Γυναίκα : Ψυχολογία23 ΙΟΥΝΙΟΥ, 2020

Πώς μπορεί να βοηθήσει στη συγκέντρωση και στην ηρεμία ο διαλογισμός;

Η ειδικός Ασπασία Κουμλή Wood απαντά σε όλες μας τις ερωτήσεις

Πώς μπορεί να βοηθήσει στη συγκέντρωση και στην ηρεμία ο διαλογισμός;

Μετά από μια δύσκολη περίοδο που διανύσαμε, πολλές συνθήκες και συνήθειες της καθημερινότητάς μας, έχουν αλλάξει. H δουλειά από το σπίτι έχει καθιερωθεί σε πολλούς επαγγελματίες και η ψυχική ισορροπία του μυαλού μας φαίνεται να είναι πιο αναγκαία από ποτέ, κυρίως μετά το διάστημα που περάσαμε στο σπίτι. Πώς μπορεί να βοηθήσει η τεχνική του διαλογισμού στη συγκέντρωση;

H Mindset & Manifestation/Empowerment Coach και δημιουργός του Faith it Academy, Aσπασία Κουμλή Wood απαντάει σε όλες μας τις ερωτήσεις.

Tι είναι ο διαλογισμός;

Διαλογισμός είναι να μπορείς να διατηρήσεις ουδετερότητα σε ό,τι κι αν συμβαίνει στην ζωή σου. Είναι η πρακτική του να βρεθείς κάπου ήσυχα και να αφήσεις το μυαλό σου ελεύθερο. Για πολλά χρόνια δεν υπήρχαν πολλοί λόγοι οι οποίοι μπορούσαν να σε αποσυντονίζουν (τηλέφωνα, social media, δουλειές). Σήμερα είμαστε τόσο απασχολημένοι και το μυαλό μας τρέχει τόσο γρήγορα που δεν προλαβαίνει να ξεκουραστεί στον ύπνο, χρειάζεται και κάτι παραπάνω, έτσι ώστε να χαλαρώσει το παρασυμπαθητικό κομμάτι του νευρικού συστήματος. Αυτό ακριβώς σου προσφέρει ο διαλογισμός. Στο digital course “Βe your own guru” διδάσκονται τα τρία είδη συγκέντρωσης, η αντίληψη, η θέληση και η επίγνωση και μπορείς να ανακαλύψεις την τεχνική του διαλογισμού βήμα βήμα.

Με ακόμη πιο απλά λόγια, ο διαλογισμός είναι η κατάσταση στην οποία δεν έχουμε σύγχυση και εσωτερική διαμάχη, αλλά έχουμε συγκέντρωση. 

Πώς γίνεται;

Σε ένα ήσυχο μέρος, με κλειστά μάτια, χωρίς διακοπές, για λίγα λεπτά. Με τις σωστές τεχνικές του διαλογισμού μπορείς να ισορροπήσεις το μυαλό, τις σκέψεις, τα συναισθήματα, το σώμα και το πνεύμα.

Ποια είναι τα οφέλη του διαλογισμού;

Ηρεμία, ψυχική δύναμη, καθαρή σκέψη, ισορροπημένη διατροφή, καλός ύπνος, καλύτερες σχέσεις με τους γύρω μας (αν συνοδεύεται και μια ψυχοθεραπευτική). Eίναι η πιο ευεργετική κατάσταση που μπορείς να είσαι και να αξιοποιήσεις στο μέγιστο κάθε πλευρά του εαυτού σου. Με την εξάσκηση στα τρία είδη συγκέντρωσης και στον διαλογισμό, ενισχύεται η δύναμη κατεύθυνσης της προσοχής, η κατανόηση και η αποδοχή του τι κρύβουμε μέσα μας και το έχουμε ξεχάσει, η ανανέωση, η έμπνευση, η επίγνωση, η ενσυναίσθηση, η καλή τύχη, η εναρμόνιση με τον εαυτό μας και το σύμπαν.

Μύθοι και αλήθειες για τον διαλογισμό:

Μύθοι:

  • Ο διαλογισμός αφορά μόνο συγκεκριμένες θρησκείες
  •  Ο διαλογισμός δεν είναι για όλους
  • Ο διαλογισμός είναι κάτι περίεργο
  • Ο διαλογισμός είναι δύσκολος και χρειάζεται πολύ προσπάθεια

Αλήθειες:

  • Η κατάσταση του διαλογισμού συνδέεται με τη χρήση της προσοχής και δεν είναι προνόμιο κάποιων θρησκειών, μα όλων των ανθρώπων.
  • Η κατάσταση του διαλογισμού είναι μια εντελώς φυσική κατάσταση ροής και αρμονίας που μπορεί να προκύψει σε οποιοδήποτε άνθρωπο, όταν υπάρχει η κατάλληλη συγκέντρωση
  • Ο διαλογισμός είναι καθαρά η πιο φυσική κατάσταση της ύπαρξής μας
  • Η άσκηση του διαλογισμού κάνει τη ζωή πολύ ευκολότερη, ώστε να σταματούν οι φαύλοι κύκλοι και να απαλλασσόμαστε από τα επαναλαμβανόμενα προβλήματα. Μας φέρνει σε άμεση επαφή με την πνευματική μας φύση            

Υπάρχουν παρενέργειες όταν κάποιος κάνει συχνά διαλογισμό;

Καμία! Αντιθέτως μπορείς να βρεις την ηρεμία, την αγαλλίαση, και με μια καθημερινή  πρακτική να γνωρίσεις τον εαυτό σου καλύτερα.

Πώς μπορεί να βοηθήσει στο άγχος;

Το άγχος είναι ο μη συντονισμός της σκέψης, του συναισθήματος και του σώματος. Η άσκηση του διαλογισμού φέρνει το συντονισμό στη σκέψη, στην αναπνοή, στη ροή του συναισθήματος και στην κίνηση του σώματος.

Πώς μπορεί να βοηθήσει ο διαλογισμός στη νέα συνθήκη “Work from home”;

Στην φάση του διαλογισμού έχει φύγει η κατάσταση της ανυπομονησίας και εκδηλώνεται η κατάσταση της ενεργής προσοχής και η αίσθηση πληρότητας στο βίωμα της κάθε στιγμής. Αυτά βοηθάνε όταν χρειάζεται να μείνουμε κλεισμένοι σε περιορισμένο χώρο και όταν είναι πολύ απαιτητική η εργασία μας. Η άσκηση του διαλογισμού μπορεί να βοηθήσει στο να αυξηθεί η διαύγεια και να διακρίνουμε πώς μπορεί να βελτιωθεί ο τρόπος ζωής μας. Μια ενδεικτική διάρκεια είναι 10 με 20 λεπτά την ημέρα. Ίσως 1 λεπτό διαλογισμού να είναι αρκετό για να αποφύγουμε μια κατάσταση που μπορεί να μας έφερνε μια σειρά αλλεπάλληλων προβλημάτων.

Τι είναι το walking meditation;

Ο διαλογισμός όταν περπατάμε επίσης μπορεί να συμβεί. Όταν ασκούμαστε στην άσκηση του διαλογισμού με τον πιο απλό και άμεσο τρόπο, τότε είναι πολύ πιθανότερο να βρούμε τον εαυτό μας στην κατάσταση του διαλογισμού όταν περπατάμε, όταν μαγειρεύουμε, όταν εργαζόμαστε ή σε οποιαδήποτε φάση της καθημερινότητάς μας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Best of network