Follow us

YouTube Creator Day: Μπήκαμε στα γραφεία της Google και γνωρίσαμε τους σύγχρονους influencers

Οι Έλληνες YouTubers μοιράζονται τα μυστικά τους

youtubers

Αρκεί μία ματιά στα στατιστικά για να διαπιστώσεις ότι οι YouTubers είναι πιο δημοφιλείς από celebrities όπως ο Johnny Depp και ότι η δημοτικότητά τους μπορεί να συγκριθεί με αυτή του προέδρου Obama. Και αρκεί μία συνάντηση στα γραφεία της Google στην Ελλάδα για να διαπιστώσεις ότι εκεί έξω υπάρχει μία ολόκληρη γενιά που είναι αποφασισμένη να μοιραστεί, να αλληλεπιδράσει, να ενημερώσει, να αστειευτεί και να βγει εκτός συνόρων, εκμεταλλευόμενη τις ατελείωτες επιλογές που τους δίνει το YouTube. Και κάπως έτσι αυτός ο κόσμος αλλάζει, νέα δεδομένα έρχονται στο προσκήνια και σε κάνει να αναρωτιέσαι αν εσύ θα συνεχίσεις να μένεις έξω από αυτόν.

YouTube Creator Day: Μπήκαμε στα γραφεία της Google και γνωρίσαμε τους σύγχρονους influencers

Όταν έλαβα την πρόσκληση της Google για το YouTube Creator Day δεν υποψιαζόμουν καν το μεγάλο κοινό από YouTubers που υπάρχει στην Ελλάδα και τι δυναμική έχουν όλοι μαζί αλλά και ο καθένας τους ξεχωριστά. Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους, όταν οι μετρήσεις δείχνουν ότι το YouTube έχει πάνω από ένα δισεκατομμύριο χρήστες- σχεδόν το ένα τρίτο των ανθρώπων που είναι στο διαδίκτυο- και καθημερινά, οι χρήστες παρακολουθούν εκατοντάδες εκατομμύρια ώρες στο YouTube, δημιουργώντας δισεκατομμύρια views.

Το YouTube προσελκύει μια γενιά παγκοσμίως που μεγάλωσε παρακολουθώντας ό,τι θέλει, όποτε θέλει και σε οποιαδήποτε συσκευή τους βολεύει. Και αυτό, μόνο ως ελευθερία μπορείς να το μεταφράσει κανείς. Έχοντας στην κατοχή σου όλα τα εργαλεία που χρειάζεσαι, το YouTube σού δίνει τη δυνατότητα να εκφραστείς, να βρεις ανταπόκριση στην ιδέα σου (ακόμα και στην πιο τρελή), αλλά ακόμα και να καταφέρεις να κερδίσεις χρήματα. Αξίζει να αναφερθεί ότι η Michelle Phan έχει πάνω από ένα εκατομμύρια views για τα μαθήματα ομορφιάς και στυλ, έχει χορηγίες από εταιρίες όπως η Dr. Pepper και έχει λανσάρει την δική της σειρά μακιγιάζ με την L’Oreal, καθώς επίσης ότι το YouTube υποστηρίζει δημοφιλείς δημιουργούς μέσα από καμπάνιες για να αυξήσουν το awareness τους, όπως billboards, έντυπα και τηλεοπτικά σποτ με δημιουργούς διαφορετικής θεματολογίας.

Στην ελληνική πραγματικότητα, οι YouTubers δείχνουν να έχουν και τη θέληση και τις δυνατότητες να κατακτήσουν το διαδίκτυο και να ανοίξουν τον δρόμο για ενδιαφέρουσες συνεργασίες. Σκέψου μόνο πόσο πιο άνετα αισθάνεσαι όταν βλέπεις μία κοπέλα που δεν είναι make – up artist/μοντέλο/expert να σου δείχνει ότι κι εσύ μπορείς να βάλεις σωστά το eyeliner ή να πετύχεις τη σωστή απόχρωση του κόκκινου κραγιόν. Ή όταν βλέπεις έναν τύπο να κάνει αστεία που σου θυμίζουν εσένα και τον κολλητό σου.

Jeremy2

Έχοντας ξεκινήσει διάφορα σκετς με τους φίλους του και επηρεασμένος από τους YouTubers του εξωτερικού, ο Jeremy θέλησε να κάνει κάτι ανάλογο και στην Ελλάδα. Πλέον μετράει 394,461 subscribers και 47,885,404 views - το κανάλι του ανήκει στην κατηγορία Comedy – και κατόρθωσε να μπει στο top 10 του φετινού YouTube Rewind με πάνω σε πάνω από 2 θέσεις. “Χρειάζεται να είναι διατεθειμένος να εκτεθεί και να έχει όρεξη να επικοινωνήσει αυτά που έχει να πει στον κόσμο. Επίσης θέλει δημιουργικότητα και να αφιερώσει αρκετό χρόνο” συμβουλεύει ο δημιουργός αναφερόμενος στα συστατικά ενός επιτυχημένου δημιουργού και προσθέτει “Θεωρώ ότι τόσο σε επαγγελματικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο πρέπει να βάζουμε όρια στον εαυτό μας κυρίως για να μην επηρεάζουμε αρνητικά τους άλλους, δηλαδή να μην τους φέρνουμε σε δύσκολη θέση ή να τους προσβάλλουμε”.

Η The Grecian Square ήρθε στην Ελλάδα με υποτροφία για να σπουδάσει Νομικά και κατάφερε να συνδυάσει μαζί με τις σπουδές της ένα πολύ πετυχημένο κανάλι στο YouTube στην κατηγορία Beauty. “Μεγαλώνοντας ασχολήθηκα με διάφορες δραστηριότητες και γι' αυτό τον λόγο έφτασα σε ένα σημείο όπου έπρεπε να βρω μια διέξοδο για τη δημιουργικότητα. Οι φίλοι μου πάντα μου έλεγαν «θα μπορούσες να ξεκινήσεις ένα blog και να μοιραστείς την αίσθηση του στυλ σου με άλλους, πράγμα που έκανα, αλλά έψαχνα για κάτι πιο διαδραστικό. Έτσι, αποφάσισα να ξεκινήσω το δικό μου κανάλι στοYouTube! Ήταν μια τρομακτική στιγμή, όταν έκανα κλικ στο upload, αλλά τώρα κοιτάζοντας πίσω θα το ξαναέκανα”.

TheGrecianSquare1

“Το κλειδί είναι να απαντάς και να αλληλεπιδράς με τους συνδρομητές σου. Αυτό χτίζει μια ισχυρή βάση με τους fans όπου θα είναι μαζί σου στα εύκολα και στα δύσκολα” εξηγεί και παραθέτει τις δικές της συμβουλές:

- Λεπτομερής παρουσίαση των προϊόντων: Πάντα επενδύω επιπλέον χρόνο στα βίντεο μου με σκοπό να επιδείξω πλήρως πώς το προϊόν χρησιμοποιείται. Το YouTube είναι ένας πολύ καλός τρόπος να κατανοήσουμε καλύτερα τα πράγματα, και αυτό είναι ακριβώς που θέλω να προβληθεί στο κοινό μου, ώστε να μπορούν να κάνουν καλύτερες επιλογές και αγορές.

- Διατηρώντας τα πράγματα αυθεντικά: Είναι σημαντικό οι YouTube δημιουργοί να σέβονται το κοινό τους και να μην το αντιμετωπίζουν σαν ανόητο. Ακόμη, το YouTube είναι ένα ακριβό και χρονοβόρο χόμπι (γι 'αυτό και έγινε μια δουλειά πλήρους απασχόλησης για πολλούς). Το να κερδίζεις χρήματα από κάτι που αγαπάς, δεν είναι ντροπή ή παράνομο και δεν υπάρχει κανένας λόγος για να το κρύψει κανείς. Μπορεί σε κάποιους να μην αρέσουν οι χορηγίες αλλά αν δουλέψει κανείς με ειλικρίνεια και διαφάνεια δεν το βρίσκω αρνητικό να αμειφθεί για τη δουλειά που έχει κάνει. Η αυθεντικότητα μου για παράδειγμα έχει εκτιμηθεί πολύ από το κοινό μου.

“Θεωρώ πως πάντα υπάρχει χρόνος και χώρος για βελτίωση, έτσι κάτι που ώστε αυτό που μπορεί να μην μου ταιριάζει σήμερα, αύριο θα μου ταιριάζει καλύτερα . Έτσι πάντα αφήνω ένα ανοιχτό «παραθυράκι» για μία πιθανή συνεργασία στο μέλλον, χωρίς να αποκλείω κανέναν. Ωστόσο, αν διαφωνώ με την ιδεολογία ή τη μέθοδο ενός συγκεκριμένου brand, τότε απλά και ειλικρινά θα δώσω μία απάντηση που να εκφράζει την δυσαρέσκεια μου. Όλα στηρίζονται στο να βρει κανείς μια ισορροπημένη συνεργασία, που μπορεί να ωφελήσει και τις δύο πλευρές χωρίς να αλλάζει τα προφίλ του YouTube δημιουργού”.

Konilo1

O Konilo ξεκίνησε να βιντεοσκοπεί κωμικά σκετς με έναν φίλο του σε ηλικία 10 ετών, ενώ στη συνέχεια έβλεπε διάφορα video από ξένα κανάλια που του άρεσαν αρκετά. “Το πρώτο μου βίντεο το ανέβασα με αφορμή ένα διαφημιστικό σποτ της σχολής. Μου φάνηκε κακοστημένο και είπα να το σατιρίσω και να δείξω την πραγματική κατάσταση στο πανεπιστήμιο (φοιτητικές παρατάξεις-επεισόδια μπροστά απ' τη σχολή). Μετά απ' αυτό συνέχισα ν' ανεβάζω κι άλλα βίντεο με διαφορετικά θέματα και να ασχολούμαι όλο και περισσότερο με το YouTube. Απλά κάνω ότι μου 'ρχεται στο κεφάλι και πιστεύω ότι θα' χει ενδιαφέρον για να το δει κάποιος. Επηρεάζομαι απ' την καθημερινότητά μου, την επικαιρότητα και κυρίως από κοινωνικά θέματα που με προβληματίζουν” μας λέει και καταλήγει “Υπάρχει μια αλληλεπίδραση με τον κόσμο που βλέπει τα βίντεο μου γιατί σίγουρα τους επηρεάζουν και εγώ επηρεάζομαι αντίστοιχα από τα σχόλια που γράφουν. Στα βίντεο που κάνω προσπαθώ μέσα από την κωμωδία και την ειρωνεία να κάνω το κοινό να προβληματίζεται για θέματα που προβληματίζουν και μένα”.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ