Είναι το F1 η πιο πολυσυζητημένη ταινία του καλοκαιριού; Είναι, αν και η ερώτηση είναι καθαρά ρητορική. Και Brad Pitt και Formula 1 και Joseph Kosinski (ο σκηνοθέτης του σαρωτικού από άποψη εισπράξεων Top Gun: Maverick) δημιουργούν άχαστο συνδυασμό και κυρίως προεξοφλούν το γεγονός ότι πολύς κόσμος θα σπεύσει ακόμα και από περιέργεια για να δουν το αποτέλεσμα στη μεγάλη οθόνη.
Μία ανάσα πριν από την πρεμιέρα της ταινίας που έχει σχολιαστεί ήδη με κάθε πιθανό τρόπο, εμείς βρήκαμε ό,τι είπαν για αυτήν, οι συντελεστές της. Όσα θα διαβάσεις παρακάτω, είναι σα να σε βάζουν backstage, σα να μπορείς να κοιτάξεις μέσα από μία αόρατη κλειδαρότρυπα σε ένα σετ που στήθηκε κανονικότατα και με το νόμο στην πίστα του Σίλβερστόουν.
Όσα δήλωσαν οι Pitt, Kosinski, Bruckheimer, Condon, Gardnerκαι Bampton
"Το να γυρίζεις μια ταινία είναι πρόκληση ακόμα κι όταν βρίσκεσαι σε ελεγχόμενο περιβάλλον. Το να το κάνεις όμως κατά τη διάρκεια ενός ζωντανού event είναι κάτι εντελώς διαφορετικό", λέει ο Kosinski. "Δεν υπήρχε περίπτωση να μπορέσουμε να κάνουμε αυτή την ταινία χωρίς τη στενή συνεργασία με τη Formula 1, και η πρόσβαση που μας έδωσαν ήταν πέρα από κάθε προσδοκία μου. Πράγματι, η δική μας ομάδα APXGP και το συνεργείο παραγωγής — εκατοντάδες άνθρωποι, πολύ περισσότεροι από τους περίπου 100 που φέρνει ένα πραγματικό αγωνιστικό team σε ένα τυπικό αγωνιστικό τριήμερο — έπρεπε να ενσωματωθούν άψογα στο ελεγχόμενο χάος που είναι ένας αληθινός αγώνας Formula 1."
Για τη Formula 1, το πρόσωπο που θα έκανε αυτή την ενσωμάτωση πραγματικότητα ήταν ο Tim Bampton, ο εκτελεστικός παραγωγός και επικεφαλής του πρότζεκτ F1® The Movie. Με εμπειρία τριών δεκαετιών στο άθλημα, σε διάφορους ρόλους και σε πολλές ομάδες και οργανισμούς, ο Bampton είχε τις κατάλληλες διασυνδέσεις και την εμπιστοσύνη που απαιτούνταν από τον 'κύκλο' του αθλήματος για να ανοίξει πόρτες, λειτουργώντας ως πρεσβευτής της παραγωγής, σύμβουλος, αλλά και ενδιάμεσος.
Οι κινηματογραφιστές εργάστηκαν σκληρά για να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των ομάδων και ειδικά των οδηγών. "Το να έχουν την ευκαιρία ο Brad, ο Damson, ο Joe και ο Jerry να μιλήσουν με τους οδηγούς για το όραμα που έχουμε και το γεγονός ότι βρίσκονταν εκεί για να αναδείξουν τις ικανότητες, τη δέσμευση, το θάρρος και την τόλμη των οδηγών, ήταν εξαιρετικά σημαντικό", εξηγεί ο Bampton.
Αναπολώντας, ο Bampton επισημαίνει ότι υπήρχαν μόνο δύο αδιαπραγμάτευτοι κανόνες όσον αφορά την παραγωγή: τα γυρίσματα έπρεπε να είναι ασφαλή και να μην επηρεάσουν την ακεραιότητα της αγωνιστικής διαδικασίας παρεμβαίνοντας σε αυτήν. Όλα τα υπόλοιπα ήταν υπό συζήτηση και για να συμβουλευτούν πώς θα γινόταν όλο αυτό εφικτό, ο Bruckheimer έφερε σε επαφή τον Bampton με τον Διοικητή Christopher 'Pops' Papaioanu, ο οποίος υπηρέτησε ως επικεφαλής της Σχολής Μαχητικών Όπλων του Ναυτικού — ευρύτερα γνωστής ως TOPGUN. Ο Διοικητής Παπαϊωάννου, που επέβλεπε το πρόγραμμα κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων του Top Gun: Maverick, είχε μερικές πολύτιμες συμβουλές για το πώς θα ενσωματωνόταν μια τόσο μεγάλης κλίμακας κινηματογραφική παραγωγή σε μια ήδη υπάρχουσα και σύνθετη μονάδα: "Μας εξήγησε τη σημασία του να εκμεταλλευόμαστε τα 'κενά διαστήματα' στο πρόγραμμα, ακόμη κι αν ήταν μόλις δέκα λεπτά".
Σε ένα συνηθισμένο κινηματογραφικό σετ, το συνεργείο μπορεί να έχει ολόκληρη την ημέρα για να στήσει μια λήψη. Και αυτός ήταν μόνο ένας από τους δεκάδες παράγοντες που μπορούσαν να ανατρέψουν τα πάντα. "Έχεις τον καιρό, το χρονοδιάγραμμα, τεχνικά προβλήματα, ή περιστατικά που μπορούν να μετατρέψουν το προγραμματισμένο σου δεκαπεντάλεπτο σε πεντάλεπτο", τονίζει ο Kosinski και συμπληρώνει: "Απαιτούνταν συνεχείς προσαρμογές, αλλά αυτό γέμισε τη διαδικασία του γυρίσματος με μια ενέργεια που πιστεύω ότι θα φαίνεται ξεκάθαρα στην οθόνη".
Διαβάστε περισσότερα στο esquire.com.gr