Γυναίκα : Ψυχολογία06 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ, 2019

8 τρόποι για να καταπολεμήσεις την κατάθλιψη

Μεθόδοι που θα σε βοηθούν να σπάσεις τον κύκλο της αρνητικότητας

8 τρόποι για να καταπολεμήσεις την κατάθλιψη

Υπάρχουν κάποιες μέρες που θα ξυπνήσεις γεμάτη αρνητικές σκέψεις. Όταν νιώθεις πω έχεις κατάθλιψη και τίποτε δεν μπορεί να σε κάνει να νιώσεις καλύτερα, υπάρχουν κάποια ψυχολογικά κόλπα για να την καταπολεμήσεις και να δεις θεαματικά αποτελέσματα.

Τρόποι για να καταπολεμήσεις την κατάθλιψη

Παρόλο που η κατάθλιψη μπορεί να αντιμετωπιστεί με την επίσκεψη σε ειδικό υπάρχει επίσης ένας τύπος θεραπείας που ονομάζεται γνωστική θεραπεία συμπεριφοράς ή CBT η οποία επικεντρώνεται κυρίως στην αλλαγή της συμπεριφοράς σου και μπορείς να την δοκιμάζεις εφαρμόζοντας κάποιες μεθόδους.  Ο Simon Rego, διευθυντής της εκπαίδευσης ψυχολογίας στο ιατρικό κέντρο Montefiore της Νέας Υόρκης, λέει ότι αυτή η μέθοδος είναι “πολύ πιο επικεντρωμένη σε αυτό που φαίνεται να κάνεις και να σκέφτεσαι. Όλες αυτές οι μέθοδοι σε βοηθούν να σπάσεις τον κύκλο της αρνητικότητας.

Μην γίνεσαι καταστροφική

Αν επικεντρώνεσαι μόνο στην αρνητική πλευρά των πραγμάτων και βλέπεις το ποτήρι πάντα μισοάδειο, τότε απλά σαμποτάρεις τον εαυτό σου και τα βλέπεις όλα καταστροφικά γύρω σου. Προσπάθησε να μην σκέφτεστε πάντα το χειρότερο σενάριο και να είσαι ρεαλίστρια.

Επικεντρώσου στα θετικά πράγματα της ζωής σου

Ξέρω ότι μερικές φορές μπορεί να είναι λίγο δύσκολο να σκεφτείς τα θετικά πράγματα που συμβαίνουν στη ζωή σου. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο θα πρέπει να κάνεις μια προσπάθεια και να εστιάσεις στα θετικά για τουλάχιστον μισή ώρα κάθε μέρα. Μια πολύ αποτελεσματική τεχνική που χρησιμοποιείται στο CBT είναι ένα ημερολόγιο θετικού συμβάντος, στο οποίο πρέπει να γράφεις όλα τα θαυμάσια πράγματα που συμβαίνουν σε εσένα κάθε μέρα, ανεξάρτητα από το πόσο μικρό ή ασήμαντο μπορείς να σου φαίνεται μερικές φορές.

Μην υπεραναλυείς

Ακόμη κι αν μερικές φορές μπορεί να μπεις στον πειρασμό να αναλύσεις τα πράγματα που συμβαίνουν στην ζωή σου, καλό είναι να επικεντρωθείς μόνο στο πρόβλημα που νομίζεις ότι κάνεις λάθος. Η φαντασία είναι αυτό που έχει τον μεγαλύτερο κίνδυνο ανάπτυξης και διατήρησης της κατάθλιψης, οπότε προσπάθησε να απαλλαγείς από αυτή την κακή συνήθεια, καθώς είναι εξαιρετικά λάθος για την ψυχική σου υγεία.

Μην βασίζεσαι στο παρελθόν σου

Να ξέρεις πάντα πως δεν μπορείς να αλλάξεις το παρελθόν και δεν έχει και νόημα να προσπαθείς να το κάνεις. Να σκέφτεσαι πόσα πράγματα μπορείς να επιτύχεις αν δουλέψεις αρκετά και δεν εγκαταλείψεις. Μην στέκεσαι στο παρελθόν σας και μην είσαι σκληρή με τον εαυτό σου.

#Δημιούργησε μια αυστηρή ρουτίνα που θα ακολουθείς

Ακόμη κι αν φαίνονται δύσκολα τα πράγματα στην ζωή σου ανά περιόδους μην εγκαταλείπεις και βεβαιώσου ότι έχεις δημιουργήσει μια καλά δομημένη ρουτίνα. Μελέτες δείχνουν ότι οι άνθρωποι που τείνουν να τρώνε ή να κοιμούνται ασυνεπώς αυτό συμβάλλει αρνητικά στην ψυχολογία τους και στην κατάθλιψή τους.

Δες επίσης: Ανάλυσέ Το | Πώς να αναγνωρίσεις την κρυφή κατάθλιψη

Fake it

Μπορεί να σου ακούγεται περίεργο αλλά υπάρχει ένα quote που αν το υιοθετήσεις θα καταφέρεις πολλά,  Fake it till you make it”. Πολλές μελέτες έχουν αποδείξει πώς ακόμη κι’αν δεν νιώθεις καλά αν χαμογελάς υπάρχει μια χημική ουσία στον εγκέφαλό σου που μπορεί να σου αλλάξει όλη την διάθεση. Οπότε ακόμη κι’αν δεν νιώθεις τέλεια μπορείς να χαμογελάς, και στο τέλος της ημέρας θα νιώσεις καλύτερα.

Μην το παίζεις θύμα

Όταν νιώθεις πώς όλα τα κακά που συμβαίνουν στην ζωή σου είναι εξαιτίας σου, πρέπει να καταλάβεις ότι αυτό είναι λάθος και πρέπει να αντιδράς διαφορετικά σε αυτά τα γεγονότα της ζωής σου. Δεν είσαι θύμα, μπορείς να αναλάβεις δράση και να κάνεις ότι χρειάζεται για να ακολουθήσεις τα όνειρα σου.

#Μην απομονώνεσαι

Όταν αισθάνεσαι πως έχεις κατάθλιψη, το πρώτο πράγμα που θα σκεφτείς είναι πως θες να μείνεις μόνος σου και να μην μιλήσεις σε κανέναν για τα προβλήματα σου. Το καλύτερο που μπορείς να κάνεις είναι να μην απομονωθείς. Αυτοί που είναι γύρω σου θα είναι χαρούμενοι στο να μάθουν τι σου συμβαίνει και να σε βοηθήσουν.

Για να αποφύγεις τις απογοητεύσεις καλό είναι κάθε λίγο διάστημα να θέτεις κάποιους απλούς και ρεαλιστικούς στόχους που μόλις επιτευχθούν θα σου δώσουν την αίσθηση ολοκλήρωσης και θα σε βοηθήσουν να αντιμετωπίσεις όλα σου τα προβλήματα.

Διάβασε επίσης: Διατροφή για να νικήσεις την εποχική κατάθλιψη

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ