Ένα reality βάζει fashion bloggers να δουλέψουν σε Sweatshop

Η σκληρή πραγματικότητα της βιομηχανίας της μόδας

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΡΩ ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΥΔΗ

Η σκληρή πραγματικότητα της βιομηχανίας της μόδας


Sweatshop: Εργοστάσιο ρούχων με χαμηλούς μισθούς και άσχημες εργασιακές συνθήκες. Βρίσκεται σε χώρες χαμηλού βιοτικού επιπέδου και εκεί ράβονται ρούχα για τα καταστήματα μόδας.

Δύο χρόνια μετά την τραγωδία του Rana Plaza, η συζήτηση γύρω από τις άθλιες συνθήκες εργασίας έχει σταματήσει και η εφαρμογή ουσιαστικής νομοθεσίας για την πρόληψη μη ασφαλών συνθηκών εργασίας και τη διασφάλιση δίκαιων μισθών φαίνεται να μην έγινε ποτέ. Ένα νορβηγικό reality show όμως ανέλαβε να ευαισθητοποιήσει τους fashion lovers για τις αβυσσαλέες συνθήκες εργασίας στον κλάδο της ένδυσης, ξεκινώντας με ένα κοινό που έχει συζητηθεί αρκετά: Τους fashion bloggers.

Το Sweatshop Deadly Fashion είναι σχεδόν τόσο δυσοίωνο όσο ακούγεται. Το reality παρουσιάζει τρεις νέους – τη Frida, τον Ludvig και την Anniken – οι οποίοι καλούνται να εγκαταλείψουν την άνετη και ανέμελη ζωή τους για να ζήσουν και να εργαστούν για έναν μήνα σε ένα sweatshop στην περιοχή Phnom Penh της Καμπότζης. Από την αρχή του reality, οι τρεις τους εκτίθενται σε ένα μεγάλο μέρος της σκληρής πραγματικότητας που κρατά τους εργαζομένους εγκλωβισμένους στον φαύλο κύκλο της φτώχειας: Χαμηλοί μισθοί, τρελά ωράρια και ανεπαρκείς συνθήκες διαβίωσης. Κι αυτά μόνο στα πρώτα δύο επεισόδια.

Οι πρωταγωνιστές δυσκολεύονται να πιστέψουν ότι υπάρχουν άνθρωποι που ψωνίζουν ρούχα μόνο μία ή δύο φορές τον χρόνο, ξοδεύοντας μόνο 4 δολάρια – όταν οι ίδιοι σπαταλούν το λιγότερο 600 ευρώ το μήνα – ζουν σε δωμάτια μικρότερα από το μπάνιο του σπιτιού τους και είναι καταδικασμένοι να μην κάνουν ποτέ κανένα όνειρό τους πραγματικότητα.

Πολλές από τις σκηνές του reality είναι ιδιαίτερα σκληρές, αφού μας δείχνουν μία πραγματικότητα που μέχρι τώρα ακούγαμε αλλά δεν βλέπαμε. Τα επεισόδια είναι διαθέσιμα στο Aftenposten και έχουν αγγλικούς υπότιτλους. Το να πατήσεις το κλικ είναι το μόνο εύκολο. Το ερώτημα είναι τι μπορούμε να κάνουμε αν θέλουμε να είμαστε όντως fashion conscious.