Γυναίκα : Ψυχολογία11 ΙΟΥΛΙΟΥ, 2019

Self-care: 10 ιδέες για να φροντίσεις τον εαυτό σου σήμερα κιόλας

Χαλάρωση, έμπνευση ή νέες εμπειρίες; Ό,τι κι αν σημαίνει για σένα self-care έχουμε τον οδηγό

Self-care: 10 ιδέες για να φροντίσεις τον εαυτό σου σήμερα κιόλας

Στη θεωρία, η φροντίδα του εαυτού μας φαντάζει πολύ εύκολη, αλλά συχνά χάνουμε τον δρόμο πριν να έχουμε την ευκαιρία να την εφαρμόσουμε στην πράξη. Δεν έχουμε χρόνο να μαγειρέψουμε κάτι θρεπτικό για εμάς, πρέπει να δουλέψουμε παραπάνω παρόλο που προτιμούμε να είμαστε στο κρεβάτι ή ο καιρός δεν ενδείκνυται για να πάμε για τρέξιμο ή να συναντήσουμε μία φίλη για δείπνο. Η φροντίδα των αναγκών μας όμως είναι απαραίτητη, αν θέλουμε να νιώθουμε γεμάτοι και να διακρίνουμε τις άλλες πτυχές της ζωής μας. Επομένως, βάζουμε ως στόχο τη φροντίδα του εαυτού μας, δημιουργώντας απλά και εφικτά καθήκοντα που μας βοηθούν να βρούμε έμπνευση, να επαναφορτίζουμε τις μπαταρίες μας και να απελευθερώνουμε την αρνητική ενέργεια σε καθημερινή βάση.

Η φροντίδα του εαυτού μας αποτελεί προσωπική υπόθεση: περισσότερη έμπνευση, νέοι στόχοι, ένταξη σε άλλες κοινότητες ή απλά προσωπικός χρόνος. Ό,τι κι αν σημαίνει για σένα self-care, ο παρακάτω οδηγός θα σε βοηθήσει να ξεκινήσεις από σήμερα κιόλας.

Αν αναζητάς ενδοσκόπηση:

Κατέβασε μια εφαρμογή διαλογισμού ή παρακολούθησε μαθήματα καθοδηγούμενου διαλογισμού. Όχι μόνο μπορεί να σε βοηθήσει να χαλαρώσεις και να είσαι πιο προσεκτική και παρούσα, αλλά μελέτες έχουν επίσης δείξει ότι ο διαλογισμός μπορεί να ενισχύσει τις σχέσεις, να αυξήσει την παραγωγικότητα, να ανακουφίσει τον πόνο, να βελτιώσει την αϋπνία και να μειώσει τον κίνδυνο ορισμένων καρδιαγγειακών νοσημάτων.

Ξεκίνα να ακούς ένα εμψυχωτικό podcast κατά την καθημερινή σου μετακίνηση, ενώ μαγειρεύεις, στο ντους ή σε οποιαδήποτε στιγμή. Το Super Soul της Oprah Sunday και το Good Life Project αποτελούν μία καλή αρχή.

Εάν έχεις ήδη μια ιδέα για τις αλλαγές που θέλεις να κάνεις στη ζωή σου, κατάγραψε μερικές από τις προθέσεις σου σε ένα ημερολόγιο και επανεξέτασε την πρόοδό σου σε καθημερινή, εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση.

Αν θέλεις χαλάρωση:

Πήγαινε για ένα blowout, να φτιάξεις το σχήμα των φρυδιών σου ή να κάνεις μανικιούρ. Δεν χρειάζεται να έχεις κανονίσει κάτι, αρκεί που θα το κάνεις για σένα.

Ξέχνα τις κοινωνικές υποχρεώσεις και πήγαινε για ύπνο νωρίς. ‘Είναι πολύ σημαντικό να κοιμάσαι τις ώρες που χρειάζεσαι ώστε να είσαι ξεκούραστη.

Απόλαυσε ένα spa το απόγευμα ή μετάτρεψε το μπάνιο σου σε ένα. Αν δεν μπορείς να πας για μασάζ ή καθαρισμό προσώπου σε κάποιον επαγγελματία, κάνε μία μάσκα προσώπου στο σπίτι και απόλαυσε ένα αφρόλουτρο.

Αν θέλεις νέες εμπειρίες:

Γράψου σε ένα γυμναστήριο ή σε ένα στούντιο γιόγκα ή πιλάτες, ξεκίνα τρέξιμο με μία φίλη ή δοκίμασε χορό. 

Ξεκίνα να αφιερώνεις περισσότερο χρόνο σε χόμπι που σου αρέσουν αντί στο Netflix, στον ελεύθερο χρόνο σου (εκτός φυσικά κι αν ο ορισμός του self-care για σένα είναι το Netflix).

Συγκέντρωσε τις φίλες σου για καφέ, cocktails ή δείπνο. Κάνε εσύ την πρόταση και οργάνωσε κάτι πέρα από τα συνηθισμένα, όπως ένα escape room.

Ονειρεύεσαι εδώ και καιρό ένα ταξίδι; Τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για να το οργανώσεις.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Best of network