Follow us

Katherine Reilly: "Δεν είχα σκοπό να γίνω η ηρωίδα της ημέρας, απλά θέλω να υπάρχει σεβασμός στην τρανς κοινότητα"

Η τρανς εκπαιδευτικός και πρώην σύμβουλος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για την όπερα Στρέλλα μιλάει αποκλειστικά στο madamefigaro.gr.

MissBloom TEAM
Katherine Reilly MadameFigaro.gr

Μπορεί το όνομά της να ήρθε (ξανά) στην επικαιρότητα πρόσφατα, μετά την παραίτησή της από το ρόλο της συμβούλου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για το ανέβασμα της όπερας Στρέλλα, όμως η Katherine Reilly έχει ένα πολύ πλούσιο βιογραφικό γεμάτο από πρωτιές. Συγκεκριμένα, είναι η πρώτη (και μάλλον μοναδική, προς το παρόν) ανοιχτά τρανς εκπαιδευτικός στην Ελλάδα, η πρώτη (και μάλλον μοναδική, προς το παρόν) ανοιχτά τρανς εξετάστρια σε εξετάσεις γλωσσομάθειας στον κόσμο και άτυπη "εκπρόσωπος” της τρανς κοινότητας από το 2018 όταν και ολοκλήρωσε τη φυλομετάβασή της. Όπως μας λέει, δεν είχε σκοπό να γίνει "ηρωίδα”, ούτε "σύμβολο” της κοινότητας. Την έκανε η ζωή όμως, μιας και η ίδια, σε αντίθεση με την πλειοψηφία των τρανς είχε την ευκαιρία να αποκτήσει μόρφωση και μια δουλειά ως εκπαιδευτικός πριν πάρει την απόφαση να επανεφεύρει τον εαυτό της για να ζήσει όπως ακριβώς ονειρευόταν. Σήμερα, συνεχίζει να παλεύει ακριβώς για αυτό: για να μπορεί να έχει κάθε τρανς άτομο τη δυνατότητα να σπουδάσει, να ακολουθήσει την καριέρα που λαχταρά και να εκπληρώσει τους στόχους του. Ό,τι προσδοκά κάθε άνθρωπος δηλαδή...

Πώς προέκυψε η συνεργασία σου με την Εθνική Λυρική Σκηνή.

Ο συνθέτης του έργου, Μιχάλης Παρασκάκης, όταν πάρθηκε η απόφαση να ανέβει η Στρέλλα σκέφτηκε να προσλάβει μια σύμβουλο παραγωγής προκειμένου να είναι η όλη διαδικασία όσο το δυνατόν πιο συμπεριληπτική και με σεβασμό προς την τρανς κοινότητα. Ήταν μεγάλη τιμή μου που με κάλεσε και μου το πρότεινε και δέχτηκα με χαρά. Αυτό που δεν γνώριζα τότε είναι ότι είχε ήδη γίνει μια προφορική συμφωνία με έναν drag performer, έναν cis άντρα, για τον κεντρικό ρόλο, να υποδυθεί δηλαδή μια τρανς γυναίκα. Είχαν δηλαδή συμφωνήσει να συνεργαστούν μαζί του πριν καν γίνει το casting για τους ρόλους. Εκεί ήταν που διαφωνήσαμε.

Η δική μου άποψη είναι ότι ο ρόλος της Στρέλλας πρέπει να δοθεί σε τρανς γυναίκα, κάτι που δεν έχει να κάνει τόσο με την ικανότητα, με το γεγονός δηλαδή ότι θεωρώ πως υπάρχουν τρανς γυναίκες που έχουν τις ικανότητες να την υποδυθούν, όσο με τα όσα συμβολίζει ο συγκεκριμένος ρόλος. Για την τρανς κοινότητα η Στρέλλα συμβολίζει όλα όσα έχουμε υποστεί, τους αγώνες μας, τις δυσκολίες, τις δοκιμασίες που έχουμε περάσει. Ήταν απρεπές, κατά τη γνώμη μου, να ανατεθεί σε cis άντρα. Τα επιχειρήματα από την πλευρά της Εθνικής Λυρικής Σκηνής ήταν ότι δεν θα βρισκόταν τρανς γυναίκα που να μπορεί να πιάσει το φωνητικό εύρος που απαιτεί ο ρόλος. Κι αυτό ίσως είναι μια πιθανότητα και το σέβομαι. Ωστόσο, εγώ πρότεινα να γίνει η οντισιόν και αν δεν βρισκόταν κάποια τρανς να απευθυνόμασταν στο εξωτερικό. Θα μπορούσε να βρεθεί κάποια Ελληνο-αμερικανίδα ή Ελληνο-γερμανίδα που να μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του ρόλου. Κι αν ούτε έτσι βρίσκαμε λύση, τότε να συζητούσαμε ποιες άλλες εναλλακτικές υπάρχουν. Το δικό μου πρόβλημα είναι ότι δεν δόθηκε καν η ευκαιρία. Έτσι παραιτήθηκα και έγινε ό,τι έγινε. Δεν είχα σκοπό να γίνω "η ηρωίδα της ημέρας”. Απλά, μετά από όλα όσα έχουμε περάσει, θέλω να υπάρχει σεβασμός στην τρανς κοινότητα. Κι αν στενοχωριέμαι για κάτι είναι για όλους τους συνεργάτες της Λυρικής που ήταν συμπεριληπτικοί -και είναι πολύ αυτοί- αλλά τους πήρε η μπάλα.

Διαβάστε περισσότερα στο MadameFigaro.gr

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για τάσεις και νέα στη Μόδα, Celebrity και Gossip News στο missbloom.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ