Follow us

Τάσος Ιορδανίδης | "Στην "Τζούλια" αφετηρία είναι το προπατορικό αμάρτημα"

Ο ηθοποιός, σκηνοθέτης και, εσχάτως, συγγραφέας, μιλάει για το νέο του έργο, που μεταγράφει στο σήμερα τη "Δεσποινίδα Τζούλια" του Στρίντμπεργκ. Ανεβαίνει σε δική του σκηνοθεσία, με τους Ευσταθία Τσαπαρέλη, Κυριάκο Σαλή, Δήμητρα Βήττα, Μαρία Καρτσαφλέκη (Άλφα-"Ληναίος-Φωτίου", από 11/3 σε avant premiere για τους αναγνώστες του "α").

MissBloom TEAM
ιορδανιδης

Με την "Τζούλια" υπογράφεις ένα νέο έργο σε σχέση με αυτό του Στρίντμπεργκ;

Πράγματι, έχω γράψει ένα νέο έργο, επομένως θα ήταν αμετροεπές να πω ότι ανεβάζουμε την "Τζούλια" του Στρίντμπεργκ˙ άλλος ο λυρισμός του, άλλες οι κοινωνικές συνθήκες της εποχής του. Εμείς προσπαθήσαμε να μεταγράψουμε την ιστορία, βασισμένοι στα θέματα με τα οποία νομίζουμε ότι ήθελε κι εκείνος να καταπιαστεί. Και φυσικά σε αναλογία προς την εποχή μας: η ιστορία μεταφέρεται σε ένα ιστορικό θέατρο της Αθήνας, στη σύγχρονη δυτική κοινωνία, ενώ ο χώρος δράσης του πρωτοτύπου, η κουζίνα του σπιτιού, γίνεται η "κουζίνα" της δουλειάς μας, δηλαδή η προετοιμασία μιας παράστασης, όταν έχουν μπει στο θέατρο οι ηλεκτρολόγοι, οι σκηνογράφοι, οι φωτιστές. Κατ’ επέκταση, προσπαθήσαμε οι ιδιοσυγκρασίες, οι ανάγκες και τα "θέλω" των ηρώων να μεταγραφούν στο 2024.

Υπάρχει, δηλαδή, το στοιχείο του θεάτρου μέσα στο θέατρο;

Όχι. Η ιστορία εκτυλίσσεται μέσα σε ένα θέατρο, γιατί μας απασχόλησε ως ομάδα να αποκρυπτογραφήσουμε τους κανόνες του νατουραλιστικού μανιφέστου που κατέθεσε ο Στρίντμπεργκ με την "Τζούλια". Και τι πιο ρεαλιστικό από το να εκτυλίσσεται η δράση μιας νατουραλιστικής προσέγγισης μέσα σε ένα θέατρο σε πραγματικό χρόνο και πραγματικό τόπο; Έχει πάρα πολύ ενδιαφέρον ο υποκριτικός δρόμος που διαλέξαμε, καθώς δουλέψαμε δημιουργώντας συνθήκες ακόμη και στην πραγματική μας ζωή που μας βοήθησαν να αφουγκραστούμε τους χαρακτήρες του έργου. Δηλαδή, υπάρχουν άνθρωποι στις ζωές μας από τους οποίους αντλήσαμε στοιχεία, τους αφουγκραστήκαμε, προσπαθήσαμε να τους καταλάβουμε, είδαμε τις αντιδράσεις τους κι όλο αυτό τροφοδότησε τη σύνθεση των δραματικών προσώπων. Και όλος αυτός ο κώδικας γεννήθηκε από το ότι προσπαθούμε να σεβαστούμε το νατουραλιστικό μανιφέστο του συγγραφέα.

Τα πρόσωπα του έργου, λοιπόν, είναι οι συντελεστές ενός θιάσου;

Περίπου και, μάλιστα, κρατούν τα πραγματικά τους ονόματα. Η Ευσταθία/Τζούλια είναι αναγνωρισμένη ηθοποιός και ιδιοκτήτρια του θεάτρου, ο Κυριάκος/Ζαν, μετανάστης δεύτερης γενιάς, ο ηλεκτρολόγος του θεάτρου, ενώ η Κριστίν σ’ εμάς έχει διττή υπόσταση κι έτσι την ερμηνεύουν δύο γυναίκες: η Δήμητρα είναι στενή φίλη της Ευσταθίας/Τζούλια και η Μαρία αντιπροσωπεύει το λαό, έχει σχέση εργαζόμενου-εργοδότη μαζί της· είναι πιο κοντά, δηλαδή, στη μαγείρισσα του πρωτότυπου.

Διαβάστε περισσότερα στο athinorama.gr

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για τάσεις και νέα στη Μόδα, Celebrity και Gossip News στο missbloom.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ