Γυναίκα : Ψυχολογία11 ΙΟΥΛΙΟΥ, 2019

«Είμαι αυστηρή με τον εαυτό μου» | Πώς να σταματήσεις την έντονη αυτοκριτική για να πας μπροστά

Το κάνουν πολλοί άνθρωποι, δεν πιστεύουν στον εαυτό τους, υποτιμούν τις ικανότητές τους και είναι οι αυστηρότεροι κριτές τους. Να γιατί πρέπει να σταματήσεις την αυστηρή αυτοκριτική και πώς θα το κάνεις

«Είμαι αυστηρή με τον εαυτό μου» | Πώς να σταματήσεις την έντονη αυτοκριτική για να πας μπροστά

Σε έναν κόσμο όπου κανείς δεν περιμένει περισσότερα από εμάς εκτός από τον ίδιο μας τον εαυτό, η πραγματικότητα φαίνεται πάντα να μην ανταποκρίνεται στο standard που έχουμε θέσει για τον εαυτό μας. Είτε είναι ο τρόπος που κατηγορείς τον εαυτό σου για κάθε λάθος που κάνεις είτε υποθέτεις πως δε μπορείς να βρεις τι θα φορέσεις και δεν σου ταιριάζει τίποτα επειδή δεν είσαι αρκετά όμορφη, υπάρχουν σκέψεις σαν τις παραπάνω που συλλέγονται στο μυαλό σου εξαιτίας της αυστηρής αυτοκριτικής που ασκείς στον εαυτό σου.

Ναι, αυτοκριτική. Αν και δεν είναι κακό να θέλεις να γίνει η καλύτερη εκδοχή του εαυτού σου, το να τα βάζεις με τον εαυτό σου όποτε τα πράγματα δεν πηγαίνουν όπως τα είχες φανταστεί, είναι μάλλον και ο λόγος που ποτέ δεν εκπληρώνεις το στόχο της καλύτερης εκδοχής σου. Πριν γίνεις θύμα αυτού του φαύλου κύκλου, διάβασε παρακάτω 5 σημαντικά tips που θα σε βοηθήσουν να γιορτάζεις το «ταξίδι», αντί να σου ασκείς αυτοκριτική σε κάθε σου βήμα και να είσαι τόσο αυστηρή με τον εαυτό σου.

1. Αναγνώρισε τι σε κάνει ξεχωριστή

Κάποιες φορές ασχολούμαστε υπερβολικά με τα χαρακτηριστικά που πρέπει να δουλέψουμε και παραβλέπουμε εκείνα που αξίζουν να αναφερθούν – όπως η ικανότητα μας να ηρεμήσουμε την κολλητή μας, όταν είναι στεναχωρημένη. Δώσε στον εαυτό σου την ευκαιρία να εκτιμήσει τα χαρακτηριστικά που σε κάνουν αξέχαστη.

Tip: Αποδέξου τα κομπλιμέντα που σου κάνουν. Δημιούργησε μια ρουτίνα, όπου κάθε μέρα θα γράφεις 1-2 λόγους για του οποίους σε εκτιμάς.

2. Κατανόησε και αντιμετώπισε τον εσωτερικό κριτή σου

Πίσω από κάθε αρνητική σκέψη κρύβεται ένας λόγος που την πυροδοτεί. Ανακαλύπτοντας αυτούς τους λόγους, ίσως πλησιάσεις ακόμα πιο κοντά στο να «νικήσεις» αυτό τον τρόπο σκέψης.

Tip: Γίνε mindful με τις σκέψεις σου. Δώσε σημασία σε αυτό που σκέφτεσαι και κάνε αναδιατύπωση. Αν, για παράδειγμα, σκεφτείς πως «άργησα στο βραδινό γιατί δε κάνω τίποτα σωστό», μπορείς να το παραφράσεις λέγοντας πως «άργησα στο βραδινό γιατί είχε κίνηση – θα είμαι στην ώρα μου την επόμενη φορά».

3. Να είσαι ευγενική με τους άλλους

Αντί να είσαι ο μεγαλύτερος κριτής του εαυτού σου, προσπάθησε να γίνεις ο μεγαλύτερος υποστηρικτής κάποιου άλλου. Κάνοντας καλό στους γύρω σου θα περιβάλλεσαι από θετικότητα και η ενέργεια θα αρχίσει να σου επιστρέφεται.

Tip: Τι θα έλεγες να γίνεις κάπου εθελόντρια; 

4. Επίλεξε συγκεκριμένους τομείς για να βελτιωθείς

Η τελειότητα δεν υπάρχει, αλλά η πρόοδος ναι! Αν και το «κλειδί» για να αποφύγεις την αυτοκριτική είναι να χαλαρώσεις, η αλήθεια είναι πως η αυτοβελτίωση είναι κάτι που όλοι μπορούμε να δουλέψουμε.

Tip: Να είσαι ρεαλίστρια, ώστε να αποφεύγεις να πιέζεις υπερβολικά τον εαυτό σου. Διαφοροποίησε στο μυαλό σου τα πράγματα που μπορείς να ελέγξεις και εκείνα που δε μπορείς.

5. Εκτίμησε τις επιτυχίες σου

Η ζωή είναι δύσκολη και οι επιτυχημένες στιγμές σου αξίζουν ένα πάρτι. Ή και δύο. Κατόρθωμα είναι που έκανες καλύτερο χρόνο στα 5χλμ. ή που δεν πάτησες snooze όλη την εβδομάδα. Tip: Πάρε χρόνο μέσα στην ημέρα για να αναγνωρίσεις ό,τι πέτυχες σήμερα. 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Best of network