Follow us

Επίδαυρος: Πέντε λόγοι για να (ξανα)δούμε την "Ορέστεια" του Θεόδωρου Τερζόπουλου

Γιατί ξεχώρισε;

MissBloom TEAM
Επίδαυρος

Πέντε σημεία που αξίζει να έχουμε υπόψη μας για την εμβληματική παράσταση του Θεόδωρου Τερζόπουλου που κλείνει τον φετινό επιδαύριο κύκλο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου στις 22-23 Αυγούστου, προσφέροντας μια ανεπανάληπτη θεατρική εμπειρία - σταθμό στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου.

#1 Μια ιστορική συνεργασία με διεθνή απήχηση

Η "Ορέστεια" σηματοδοτεί την πρώτη συνεργασία του διεθνώς καταξιωμένου 'Έλληνα σκηνοθέτη και δασκάλου Θεόδωρου Τερζόπουλου με το Εθνικό Θέατρο. Ο Τερζόπουλος, ιδρυτής του θεάτρου 'Άττις και πρόεδρος των Theatre Olympics, έχει παρουσιάσει πάνω από 2.300 παραστάσεις σε διεθνή φεστιβάλ και θεατρικούς χώρους σε όλο τον κόσμο, ενώ η μέθοδός του διδάσκεται σε περισσότερες από τριάντα σχολές και πανεπιστήμια παγκοσμίως. Η παράσταση, μετά την πρεμιέρα στην Επίδαυρο το 2024, ταξίδεψε με μεγάλη επιτυχία -μεταξύ άλλων- στη Βιτσέντσα της Ιταλίας, όπου άνοιξε τον 77ο Κύκλο Κλασικών παραστάσεων στο ιστορικό Teatro Olimpico, καθώς και στην Κίνα, στο Huichang Theatre Village. Είκοσι χρόνια μετά την τελευταία του παράσταση στην Επίδαυρο, ο Τερζόπουλος συναντήθηκε για πρώτη φορά με την τριλογία του Αισχύλου και τα έργα "Αγαμέμνων", "Χοηφόροι", "Ευμενίδες", επιμένοντας στο σωματικό, τελετουργικό και μυσταγωγικό θέατρο που υπηρετεί, πάνω στη στιβαρή μετάφραση της Ελένης Βαροπούλου.

#2 Η Ομάδα 'Άττις και η εκρηκτική δυναμική του σώματος

Στην καρδιά της παράστασης βρίσκονται οι εξαιρετικοί ερμηνευτές της ομάδας 'Άττις. Η μέθοδος του Τερζόπουλου βασίζεται σ’ ένα θέατρο σωματικό, τελετουργικό, που απελευθερώνει την τραγωδία από τα παραδοσιακά σκηνικά δεσμά. Ο Χορός γίνεται η ψυχή της παράστασης, ο πυρήνας γύρω από τον οποίο αναπτύχθηκαν τα τρία έργα, με τα είκοσι ένα μέλη του να αποτελούν ένα "σώμα" που συνομιλεί σε αρχετυπικό επίπεδο με το μύθο, περνώντας από τον κόσμο των μεταφυσικών νόμων και της αυτοδικίας σε αυτόν της θεσμοθετημένης δικαιοσύνης. Τα σκηνικά, τα κοστούμια αλλά και οι φωτισμοί που υπογράφει ο σκηνοθέτης, λειτουργούν ως συνομιλητές μιας δυναμικής αφήγησης - φορείς νοήματος. Ο Τερζόπουλος τοποθετεί στο κέντρο της ορχήστρας -έναν κύκλο με ακτίνες- τον άνθρωπο. Μαζί με τις πρωτότυπες συνθέσεις του μουσικού Παναγιώτη Βελιανίτη συνδημιουργούν ένα υποβλητικό τοπίο. Συνεργάτης σκηνοθέτης είναι ο Σάββας Στρούμπος.

Διαβάστε περισσότερα στο athinorama.gr

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για τάσεις και νέα στη Μόδα, Celebrity και Gossip News στο missbloom.gr