεια των αλλαγών που έγινε στα παιδικά παγωτά της εταιρείας το 2014.

Η κα. Hanneke Faber, Πρόεδρος Foods & Refreshments της Unilever, δήλωσε: «Ως μια από τους μεγαλύτερους παραγωγούς προϊόντων τροφίμων παγκοσμίως, έχουμε μεγάλο μερίδιο στη προσπάθεια μεταστροφής του παγκόσμιου συστήματος τροφίμων. Δεν εξαρτάται από εμάς τι θα επιλέξει ο κόσμος για τη διατροφή του, αλλά είναι δική μας ευθύνη να παρέχουμε υγιεινές και χορτοφαγικές επιλογές σε όλους. Αυτοί είναι μεγάλοι και φιλόδοξοί στόχοι που αντιπροσωπεύουν τη δέσμευσή μας να γίνουμε μια δύναμη για το καλό. Είναι ευρέως γνωστό ότι το υφιστάμενο σύστημα τροφίμων είναι άδικο και αναποτελεσματικό. Ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι σε όλο το κόσμο πεινάνε την ώρα που δυο δισεκατομμύρια είναι υπέρβαροι ή παχύσαρκοι. Το ένα τρίτο της παγκόσμιας παραγωγής τροφίμων πετιέται. Και η κτηνοτροφία είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος παράγοντας που συμβάλει στο φαινόμενο του θερμοκηπίου, μετά τα ορυκτά καύσιμα, και ένας από τους βασικούς παράγοντες αποψίλωσης δασών, μόλυνσης των υδάτων και του αέρα και εξαφάνισης της βιοποικιλότητας».

Η κα. Liz Goodwin Senior Fellow και Διευθύντρια του Food Loss and Waste στο World Resources Institute τόνισε: «Η σπατάλη και απώλεια τροφής έχουν τεράστιο αντίκτυπο στη παγκόσμια οικονομία, το περιβάλλον και την κοινωνία. Γνωρίζουμε πως η σπατάλη και απώλεια τροφίμων συμβάλει στο 8% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου καθώς και στη σπατάλη γης και νερού που χρησιμοποιείται για την παραγωγή τροφής. Πρέπει να παρακινήσουμε όσες περισσότερες εταιρείες γίνεται ώστε να ανταπεξέλθουν και να θέσουν ως προτεραιότητά τους το ζήτημα της σπατάλης τροφίμων και να λάβουν δράση στη μείωσή  της. Είναι σπουδαίο που βλέπουμε την Unilever να αναλαμβάνει ηγετική θέση σε αυτή τη προσπάθεια. Δεδομένου του μεγέθους και της επιρροής της, η δέσμευση της για μείωση κατά το ήμισυ της σπατάλης και απώλειας τροφίμων σε όλες τις δράσεις της σε παγκόσμιο επίπεδο, αναμφίβολα θα ωθήσει και άλλους να αναλάβουν δράση».

  • Η Unilever επέκτεινε τη διανομή της μάρκας φυτικών κρεάτων VegetarianButcher το 2018, σε πάνω από 30 χώρες και ήταν ο προμηθευτής του Plant-BasedWhopper και των Plant-BasedNuggets της αλυσίδας BurgerKing στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική.
  • Το πρώτο VeganMagic τιμήθηκε με το βραβείο BestVeganIceCream στο Ηνωμένο Βασίλειο από την PETA το 2019.
  • Η Hellmann’sVeganMayo και το, χωρίς γαλακτοκομικά, Ben & Jerry’sCoconutterlyCaramel’d βρέθηκαν στη κορυφή της λίστας της Nielsen με τις 25 Breakthrough Καινοτομίες στην Ευρώπη για το 2020.
  • Το 2019, η Unilever επένδυσε 85 εκατομμύρια ευρώ στο TheHive, το κέντρο καινοτομίας τροφίμων του πανεπιστημίου Wageningen στην Ολλανδία, στηρίζοντας τις έρευνες σε φυτικά συστατικά και υποκατάστατα κρέατος, αποτελεσματικές καλλιέργειες, βιώσιμα συστήματα συσκευασίας τροφίμων και σε θρεπτικά τρόφιμα.
  • Στην Ελλάδα, η ΕΛΑΪΣ-Unilever Hellas συμμετέχει στη «Συμμαχία για τη Μείωση Σπατάλης Τροφίμων», πρωτοβουλία της οργάνωσης ΜΠΟΡΟΥΜΕ και της ΑΒ Βασιλόπουλος, που έχει στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση για την έκταση και τις επιπτώσεις της σπατάλης τροφίμων.
  • Η Unilever Food Solutions, ο επαγγελματικός κλάδος της εταιρείας, υποστηρίζει από το 2019 το πρότυπο πρόγραμμα «Hotel Kitchen: Εδώ το φαγητό έχει αξία» του WWF. Η πρωτοβουλία έχει στόχο τη μείωση της σπατάλης τροφίμων, εστιάζει στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των ελληνικών ξενοδοχείων, μέσα από την καλύτερη διαχείριση των πρώτων υλών και τη δημιουργία μιας νέας φιλοσοφίας που αναδεικνύει την πραγματική αξία της τροφής.
  • Ήδη από το 2013, όλα τα παιδικά παγωτά Algida και ΕΒΓΑ που κυκλοφορούν στην Ελλάδα περιέχουν κάτω από 110 θερμίδες ανά μερίδα.

Οι στόχοι του κλάδου Foods & Refreshment ενδυναμώνουν τις παγκόσμιες δεσμεύσεις της Unilever για δημιουργία μιας αλυσίδας παραγωγής που θα σταματήσει την αποψίλωση των δασών μέχρι το 2024, για επένδυση 1 δις ευρώ στο νέο Ταμείο Climate & Nature, και για την επίτευξη μηδενικών ρύπων για όλα τα προϊόντα της μέχρι το 2039. Η εταιρεία έχει επίσης δεσμευτεί ότι 100% των πλαστικών συσκευασιών της θα είναι ανακυκλώσιμες, επαναχρησιμοποιήσιμες, ή βιοδιασπώμενες μέχρι το 2025.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ