Γυναίκα : Ψυχολογία11 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ, 2019

Πώς να χειριστείς τους δύσκολους ανθρώπους και τους φίλους που γκρινιάζουν διαρκώς

Μήπως σου παίρνουν όλη την ενέργεια; Πώς θα τους σταματήσεις;

Προσπαθείς να είσαι καλή φίλη, βοηθάς τους αγαπημενους σου σε κάθε δύσκολη στιγμή και είσαι alerted κάθε στιγμή που θα σε χρειαστούν. Συμπάσχεις, νιώθεις τις λύπες και τις χαρές τους και βάζεις τα δυνατά σου να λύσεις όσο μπορείς τα προβλήματά τους. Τι γίνεται όμως αν οι προσπάθειές σου πέφτουν στο κενό; Μήπως ενώ προσπαθείς με όλη σου τη δύναμη να κάνεις ό,τι καλύτερο μπορείς, ακούς συνεχόμενη γκρίνια για τα «κακά» που έχουν βρει την καλύτερή σου φίλη; Πόσο (πρέπει να) το αντέχει αυτό κάποιος; Δες εδώ πώς να χειριστείς τους δύσκολους ανθρώπους και τους φίλους που γκρινιάζουν διαρκώς.

Πριν πούμε οτιδήποτε σχετικό, να ξεκαθαρίσουμε πως εννοείται οτι θα συμπαρασταθείς στους φίλους σου όποτε το χρειάζονται, όπως θα έκαναν και αυτοί για σένα. Έτσι είναι οι ανθρώπινες σχέσεις. Από την άλλη, ας μην ξεχνάμε οτι δε μπορεί κανείς να μπει στο μυαλό του άλλου και να του αλλάξει τη γνώμη και τη συμπεριφορά αυτόματα. Σίγουρα, μπορούμε να επηρρεάσουμε, να διαφωτίσουμε πάνω σε ένα ζήτημα, να προσφέρουμε μια οπτική γωνία που ίσως να μην την έχει σκεφτεί ο φίλος/φίλη, αλλά από κει και πέρα ο καθένας είναι μόνος του απέναντι στις αποφάσεις και τη συμπεριφόρά του.

Δες ακόμα: 6 γρήγοροι τρόποι για να φτιάξεις την ψυχολογία και την ημέρα σου

Αν η διάθεση για γκρίνια και αρνητικά συναισθήματα συνεχίζουν για πολύ καιρό ή μετά από πολυάριθμες και πολύωρες συζητήσεις για το πρόβλημα της φίλης, ίσως ανακαλύψεις ότι πλέον έχεις κουραστεί να επαναλαμβάνεις τα ίδια θέματα και συμβουλές ή να φλερτάρεις με το ερώτημα «για πόσο καιρό ακόμα πρέπει να το κάνω αυτο;»

Mερικά απλά βήματα θα σε σώσουν από το αδιέξοδο.

Πώς να χειριστείς τους δύσκολους ανθρώπους και τους φίλους που γκρινιάζουν διαρκώς

1. Αξιολόγησε το πρόβλημα του φίλου/φίλης

Πες οτι καταλαβαίνεις γιατί νιώθει έτσι και ότι δεν είναι τρελός/ή που έχει απογοητευτεί ή νευριάσει με μια κατάσταση, μη τους δώσεις όμως ολοκληρωτικά δίκιο απλά και μόνο επειδή μιλάς με έναν αγαπημένο σου άνθρωπο. Κάθε ιστορία έχει δυο όψεις, μπορεί να μην ξέρεις σφαιρικά μια κατάσταση ή ο φίλος/η να σου την έχει μεταφέρει με τη δική του σκοπιά. Προσπάθησε να είσαι αντικειμενική και να μεταφέρεις ένα κλίμα ψυχραιμίας και παραγωγικής κριτικής. Οι υστερίες δε βοήθησαν ποτέ κανέναν.

2. Mην τους παραχαϊδεύεις

Οι άνθρωποι που γκρινιάζουν τείνουν να πιστεύουν ότι κάποιος θα βρίσκεται πάντα stand-by για να ακούσει το πρόβλημά τους και έτσι διαιωνίζουν αυτή την κατάσταση, γιατί τους κάνει να νιώθουν ασφάλεια. Φρόντισε να είσαι εκεί όσο μπορείς, αλλά όχι κάθε ώρα και στιγμή. Επιπλέον, δε γίνεται πάντα οι φίλοι μας να έχουν δίκιο. Αν νιώσεις ότι διαφωνείς με την αντιμετώπιση τους πες το ευγενικά αλλά ξεκάθαρα. Θα τους βοηθήσεις περισσότερο από το να είσαι άκριτα υπέρ τους.

3. Θέσε όρια

Η υποστήριξη των άλλων δεν πρέπει να εμποδίζει τη δική σου προσωπική εξέλιξη. Φρόντισε να βάλεις όρια στην προσωπική σου ζωή, τη σχέση σου ή την καριέρα σου, προστατεύοντας το χρόνο και την ηρεμία σου. Διατήρησε μια ισορροπία ανάμεσα στα δικά σου θέλω και στην ενέργεια που αφιερώνεις στους άλλους, γιατί όπως γνωρίζεις η γκρίνια είναι “τοξική” και μπορεί να επηρρεάσει τελικά και τη δική σου διάθεση για ζωή.

Δες ακόμα: Μήπως κάνεις κι εσύ fat shaming στις φίλες σου;

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Best of network