Zari | Αναλύουμε το styling της Μαρίνας Σάττι που σχολιάζει όλο το ίντερνετ

Το styling της Mαρίνας Σάττι στο videoclip του Zari ενσωματώνει τις βασικότερες αναφορές της συνδυασμένες με σύγχρονα ενδυματολογικά στοιχεία.

ΓΡΑΦΕΙ: MissBloom TEAM

Για να κατανοήσει κανείς το styling και τις ενδυματολογικές επιλογές της Μαρίνας Σάττι στο βιντεοκλίπ του Zari πρέπει πρώτα να γνωρίζει ποια είναι η συνολική αισθητική με την οποία μπολιάζει αυτή τη στιγμή την ποπ κουλτούρα, όχι μόνο σε επίπεδο μουσικής, αλλά και σε επίπεδο εικόνας. Άλλωστε όπως φαίνεται αντιμετωπίζει αυτά τα δύο ως κάτι αδιαίρετο, έτσι ξεκίνησε με την "Μάντισσα”, όχι μόνο με ένα τραγούδι προορισμένο να γίνει hit, αλλά και με ένα βίντεο κλιπ χορεύοντας στους δρόμους της Αθήνας.

Δες την ανάλυση των outfits του βίντεο κλιπ της Μαρίνας Σάττι

Η Σάττι εμπνέεται ιδιαίτερα από το βαλκανικό στοιχείο, ενώ η διπλή καταγωγή της επιτρέπει σε ένα αφροανατολίτικο χαρμάνι, που κλείνει μέσα του διαφορετικές κουλτούρες και λαούς καθώς και τα ήθη και έθιμά τους να ρέει αβίαστα από μέσα της. Μετά την πρεμιέρα του Zari του στιλ της σχολιάστηκε μέχρι και ως "βαλκανογυφτέ”. Και ναι αυτό είναι υπέροχο. Μπορεί όσοι επέλεξαν αυτόν τον όρο για να περιγράψουν το styling της Σάττι στο video clip να το έκαναν με αρνητική χροιά, αλλά αυτό είναι γιατί αγνοούν την ομορφιά της αισθητικής του βαλκανικού στοιχείου και της κοινότητας των Ρομά. Βέβαια, ο πιο σωστός και πολιτικά ορθός όρος για να περιγράψει κάνεις αυτό που κάνει η Μαρίνα Σάττι είναι "σλαβικό”.

Ένα μεγάλο κομμάτι της αισθητικής των video της Μαρίνας Σάττι, αλλά και της στιλιστικής προσέγγισης είναι η "post soviet” μανία η οποία είναι εδώ και χρόνια "thing” στο διαδίκτυο κι ενσωματώνει μέσα της μια δυστοπική προσέγγιση της ένδυσης που έρχεται απευθείας από το την πτώση της Σοβιετικής Ένωσης, τα μεγάλα μεταναστευτικά κύματα των αρχών των 90’s από τις χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ και το Underground του Εμίρ Κουστουρίτσα.

Στο high fashion την έχουμε δει να εκφράζεται στη Vetements των αδερφών Gvasalia (πριν ο Demna αναλάβει καλλιτεχνικός διευθυντής της Balenciaga) αλλά και από τον αιρετικό Εσθονό ράπερ - Μούσα του Rick Owens, Tommy Cash.

Η Σάττι - σαν σωστή millennial - ενσωματώνει σε αυτό το σλαβικό στοιχείο δικές της προσωπικές επιρροές όπως την Ελλάδα του 2004, τα οβάλ polarized γυαλιά ηλίου με τον μπλε καθρέφτη, Y2K τάσεις που μας θυμίζουν πώς ντυνόμασταν στο γυμνάσιο την ώρα που η Παπαρίζου το σήκωνε στο Κίεβο και τις μπλέκει με τα χάλκινα των Βαλκανίων, την εγγενή μουσικότητα των Ρομά, τον ανατολίτικο αισθησιασμό και τον μυστικισμό, την εξωστρέφεια της "σλατίνας” με τα μακριά νύχια, τους τεράστιους κρίκους και τα bodycon φορέματα και το υπαρκτό φολκλόρ από το οποίο αποστρέφουμε το βλέμμα.

Αυτό δηλαδή που κάνει η Σάττι είναι να μας υπενθυμίζει ότι "εδώ είναι Βαλκάνια” παρά την ευρωπαϊκή μας πορεία κι αυτό δεν θα μπορούσε παρά να μην αντικατοπτρίζεται στα ρούχα που επέλεξε η στιλίστριά της Georgia Tal που έχει κάνει ομολογουμένως εξαιρετική δουλειά. Υπάρχει η Ελλάδα που δείχνει η Σάττι - απλώς μέσα στο echo chamber μας ξεχνάμε την υπάρξή της.

Διαβάστε περισσότερα στο madamefigaro.gr