Follow us

Παγκόσμια Ημέρα Αγκαλιάς: Πώς η αγκαλιά κάνει καλό στην υγεία μας

Η αγκαλιά δεν είναι μόνο ανακουφιστική. Μπορεί να βελτιώσει ΚΑΙ την υγεία σου

Παγκόσμια Ημέρα Αγκαλιάς: Πώς η αγκαλιά κάνει καλό στην υγεία μας
Από την Αλεξάνδρα Παυλέτση – Στεφανή, BSc Ψυχολόγο, MSc (alexandrapavletsi.com)

Η αγκαλιά είναι μια τόσο απλή πράξη, αλλά με τόσα οφέλη για την ψυχική και σωματική ισορροπία. Η αγκαλιά είναι ένας τρόπος για να δείξεις το ενδιαφέρον, την υποστήριξη και τη φροντίδα προς ένα άλλο πρόσωπο και εξισορροπεί το νευρικό σύστημα. Σύμφωνα με έρευνες, μια αγκαλιά με διάρκεια 12 δευτερολέπτων, μπορεί να παράγει οξυτοκίνη, μια ορμόνη η οποία έχει αντικαταθλιπτική δράση και εξισσοροπεί τα επίπεδα του στρες.

Πώς λοιπόν η αγκαλιά επηρεάζει θετικά τόσο την ψυχική μας υγεία, όσο και το σώμα μας;

#1

Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα. Σύμφωνα με έρευνες, οι άνθρωποι που αγκαλιάζονται πιο συχνά, αρρωσταίνουν σπανιότερα, αλλά ακόμα και αν έχουν ίωση, τα συμπτώματα τους είναι πιο ελαφρά.

#2

Ρυθμίζει τα επίπεδα του στρες. Μια άλλη ορμόνη που εκκρίνεται μέσω την αγκαλιάς είναι η κορτιζόλη, η οποία συμβάλει στη μείωση των επιπέδων του στρες.

#3

Ενδυναμώνει τη σχέση. Η αγκαλιά είναι από τους πρώτους τρόπους επικοινωνίας που αναπτύσσουμε. Η διαπροσωπική επαφή μέσω της αγκαλιάς παίζει σημαντικό ρόλο στη συναισθηματική ψυχική υγεία, καθώς έτσι αναπτύσσονται σημαντικές πλευρές μιας σχέσης, όπως η εμπιστοσύνη, η αφοσίωση και η σύνδεση. Επίσης, η αγκαλιά βοηθά μετά από μια διαμάχη, καθώς απομακρύνει τα αρνητικά συναισθήματα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ