Follow us

Τροφές με καλά λιπαρά: Ποια είναι η καλύτερη πηγή για να προτιμήσεις;

Τροφές με καλά λιπαρά: Ποια είναι η καλύτερη πηγή για να προτιμήσεις;

Από τη Δήμητρα Γλυνού, κλινικό διαιτολόγο – διατροφολόγο (@glinoudimitra)

Σίγουρα τελευταία τα ακούς πολύ συχνά. Και ενώ πριν χρόνια, όλοι απέφευγαν τα λιπαρά για καλύτερη υγεία, πλέον έχουν μπει στη ζωή μας και οι επιστήμονες συνιστούν την καθημερινή κατανάλωσή τους. Γιατί πλέον έχουν γίνει γνωστά… τα «καλά» λιπαρά. Συγκεκριμένα, τα ω-3 κλείνουν μέσα τους ιδιότητες που αποδεικνύονται ευεργετικές για τον οργανισμό μας. Βάζοντας, λοιπόν, λιπαρά ψάρια στο τραπέζι, καταναλώνοντας καρύδια και λιναρόσπορο στην καθημερινότητά μας, δημιουργούμε μια προστατευτική ασπίδα γύρω μας.

Τα οφέλη των καλών λιπαρών

  • Προστασία της καρδιάς, καθώς έχουν συνδεθεί με την καρδιαγγειακή υγεία χάρη στην αντιθρομβωτική τους δράση.
  • Σωστή εγκεφαλική λειτουργία.
  • Ρύθμιση της πίεσης.
  • Μείωση των τριγλυκεριδίων στο αίμα.
  • Αντικαρκινική δράση.
  • Μείωση συμπτωμάτων σε καταστάσεις φλεγμονής, όπως η ρευματοειδής αρθρίτιδα, αλλά και μείωση του πόνου σε φλεγμονώδεις νόσους.

Αβοκάντο, ελαιόλαδο, ψάρια ή ξηροί καρποί; Ποια είναι η καλύτερη πηγή λιπαρών για να επιλέξεις

Ας τα πάρουμε ένα ένα πρώτα.

Αβοκάντο

Είναι ένα από τα πιο παρεξηγημένα φρούτα επειδή έχει την φήμη ότι είναι παχυντικό. Το αβοκάντο, ωστόσο, είναι πλήρης τροφή, καθώς είναι πλούσιο σε κάλιο και καλή πηγή βιταμινών C και E. Ένα από τα σημαντικά του οφέλη είναι πως μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση συμπτωμάτων οστεοαρθρίτιδας χάρη στα υγιεινά λιπαρά του. Είναι επίσης πλούσιο σε στερόλες, οι οποίες βοηθούν στην μείωση της χοληστερίνης. Παράλληλα, μειώνει τις πιθανότητες εμφάνισης καρδιακών νοσημάτων, ρυθμίζει το ζάχαρο στο αίμα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ