Τσεκάρουμε τη νέα τάση και ζητάμε απ’ του συν-ιδρυτές της European Sleeper Chris Engelsman και Elmer van Buuren tips από πρώτο χέρι για πράσινες αποδράσεις - με γερές δόσεις ρομαντισμού και νοσταλγίας.
Ρολάροντας ανάμεσα στα βιομηχανικά hot spots του Βερολίνου, την πλούσια μουσειακή σκηνή των Βρυξελλών, και τα ηλιόλουστα παραθαλάσσια θέρετρα της νότιας Ευρώπης, τα νυχτερινά τρένα (τα λεγόμενα sleeper trains) έχουν καταλάβει τη δική τους κουκέτα στη φαντασία των ταξιδιωτών.
Την ίδια στιγμή που η Ελλάδα έρχεται αντιμέτωπη με τις συνέπειες ενός απαρχαιωμένου σιδηροδρομικού δικτύου, η Ευρώπη ζει μια πραγματική αναγέννηση των ταξιδιών με το τρένο, καθώς όλο και περισσότεροι εξερευνητές εγκαταλείπουν το αεροπλάνο προς αναζήτηση εναλλακτικών πιο φιλικών προς τον πλανήτη. Ως απάντηση στην ανερχόμενη παγκόσμια τάση (και ανάγκη) του βιώσιμου τουρισμού, νέες, δελεαστικές διαδρομές από διάφορες εταιρείες προστίθενται, και το 2023, σ’ ένα ευρωπαϊκό δίκτυο που εκσυγχρονίζεται συνεχώς, έπειτα από λήθαργο δεκαετιών. Σε αυτή την επεκτεινόμενη αρένα μεταφορών, πρόσθεσαν το όραμά τους οι Chris Engelsman και Elmer van Buuren, δύο ορκισμένοι φαν των νυχτερινών τρένων και συν-ιδρυτές της European Sleeper (europeansleeper.eu). Η ολλανδική-βελγική συνεταιριστική εταιρεία ιδρύθηκε το 2021, και λάνσαρε το "The Good Night Train" (Το Τρένο Καλή Νύχτα) Βερολίνο-Βρυξέλλες, μέσω Άμστερνταμ, Ρότερνταμ και Αμβέρσας, στις 25 Μαϊου 2023."Η σύνδεση όλης της Ευρώπης τη νύχτα είναι το μεγαλύτερο όνειρό μας!", μας γράφει ο Chris Engelsman όταν τον ρωτάμε για την έως τώρα πορεία της European Sleeper.
Ο Έngelsman κατοικούσε παλιότερα δίπλα στις ράγες απ’ όπου περνούσαν τα τρένα για Κοπεγχάγη, Βαρσοβία και Μόσχα, μια εποχή που στην Ολλανδία λειτουργούσαν 10 νυχτερινά δρομολόγια. Τα βραδινά τρένα γοήτευαν πάντα και τον Elmer van Buuren: να παίρνει το τρένο απ’ την Ολλανδία το βράδυ, να κοιμάται σε κανονικό κρεβάτι και να ξυπνά το πρωί σ’ έναν άλλο κόσμο. Τα χρονοδιαγράμματα τα διάβαζε "σαν βιβλία". Η αποφασιστική στιγμή ήρθε για το δίδυμο λίγα χρόνια αφού το τελευταίο νυχτερινό δρομολόγιο έφυγε για τον τελικό προορισμό του. Αναγνωρίζοντας έναν νέο ενθουσιασμό για το trend, αποφάσισαν να ρίξουν το κοινό πάθος και την εμπειρία τους σε μια νέα start-up.
Γιατί αξίζει να επενδύσει η Ευρώπη σε νέα νυχτερινά τρένα;
Γιατί τόσος ντόρος - και γιατί αξίζει να επενδύσει η Ευρώπη σε νέα νυχτερινά τρένα; "Η μείωση των εκπομπών άνθρακα είναι απαραίτητη για την επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης. Ο τομέας των μεταφορών είναι ένας από τους μεγαλύτερους ρυπαντές," μας εξηγεί νηφάλια ο Elmer van Buuren. "Τα τρένα είναι μακράν η καλύτερη εναλλακτική όσον αφορά τις βιώσιμες λύσεις για μαζικές μεταφορές. Ας αντικαταστήσουμε τα αυτοκίνητα και τα αεροπλάνα με μια πιο φιλική προς το περιβάλλον λύση!", προτρέπει τους φαν των σιδηροδρόμων με το βλέμμα στο μέλλον.
Πέρα από το αδιαμφισβήτητο επιχείρημα της βιωσιμότητας, τα ολονύχτια τρένα συνδυάζουν μοναδική άνεση και ευκολία, με τους ταξιδιώτες να φτάνουν το πρωί φρέσκοι και έτοιμοι για δράση - απευθείας στο κέντρο της πόλης. Ταξιδεύοντας τη νύχτα, όχι μόνο γλιτώνει κανείς χρόνο, αλλά και χρήματα, υπολογίζοντας το αντίστοιχο κόστος του ταξιδιού, συν μια βραδιά σε ξενοδοχείο. Οι πιο ντιζαινάτες και ευρύχωρες καμπίνες, δε, κοστίζουν συνήθως αρκετά λιγότερο απ’ τις πτήσεις στην Πρώτη Θέση του αεροπλάνου. Οι τιμές στο European Sleeper, συγκεκριμένα, ξεκινούν από €49 σε θέση, €79 σε κουκέτα και €139 σε καμπίνα μάξιμουμ τριών ατόμων - ενώ οι δύο τελευταίες επιλογές περιλαμβάνουν και πρωινό. Τα τρένα από Βρυξέλλες αναχωρούν κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή, ενώ από Βερολίνο κάθε Κυριακή, Τρίτη και Πέμπτη.
Δείτε περισσότερα στο athinorama.gr
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για τάσεις και νέα στη Μόδα, Celebrity και Gossip News στο missbloom.gr