Έχει χαρακτηριστεί ιερό τέρας της υποκριτικής, "λύκαινα, "ηφαίστειο" και άλλα πολλά ευφάνταστα, κατά την πολυκύμαντη και θριαμβευτική πορεία της στον κινηματογράφο, τον οποίο σημάδεψε με την ερμηνευτική της θηριώδη ικανότητα, το πηγαίο ταλέντο της. Η Άννα Μανιάνι, αδιαμφισβήτητα, η σημαντικότερη ηθοποιός της Ιταλίας, μιας χώρας που είχε τεράστια παράδοση στο να γεννά μεγάλους ηθοποιούς, μπορεί να μην είχε την ομορφιά της τεράστιας Sophia Loren, αλλά είχε μια δική της μοναδική γοητεία και κυρίως μία συναρπαστική ορμή, που έμοιαζε με τυφώνα.
Η Άννα Μανιάνι, δεν ήταν η όμορφη γυναίκα, με την έννοια που μας έχει συνηθίσει η κινηματογραφική βιομηχανία - κυρίως το Χόλιγουντ - και τα πρότυπα κενού περιεχομένου, που προβάλλονται διεθνώς. Είχε ένα σκληρό πρόσωπο, που έμοιαζε με ανεπεξέργαστο βράχο, πριν μεταβληθεί σε άγαλμα, εκφραστικότητας. Τα μαύρα της μάτια σπινθήριζαν, η ματιά της διαπερνούσε την κάμερα, τοίχους, τον κόσμο όλο και φυσικά κάθε θεατή που προσπαθούσε να κατανοήσει από πού προέρχεται αυτή η έμφυτη ερμηνευτική δύναμη.
Η ζωή της δεν ήταν ούτε εύκολη, ούτε απλή ή μονοσήμαντη
Πέρασε πολλά από την παιδική της ηλικία, τα νιάτα της, ακόμη και όταν ωρίμασε. Έζησε στα άκρα, τραγωδίες, παθιασμένους έρωτες, την απόγνωση, αλλά και δόξες, την καταξίωση και τον βαθύ σεβασμό για την καλλιτεχνική της προσφορά. Ο αντισυμβατικός χαρακτήρας της και η γενναία αντιμετώπιση της ζωής, έβγαινε στο πρόσωπό της, αλλά και στη συμπεριφορά της. Κυκλοφορούσε ατημέλητη, με αχτένιστα μαλλιά, ακόμη και ξυπόλυτη. Κάπνιζε αρειμανίως, πολλές φορές πετούσε τα παπούτσια της, φορούσε ό,τι έβρισκε μπροστά της, ενώ περίφημη ήταν και η ελευθεροστομία της. Και όμως, ήταν μία γυναίκα ποθητή σε όσους τη γνώριζαν από κοντά, σαγήνευε, όπως οι γήινες ερμηνείες της, που καθήλωναν τους θεατές.
H Άννα Μανιάνι σήμερα παραμένει ένα ακόμη όνομα, από τα πολλά, του κινηματογράφου, για τους νεότερους σινεφίλ. Πράγμα αδιανόητο για μία από τις κορυφαίες ηθοποιούς που πέρασαν από τον πλανήτη, καθώς η προσφορά της ήταν τεράστια και οι ερμηνείες της εμβληματικές, πρότυπο, μαθήματα υποκριτικής.
Αγνώστου πατρός
Η γέννησή της στις 7 Μαρτίου του 1908 και τα πρώτα χρόνια της ζωής της, μοιάζουν βγαλμένα από μυθιστόρημα. Κατά τα λεγόμενα της ίδιας, γεννήθηκε στη Ρώμη, αν και δεν αποκλείεται η Αλεξάνδρεια να είναι η γενέτειρα της. Αγνώστου πατρός, πιθανολογώντας ότι ήταν κάποιος Αιγύπτιος ή Αυστριακός όταν η μητέρα της ζούσε στην Αλεξάνδρεια. Το επώνυμό της θα το πάρει από τη μητέρα της, ενώ θα μεγαλώσει κυρίως δίπλα στους παππούδες της και τους θείους της. Από παιδί ακόμη θα μάθει να ζει και να παίζει στους δρόμους, αποκτώντας σκληρή προσωπικότητα και τη "γλώσσα του δρόμου", κάτι που διατήρησε σε όλη τη ζωή της. Πήγε εσώκλειστη σε καθολικό σχολείο και έμαθε να παίζει πιάνο και να τραγουδά. Όταν συμπλήρωσε τα 15 της χρόνια αποφάσισε να κερδίσει το ψωμί της δουλεύοντας, ενώ προσπάθησε να βρει και τη μητέρα της.
Μπουλούκια, τσιγάρα και καφέδες
Το πηγαίο της ταλέντο τής εξασφάλισε μια υποτροφία για τη Βασιλική Δραματική Σχολή της θρυλικής Ελεονόρα Ντούσε, αλλά τα βασικά μαθήματα θα τα λάβει δουλεύοντας σε μπουλούκια, το δημοφιλές βοντβίλ της εποχής, βαριετέ και νυχτερινά κέντρα. Θα μπει στον θίασο του θεατρανθρώπου Dario Niccodemi, όπου παρέμεινε για τέσσερα χρόνια. Όταν πέθανε η γιαγιά της, η Μανιάνι θα πει ότι βρήκε τη δύναμη να κάνει την επανάστασή της, συμπληρώνοντας: "Ήταν εκείνη τη μέρα που γεννήθηκε η Μανιάνι". Θα παίξει ό,τι έβρισκε, με αμοιβή 25 λιρέτες τη μέρα, ενώ στην προσωπική της ζωή θα υιοθετήσει το ατημέλητο ντύσιμο, αδιαφορώντας για την εμφάνισή της και μη δίνοντας καμιά σημασία στα σχόλια που έκαναν γι' αυτήν. Κατοικούσε σε χαμόσπιτα, έτρωγε ελάχιστα, εν αντιθέσει με τα πολλά πακέτα τσιγάρα και τους δεκάδες καφέδες που έπινε καθημερινά.
Διαβάστε περισσότερα στο womantoc.gr
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για τάσεις και νέα στη Μόδα, Celebrity και Gossip News στο missbloom.gr