Γυναίκα : Ψυχολογία18 ΜΑΪΟΥ, 2017

6 σίγουροι τρόποι να κάνεις καλή πρώτη εντύπωση

Πώς θα καταφέρεις να ωφεληθείς ακόμα και από τη νευρικότητα σου

καλή πρώτη εντύπωση

Τι σκέφτεται ο κόσμος όταν σε γνωρίζει; Σύμφωνα με έρευνες, τείνουμε να αποφασίζουμε αν συμπαθούμε και εμπιστευόμαστε κάποιον μέσα στα λίγα πρώτα δευτερόλεπτα της γνωριμίας μας. Είτε πρόκειται για μια συνέντευξη δουλειάς, ένα ραντεβού ή μια καινούργια φίλη, πώς μπορείς να βεβαιωθείς ότι κάνεις τη καλύτερη δυνατή πρώτη εντύπωση;

Η ερευνήτρια ανθρώπινης συμπεριφοράς και συγγραφέας Vanessa Van Edwards έχει χρόνια εμπειρίας στη μελέτη της επιστήμης της έλξης, της γλώσσας του σώματος και άλλων ανθρώπινων δεξιοτήτων, και αν υπάρχει κάτι που μπορεί να σε διδάξει, είναι το πώς μπορείς να κάνεις θετική εντύπωση στην πρώτη σου γνωριμία με ένα άτομο.

Βήμα 1: Χρησιμοποίησε τα χέρια σου

Οι ερευνητές Robert Gifford, Cheuk Fan Ng και Margaret Wilkinson ανακάλυψαν πως οι υποψήφιοι εργαζόμενοι που κάνουν χειρονομίες με τα χέρια τους κατά τη διάρκεια των συνεντεύξεών τους είναι πιο πιθανό να προσληφθούν. Τα χέρια σου κατά κάποιο τρόπο μαρτυρούν τις προθέσεις σου και όταν κάποιος τα βλέπει ενεργά, αισθάνεται πιο άνετα και είναι πιο πιθανό να σε νιώσει κοντά του. Όταν λοιπόν μπεις σε ένα χώρο και περιμένεις να γνωρίσεις κάποιον, βγάλε τα χέρια από τις τσέπες σου και όταν σηκωθείς κάνε μια κίνηση για να γίνει ξεκάθαρο πως πρόκειται να κάνεις χειραψία. Επίσης, προσπάθησε την ώρα που μιλάς να κάνεις χειρονομίες όταν θέλεις να δώσεις έμφαση στα λόγια σου.

Βήμα 2: Κάνε μια καλή χειραψία

Προσπάθησε να διατηρήσεις τα χέρια σου στεγνά. Αν αισθάνεσαι νευρικότητα και οι παλάμες σου έχουν ιδρώσει, κάνε το κόλπο του «τυλίγματος της χαρτοπετσέτας». Όταν φτάσεις σε κάποιο event, παράγγειλε το ποτό σου από το μπαρ και τύλιξε μια χαρτοπετσέτα γύρω από το ποτήρι. Κράτησε το με το χέρι που κάνεις τις χειραψίες έτσι ώστε η χαρτοπετσέτα να απορροφήσει τον ιδρώτα σου. Επίσης σημαντικό είναι να έχεις το χέρι σου κάθετα, με τον αντίχειρα σου στραμμένο προς τα πάνω όταν κάνεις χειραψία.

Βήμα 3: «Απλώσου» στο χώρο που βρίσκεσαι

Οι ερευνητές Jessica Tracy και David Matsumoto συνέκριναν ολυμπιακούς αθλητές από όλο τον κόσμο και ανακάλυψαν πως όταν ένας αθλητής βγαίνει πρώτος, «απλώνεται» στο χώρο, ενώ οι ηττημένοι τείνουν να μαζεύονται. Αυτό λοιπόν που μπορείς να κάνεις για να δείξεις πως έχεις αυτοπεποίθηση είναι να διατηρήσεις τα χέρια σου χαλαρά και να τα τοποθετήσεις σε επιφάνειες όπως τραπέζια ή καρέκλες που βρίσκονται κοντά σου. Κράτησε τους ώμους σου κάτω και πίσω και το στήθος σου έξω. Αν είσαι καθισμένη, χρησιμοποιήσε τα μπράτσα της καρέκλας.

Βήμα 4: Προσποίησου ότι αυτή δεν είναι η πρώτη σας συνάντηση

Οι πρώτες εντυπώσεις είναι ένας μηχανισμός επιβίωσης. Όταν γνωρίζεις κάποιον ή κάποια για πρώτη φορά, πρέπει να αποφασίσεις γρήγορα αν τους θέλεις στη ζωή σου και το αντίστροφο. Όσο αστείο, χαζό ή περίεργο κι αν ακούγεται, προσπάθησε να τους χαιρετήσεις σα να είναι παλιοί φίλοι. Χαιρέτησε τους, πες τους ότι χαίρεσαι που τους βλέπεις και μίλησε μαζί τους με όρεξη και ενδιαφέρον.

Βήμα 5: Επικεντρώσου στην οπτική επαφή

Η αμοιβαία οπτική επαφή προκαλεί την παραγωγή μιας χημικής ουσίας που λέγεται οξυτοκίνη και δίνει ώθηση στην κοινωνικότητα μας, εντείνοντας παράλληλα την οικειότητα που αισθανόμαστε με το άτομο που έχουμε απέναντι μας. Στην επόμενη σου συνομιλία, προσπάθησε να αξιολογήσεις αντικειμενικά την οπτική επαφή που κάνεις. Ένας τρόπος να το κάνεις με όσο πιο φυσικό τρόπο γίνεται, είναι να παρατηρήσεις το χρώμα των ματιών τους.
Βήμα 6: Μετάτρεψε τη νευρικότητα σε ενθουσιασμό

Είναι απολύτως φυσιολογικό να είσαι νευρική. Αυτό που μπορείς να κάνεις για αλλαγή όμως, είναι να ωφεληθείς από αυτήν. Η νευρικότητα και ο ενθουσιασμός έχουν σχεδόν την ίδια αίσθηση: καρδιά που χτυπάει γρήγορα, πεταλούδες στο στομάχι και μια αγωνία που δε λέει να σε εγκαταλείψει. Αντί να «βυθιστείς» στη σκέψη πως πρέπει οπωσδήποτε να αποβάλλεις την «κακή» νευρικότητα, υπενθύμισε στον εαυτό σου ότι είναι καλό να είσαι ενθουσιασμένη, γιατί σημαίνει ότι νοιάζεσαι. Όταν λοιπόν αισθανθείς και πάλι πεταλούδες, καλωσόρισε τις και προσπάθησε να σκεφτείς ότι σου δίνουν την απαραίτητη ενέργεια για να κάνεις μια καλή εντύπωση.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Ψυχολογια09 Νοεμβρίου 2018

6 εύκολα πράγματα που μπορείς να κάνεις για να μειώσεις το στρες

Προσπάθησε να βελτιώσεις την ημέρα σου με αυτά τα tips.

Ψυχολογια05 Νοεμβρίου 2018

10 πράγματα που είναι πιο σημαντικά από τα likes στο Instagram

Άφησε το engagement και ζήσε στον πραγματικό κόσμο

Ψυχολογια03 Νοεμβρίου 2018

Χώρισες; Αυτές οι ταινίες θα σου φτιάξουν αμέσως την διάθεση

Το μόνο που θα χρειαστείς είναι ατελείωτο ποπ κορν!

Ψυχολογια31 Οκτωβρίου 2018

Συνύπαρξη σημαίνει επικοινωνία: Πώς επικοινωνούμε με τους γύρω μας;

Ένα ενδιαφέρον σεμινάριο για την επικοινωνία με τους γύρω μας

Τα 10 σημάδια ότι υποφέρεις από υπερβολικό άγχος
Ψυχολογια22 Οκτωβρίου 2018

Τα 10 σημάδια ότι υποφέρεις από υπερβολικό άγχος

Είσαι σίγουρη ότι δεν έχεις στρες ή ότι έχεις λίγο, μέσα στα φυσιολογικά όρια; Μάθε ποιες είναι οι ενδείξεις ότι πάσχεις από υπερβολικός άγχος.

Best of network