Προς τα πού οδεύει η ομορφιά το 2022;

Τα 6 beauty trends που προβλέπεται να κυριαρχήσουν στη βιομηχανία της ομορφιάς το '22 με γνώμονα το self-care και το sustainability.

ΓΡΑΦΕΙ: ΣΟΦΙΑ ΙΩΑΝΝΟΥ

Το 2022 είναι μια χρονιά που όλοι ελπίζουμε να είναι καλύτερη σε όλους τους τομείς από αυτές που πέρασαν. Κι ενώ είναι δύσκολο να γίνουν οι οποιεσδήποτε προβλέψεις, ευτυχώς στον χώρο της ομορφιάς τα πράγματα είναι λίγο πιο ξεκάθαρα. Τα beauty trends έχουν αρχίσει να σχηματίζονται ήδη από την εποχή της καραντίνας και απ' ότι φαίνεται, δεν πρόκειται να αλλάξουν πολλά πράγματα με τον νέο χρόνο.

Ή μήπως θα είναι όλα διαφορετικά; Δες παρακάτω ποιες τάσεις προβλέπεται να κυριαρχήσουν στους τομείς του μακιγιάζ, του skincare και των μαλλιών έτσι όπως έχουν αρχίσει ήδη να διαμορφώνονται. Κοινό τους σημείο; Η προσοχή προς τον εαυτό καθώς και η αποδοχή της διαφορετικότητάς μας αλλά και η φροντίδα του περιβάλλοντoς.

#1. Considerate shopping

Οι καταναλωτές έχουν γίνει πολύ έξυπνοι τα τελευταία χρόνια, κάτι που οι εταιρείες γνωρίζουν καλά. Ιδίως κατά τη διάρκεια της καραντίνας όμως, είχαν όλο τον χρόνο που χρειάζονταν για να ψάξουν, να κάνουν έρευνα και συγκρίσεις, να σκεφτούν τι ακριβώς χρειάζονται και να επαναπροσδιορίσουν τις αγοραστικές τους συνήθειες. Ο υπερκαταναλωτισμός δεν είναι πλέον στη μόδα - τουλάχιστον με τον τρόπο που γνωρίζαμε και γνώρισαν οι γονείς μας. Μια άποψη που η πανδημία ήρθε να επισφραγίσει ακόμα περισσότερο, αφού κατά τη διάρκειά της συνειδητοποιήσαμε (και ακόμα συνειδητοποιούμε) πόσο σημαντικές είναι άλλες αξίες όπως αυτές της αγάπης, της χαράς, της υγείας, της συντροφικότητας, που δεν έχουν να κάνουν με υλικά αγαθά. Ως εκ τούτου, ο καταναλωτής κάνει πιο συνετές αγορές ενώ, στις περισσότερες περιπτώσεις, θα προμηθευτεί αυτά ακριβώς που χρειάζεται. Κάτι που ισχύει και στον χώρο των καλλυντικών, με τη γενιά G ιδιαίτερα να διατυμπανίζει τη χρήση πολυχρηστικών προϊόντων σε TikTok και Instagram.

#2. Maximalism vs Minimalism στο μακιγιάζ

Ύστερα από σχεδόν 2 χρόνια όπου οι περισσότερες από εμάς πέρασαν κλεισμένες στο σπίτι χωρίς ίχνος μακιγιάζ, το τέλος του 2021 μάς βρίσκει χωρισμένες σε δύο δίπολα: εκείνες που διατηρούν το low-maintenance στιλ παντού κι εκείνες που το "παρακάνουν" με τα χρώματα στο μακιγιάζ. Στο μεταξύ, το skincare ήταν πάντα στο προσκήνιο, αφού η έμφαση δόθηκε στο να αποκτήσουμε καθαρή, λαμπερή, φρέσκια αλά Hailey Bieber επιδερμίδα. Το 2022 μάς βρίσκει κάπου στο ενδιάμεσο: Έντονα, bold χρώματα σε χείλη και μάτια με μια πολύ καθαρή επιδεμίδα, όπου το less is more στα προϊόντα είναι must.

#3. Agelessness

Μια τάση που άργησε κατά τη γνώμη μου να αναδυθεί - και να αναδειχθεί -, αφού για χρόνια η, φυσιολογική κατά τ' άλλα, διαδικασία της γήρανσης θεωρείτο taboo. Και ίσως και να θεωρείτο ακόμα και εν έτει 2021 αν μερικές celebrities (βλ. Helen Mirren, Andie Mac Dowell, Jodie Foster, Sarah Jessica Parker) δεν αναδείκνυαν περήφανες τα σημάδια του χρόνου στο πρόσωπο και τα μαλλιά τους, ακόμα και στο κόκκινο χαλί. Πλέον η τάση θέλει να αποδεχόμαστε τα σημάδια αυτά που δείχνουν ότι έχουμε καταφέρει να φτάσουμε αισίως σε μια ηλικία, ότι έχουμε περάσει μια καλή και χαρούμενη ζωή και να μην προσπαθούμε να τα κρύψουμε πάσει θυσία. Απεναντίας, δείχνουμε και είμαστε όσο νιώθουμε, αφού η έννοια του χρόνου έχει πάψει να υφίσταται και ηλικίες δεν υπάρχουν. Όλες οι κρέμες και οι τεχνικές αντιγήρανσης (που η καθεμία έχει δικαίωμα να εφαρμόζει όπως θέλει) έχουν πλέον ως στόχο να μας βοηθούν να μεγαλώνουμε όμορφα κι όχι να κρύβουμε απαραιτήτως τα χρόνια μας.

Φεστιβάλ Καννών 2021 | Οι beauty εμφανίσεις που κατέρριψαν τα στερεότυπα περί "τέλειας ομορφιάς" και "αιώνιας νεότητας"

#4. Another era's hairstyles (plus low-maintenance)

Ό,τι ειπώθηκε παραπάνω για το μακιγιάζ στην καραντίνα, ισχύει και για τα μαλλιά μας. Ο εγκλεισμός στο σπίτι έκανε πολλές να παραμελήσουν τη φροντίδα τους, κυρίως εξαιτίας του γεγονότος ότι τα κομμωτήρια παρέμεναν κλειστά για καιρό. Οι βαφές στο σπίτι αλλά και οι πειραματισμοί με το ψαλίδι έδιναν κι έπαιρναν, ενώ εκείνες που δεν τόλμησαν να τα πειράξουν περίμεναν στωικά την επιστροφή στην καθημερινότητα για να επισκεφτούν τον αγαπημένο τους hairstylist. Η συγκεκριμένη συνθήκη οδήγησε πολλές να αναθεωρήσουν και να σκεφτούν πόσο βολικά και ευέλικτα είναι τα low-maintenance κουρέματα και χτενίσματα, εκείνα δηλαδή που δεν χρειάζεται να αφιερώσεις πολύ χρόνο για να τα διατηρήσεις. Εξού και ήλθαν στην επιφάνεια hair trends όπως οι πλαϊνές αφέλειες ή τα πολύ μακριά μαλλιά με layers, τάσεις που δεν πρόκειται να μας αφήσουν σύντομα. Επιπλεόν, η νοσταλγία για παλαιότερες δεκαετίες καλά κρατεί, με στιλ μαλλιών από τα 70s, 80s και 90s να επανέρχονται δριμύτερα στο προσκήνιο.

#5. Clean Beauty

Το sustainability και η φροντίδα του περιβάλλοντος δεν γινόταν να μην επηρεάσει και μια από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες του κόσμου, αυτήν της ομορφιάς. Πλέον οι εταιρείες, σεβόμενες το περιβάλλον αλλά και την αυξανόμενη ανάγκη του κοινού για πιο βιώσιμες πρακτικές, επαναλανσάρουν αλλά και δημιουργούν προϊόντα που είναι clean. Τι σημαίνει αυτό; Είτε ότι περιέχουν βιωδιασπώμενα συστατικά ή φυσικά συστατικά σε μεγάλο ποσοστό των συνθέσεών τους (έως και 98%), είτε ότι οι συσκευασίες είναι ανακυκλωμένες και ανακυκλώσιμες, είτε ότι οι συνθέσεις τους είναι φιλικές προς τους ωκεανούς, ότι τα μπουκάλια μπορούν να ξαναχρησιμοποιηθούν (βλ. άρωμα My Way του Armani.) Σε κάθε περίπτωση, οι καταναλωτές θέλουν μεγαλύτερη διαφάνεια ως προς το ποιόν των προϊόντων που αγοράζουν και στηρίζουν, με γνώμονα κυρίως την προστασία του περιβάλλοντος.

#6. Anti-stress Care

Άλλη μια νέα τάση που προβλέπεται να επικρατήσει όχι μόνο τη χρονιά που έρχεται αλλά και να λάβει τεράστιες διαστάσεις τα επόμενα χρόνια. Τα προϊόντα που εφαρμόζουμε στο πρόσωπο, στο σώμα και στα μαλλιά οφείλουν πλέον να στοχεύουν στα προβλήματα που αφήνει στο δέρμα μας το (χρόνιο) στρες από το οποίο υποφέρουμε σχεδόν όλοι. Προβλήματα που μπορεί να προκαλέσει; Από ξηροδερμία, ξεφλούδισμα και ερυθρότητα, μέχρι ακμή, έκζεμα, εξανθήματα και διάφορες άλλες δερματοπάθειες. Φυσικά, η πρόωρη γήρανση, η λέπτυνση του δέρματος, η αφυδάτωση, η εμφάνιση λεπτών γραμμών μπορεί να οφείλονται (και) στο στρες, αφού έχει αποδειχθεί ότι αυτό επιταχύνει τη γήρανση των κυττάρων. Τα καλλυντικά λοιπόν έχουν ως στόχο να "απαλύνουν" αυτές τις συνέπειες per se αλλά και με κάποιον τρόπο να μας χαλαρώσουν ψυχή τε και σώματι από το άγχος της καθημερινότητας. Και όχι, μια μέρα σε spa, μια περιποίηση προσώπου ή ένα μανικιούρ δεν είναι ματαιόδοξες συνήθειες που πρέπει να σε κάνουν να νιώσεις ενοχές. Είναι διαδικασίες που έχουν επίσης ως στόχο να σε κάνουν να νιώσεις όμορφη εξωτερικά αλλά και εσωτερικά.