Ομορφιά : Μαλλιά06 ΙΟΥΝΙΟΥ, 2019

Πέφτουν τα μαλλιά σου; Οι καλύτερες συμβουλές για να αποφύγεις την τριχόπτωση

Τα όμορφα μαλλιά δεν είναι μόνο γοητεία αλλά και ένδειξη καλής υγείας. Τι γίνεται όμως όταν αρχίζουν να πέφτουν ανησυχητικά;

Πέφτουν τα μαλλιά σου

Μαλλιά λαμπερά, απαλά αλλά και πλούσια σε όγκο. Τα όμορφα μαλλιά δεν είναι αποτελούν μόνο στοιχείο γοητείας αλλά και ένδειξη καλής υγείας. Τι γίνεται όμως όταν αρχίζουν να πέφτουν τα μαλλιά σου ανησυχητικά;

Τάσεις μαλλιών άνοιξη καλοκαίρι 2019 | Ή τι θα κάνεις στα μαλλιά σου αυτή τη σεζόν

5+1 συμβουλές για να αντιμετωπίσεις την τριχόπτωση

Οι βασικές πληροφορίες για την τρίχα

  • 100 με 200 χιλιάδες τρίχες είναι ο φυσιολογικός μέσος όρος των “κατά κεφαλή” τριχών σε άνδρες και γυναίκες. Η διάμετρος της τρίχας, το χρώμα και η πυκνότητα των μαλλιών εξαρτώνται από τη φυλή και την ηλικία, ποικίλλοντας από άτομο σε άτομο.
  • Όσον αφορά την ανάπτυξη της τρίχας, έχει παρατηρηθεί πως μεγαλώνουν από 3 μέχρι 5 χιλιοστά τη μέρα.
  • Ο κύκλος της ζωής μιας τρίχας ολοκληρώνεται σε τρεις διαδοχικές φάσεις διάρκειας τριών χρόνων, τριών εβδομάδων και τριών μηνών κατά μέσο όρο αντίστοιχα, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν υπάρχουν και αποκλίσεις.
  • Η πρώτη φάση είναι αυτή της ανάπτυξης της τρίχας, ενώ κατά τις δύο επόμενες παραμένει στάσιμη μέχρι ο αδένας να αδρανήσει τελείως και η τρίχα να πέσει.
  • Στη συνέχεια ο αδένας της τρίχας επαναδραστηριοποιείται, για να ξεκινήσει μία νέα τρίχα να αναπτύσσεται.
  • Είναι απόλυτα αναμενόμενο να πέφτουν καθημερινά 50 με 200 τρίχες (περίπου το 1/1000 του συνόλου των τριχών) με φυσιολογικές διακυμάνσεις οι οποίες οφείλονται σε κλιματολογικές συνθήκες: το καλοκαίρι τα μαλλιά πέφτουν λιγότερο ενώ το φθινόπωρο η τριχόπτωση είναι εμφανώς πιο εντυπωσιακή.

Τριχόπτωση: Οι λόγοι που πέφτουν τα μαλλιά σου:

Αν και στους άνδρες η τριχόπτωση οφείλεται σε ποσοστό 95% σε κληρονομικούς παράγοντες και εστιάζεται σε μεμονωμένα σημεία, στις γυναίκες παρατηρείται “γενικευμένη” στις περισσότερες περιπτώσεις. Δεδομένου ότι αυτού του είδους η τριχόπτωση μπορεί να οφείλεται σε δεκάδες αιτίες διαφορετικές από αυτές της κληρονομικότητας όπως συμβαίνει στους άνδρες, μπορεί να αντιμετωπιστεί ευκολότερα αν διαγνωστεί έγκαιρα.

  • Η αναιμία και τα χαμηλά αποθέματα σιδήρου στον οργανισμό είναι ο “συνήθης ύποπτος” για τη γυναικεία τριχόπτωση, μια που η απώλεια αίματος στη διάρκεια της εμμήνου ρήσης, μειώνει τα φυσιολογικά επίπεδα σιδήρου στον οργανισμό όταν η πρόσληψή του μέσω της διατροφής δεν τον αντικαθιστά επαρκώς.
  • Το ίδιο μπορεί να συμβεί και μετά από μία δίαιτα, στη διάρκεια της εγκυμοσύνης και της λοχείας ή όταν οι διατροφικές συνήθειες είναι τέτοιες που δεν επιτρέπουν είτε την πρόσληψή του είτε την απορρόφησή του από τον οργανισμό.
  • Το έντονο στρες και η στενοχώρια, οι παθήσεις του θυρεοειδή αδένα και οι διάφορες ορμονικές διαταραχές, ορισμένες χειρουργικές επεμβάσεις, η γενική αναισθησία, οι υψηλοί πυρετοί, επιτείνουν την τριχόπτωση, ενώ κάποια φάρμακα για την αντιμετώπιση της αυξημένης χοληστερίνης, της πίεσης, της κατάθλιψης, του θυρεοειδή, αλλά και τα ναρκωτικά ή κάποια αντισυλληπτικά μπορούν επίσης να προκαλέσουν τριχόπτωση.
  • Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε πως και οι διαρκείς χημικές διεργασίες στα μαλλιά, μπορεί να επηρεάσουν τόσο τη δομή της τρίχας -κάνοντάς την ιδιαίτερα εύθραυστη-, όσο και τον κύκλο ζωής της, μειώνοντάς τον αισθητά.

Πότε τα μαλλιά εκπέμπουν S.O.S.; Όταν: 

  • χάνεις περισσότερες από 200 τρίχες καθημερινά
  •  τα μαλλιά μοιάζουν λεπτότερα και πιο αδύναμα
  • έχουν χάσει τη λάμψη και τη στιλπνότητά τους

Σε αυτή την περίπτωση είναι φυσικά απαραίτητη η συμβουλή του δερματολόγου και οι ειδικές εξετάσεις προκειμένου να αξιολογήσει τα σχετικά στοιχεία και να προτείνει την κατάλληλη θεραπεία.

Πέφτουν τα μαλλιά σου; Συμβουλές για να αποφύγεις την τριχόπτωση και να έχεις πλούσια και υγιή μαλλιά: 

  • Ξέπλενε πάντα καλά τα μαλλιά μετά το λούσιμο, απομακρύνοντας κάθε κατάλοιπο από τις ρίζες. Ακόμα καλύτερα αραίωνε το σαμπουάν και το κοντίσιονερ με νερό πριν τα απλώσεις στα μαλλιά.
  • Απόφυγε το υπερβολικό styling. Το διαρκές “τράβηγμα” των μαλλιών τα αποδυναμώνει και στη ρίζα
  • Απόφυγε τις “δυνατές” ντεκαπάζ των μαλλιών στη ρίζα τους.
  • Ενίσχυσες τη διατροφή σου σε τροφές που περιέχουν σίδηρο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βασικά λιπαρά οξέα και αμινοξέα, αποφεύγοντας τα συμπληρώματα διατροφής χωρίς να συμβουλευθείς το γιατρό σας.
  • Στη διάρκεια της εγκυμοσύνης, της κλιμακτηρίου και μετά το καλοκαίρι που αυξάνεται η τριχόπτωση φρόντισε τα μαλλιά σου με προϊόντα ενάντια στην τριχόπτωση.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΜΑΛΛΙΑ

Best of network