"Τα Φαντάσματα" | Το Armani σακάκι, το εφέ με τον "Ακέφαλο" και τα μυστικά για την κατασκευή των κοστουμιών

Πώς κατασκευάστηκαν τα κοστούμια στη σειρά του Star "Τα Φαντάσματα" ώστε να δείχνουν εποχής;

ΓΡΑΦΕΙ: MissBloom TEAM

Είναι μια από τις αγαπημένες κωμωδίες της prime time που γίνεται viral στο X σε κάθε της επεισόδιο. Ο λόγος για την επιτυχημένη σειρά του Star "Τα Φαντάσματα" με πρωταγωνιστές την Έλλη Τρίγγου και τον Ορφέα Αυγουστίδη και 9 ανατρεπτικά και ταλαντούχα "Φαντάσματα" που ενσαρκώνουν οι: Ναταλία Τσαλίκη, Αγορίτσα Οικονόμου, Θοδωρής Σκυφτούλης, Άρης Τρουπάκης, Χάρης Φλέουρας, Άλκης Μπακογιάννης, Ευαγγελία Καρακατσάνη, Νίκος Γιαλελής και ο "Ακέφαλος" με διπλή διανομή σε Στέλιο Ιακωβίδη και Ρωμανό Κατσαρή.

Η δημιουργία των κοστουμιών ήταν μια απαιτητική και δημιουργική διαδικασία. Κάθε κοστούμι είναι χειροποίητο και κατασκευάστηκε από εννέα διαφορετικούς δημιουργούς σε όλη την Ελλάδα. Πριν ξεκινήσει η παραγωγή, μάλιστα, έγινε πολύμηνη ιστορική έρευνα, ώστε κάθε ρούχο να αποδίδει πιστά το ύφος και το πνεύμα της εποχής που αντιπροσωπεύει ο χαρακτήρας.

Διαβάστε Επίσης

Η κατασκευή τους κράτησε πάνω από τρεις μήνες και χρειάστηκαν 30 διαφορετικά είδη υφασμάτων, ειδικά επιλεγμένα για να μην αντανακλούν ή απορροφούν το φως, διευκολύνοντας έτσι την εφαρμογή των VFX (ειδικών εφέ) της σειράς. Κάθε κοστούμι απέκτησε την αίσθηση της παλαιότητας μέσα από μια ειδική τεχνική πατίνας που εφαρμόστηκε από έμπειρους τεχνίτες.

Οι λεπτομέρειες κατασκευής για το κάθε κοστούμι ανά ρόλο, έχουν εξαιρετικό ενδιαφέρον

Το κοστούμι της Καλλιρρόης (Ναταλίας Τσαλίκη)

Αποτελείται εξ ολοκλήρου από βελούδο ύφασμα και για την κατασκευή του χρησιμοποιήθηκαν συνολικά 6 μέτρα ύφασμα. Το μπολερό του κοστουμιού είναι από ύφασμα μπροκάρ, που χρησιμοποιείται από εξειδικευμένο κατάστημα για τη ραφή ιερατικών αμφίων.

Το κοστούμι της Μπήλιως (Αγορίτσας Οικονόμου)

Η φούστα είναι ολόμαλλη, έχει συνολικό μήκος 10 μέτρα και ράφτηκε στο χέρι. Αποτελεί πιστό αντίγραφο αμφίεσης γυναικών του πρώτου μισού του 19ου αιώνα στην περιοχή της Αράχωβας. Τα παπούτσια είναι γουρουνοτσάρουχο από εξειδικευμένο τεχνίτη κι η κατασκευή τους απαίτησε 3 ημέρες. Το πάνω μέρος της στολής είναι ένα παραδοσιακό σιγκούνι, επίσης βασισμένο στο παραδοσιακό πρότυπο. Το κοστούμι πέρασε από ειδική επεξεργασία πατιναρίσματος και καψαλίσματος, ώστε να φαίνεται "μπαρουτοκαπνισμένο".

Το κοστούμι της Θεοφανίας (Ευαγγελίας Καρακατσάνη)

Αποτελείται από σύνθεση φυτικών και τεχνητών υφασμάτων, που κρίθηκε η καταλληλότερη λύση ώστε να αποδοθεί η χυτή αρχαιοελληνική εικόνα. Τα σανδάλια είναι από χειροποίητο δέρμα, ενώ τα σκουλαρίκια από επιχρυσωμένο ασήμι κι οι μπρονζέ πόρπες, που συγκρατούν το ύφασμα βρέθηκαν σε ένα εξειδικευμένο παλαιοπωλείο.

Το κοστούμι του Ταγματάρχη (Χάρη Φλέουρα)

Πρόκειται για κατασκευή αυθεντικής στολής Ταγματάρχη του Ελληνικού Πεζικού του 1941, όπως κι οι μπότες, που αποτελούν πιστή αναπαράσταση.

Το κοστούμι του Βαγγέλη (Θοδωρή Σκυφτούλη)

Πρόκειται για συνδυασμό 4 δερματικών δερμάτων και 4 διαφορετικών συνθετικών γουνών, τα οποία συντέθηκαν σε κοστούμι με την ειδική τεχνική μουλάζ, δηλαδή το ρούχο στήθηκε πάνω στον ηθοποιό, με τα υφάσματα να εφαρμόζονται πάνω στο σώμα του ένα προς ένα και κατόπιν ράφτηκαν, για να δημιουργηθεί το κοστούμι. Ακόμη και τα παπούτσια του είναι απολύτως διαφορετικά και δημιουργημένα με την ίδια τεχνική, βασισμένα σε γουρουνοτσάρουχο.

Το κοστούμι του Παρασκευά (Νίκου Γιαλελή)

Είναι ανακατασκευή στολής προσκόπων της δεκαετίας του ’80. Το μαντήλι αποτελεί ειδική κατασκευή, με κολλάρο, ώστε να ισορροπεί το βέλος, που υποτίθεται ότι διαπερνάει το λαιμό του ηθοποιού. Τα γυαλιά είναι αυθεντικό vintage κομμάτι της δεκαετίας του ’80.

Το κοστούμι του Γεράσιμου (Άλκη Μπακογιάννη)

Ένα κοστούμι από ύφασμα με αναφορά στα τέλη του 19ου αιώνα, με μπροκάρ γιλέκο κι ανυψωμένο κολάρο, όλα σε γαλάζιους τόνους με ειδική πατίνα κι επεξεργασία. Τα παπούτσια είναι αυθεντική αναπαράσταση των παπουτσιών με κουμπιά εκείνης της εποχής.

Το κοστούμι του Απόστολου (Άρη Τρουπάκη)

Αποτελείται από πουκάμισο και σακάκι ειδικής κατασκευής και μάκρους, βασισμένο σε συλλογή Armani.

Το κοστούμι του Ακέφαλου (Στέλιου Ιακωβίδη - Ρωμανού Κατσαρή)

Μια ειδική κατασκευή εσωτερικά, όπου στη θέση του στέρνου βρίσκεται ξεχωριστά διαμορφωμένος χώρος που ανοιγοκλείνει, για να τοποθετηθεί το κεφάλι του ηθοποιού. Το ύφασμα στο συγκεκριμένο σημείο έχει αφαιρεθεί ίνα - ίνα, ώστε η ύφανση να είναι διάτρητη μεν, φυσική δε, κι ο ηθοποιός να μπορεί να βλέπει και να αναπνέει.

Σενάριο: Λευτέρης Παπαπέτρου
Σκηνοθεσία: Αμαλία Γιαννίκου
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Γιάννης Δρακουλαράκος
Producer: Διονύσης Σαμιώτης
Head of Production: Νάνσυ Κοκολάκη
Production Designer: Μιχάλης Σαμιώτης
Ενδυματολόγος: Κατερίνα Παπανικολάου
Παραγωγή: Tanweer Productions