Σύγχρονη Ζωή09 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ, 2019

“Τα λάθη που δεν πρέπει να κάνετε μετά τα 30” και πώς το “Fleabag” “έσβησε” αυτό το cliché

Τα μολύβια έχουν γόμα για κάποιον λόγο. Έτσι δεν είναι;

"Τα λάθη που δεν πρέπει να κάνετε μετά τα 30" και πώς το "Fleabag" "έσβησε" αυτό το cliché

“People make mistakes. That’s why they put rubbers at the end of pencils” ή ας αφήσουμε τα μολύβια και τις γομολάστιχες και ας εξοικειωθούμε πρακτικά με το αυτονόητο, πως οι άνθρωποι κάνουν λάθη σε κάθε ηλικία, και ας παραδεχθούμε -επιτέλους- πως το πιο ενοχλητικό από τις συνέπειες ενός λάθους μερικές φορές είναι όταν αυτό μπαίνει σε ηλικιακό κουτί.

Αυτή λοιπόν, είναι μία από τις κατά ριπάς αλήθειες που ακούγονται στο “Fleabag” aka στη σειρά που αποδομεί χωρίς ενοχές -και- αυτό το cliché που χτυπάει αλύπητα τις γυναίκες με το που πατήσουν τα 30. Δεδομένου ότι οι άνθρωποι είναι πολυσχιδείς και κατά πάσα πιθανότητα όσο μεγαλώνουν μπορεί να κάνουν μεγαλύτερα λάθη θα έπρεπε να είναι αυτονόητο πως μία γυναίκα 30+, είναι single, η δουλειά της δεν πάει καλά, είναι υπερσεξουαλική, ψάχνει τον έρωτα στους πιο “λάθος” ανθρώπους, κάνει πράξη τις φαντασιώσεις της, είναι άθεη, είναι ενοχική, δεν έχει φίλους, θέλει να είναι το επίκεντρο τονίζοντας τα ελαττώματά της, δεν φοβάται να τσαλακωθεί αλλά ούτε και να νιώσει αδύναμη. Τα κάνει όλα μαντάρα και δεν έχει να απολογηθεί σε κανέναν. Η “Fleabag” φυσικά δεν έχει όνομα και αυτό διότι θα μπορούσε να είναι η οποιαδήποτε.

Αυτή η γυναίκα που πενθεί την καλύτερη της φίλη και προσπαθεί να τα βγάλει πέρα με μια “δύσκολη” οικογένεια, είναι θυμωμένη, αυτοσαρκαστική, με επώδυνες σκέψεις, αστεία, ειλικρινής. Και είναι πιο “εδώ” από ποτέ. Ανάμεσα σε άλλα, είναι “εδώ” για να υπενθυμίσει πως ο σεξουαλικός φιλελευθερισμός της εποχής έχει εξελιχθεί σε μια αγχωτική αντικατάσταση της ανθρώπινης αλληλεπίδρασης. Και αυτό δεν είναι θέμα λάθους αλλά πραγματικότητας.

Σε αντίθεση με το -για τα σημερινά δεδομένα γλυκανάλατο- “Sex & The City” όπου οι τέσσερις χαρακτήρες ήταν οι τέσσερις -κάπως- βασικές πτυχές της γυναικείας προσωπικότητας, η πανέξυπνη δημιουργός και πρωταγωνίστρια Phoebe Waller-Bridge, σπάει τον “4ο τοίχο” και ακολουθώντας την Γουντιαλενική τεχνική του “νευρικού εραστή” Woody Allen, μιλά straight στην κάμερα, πότε γελώντας διαβολικά και πότε ξεσπώντας σε γέλια. Με πιο απλά λόγια κάνει τον θεατή να έρθει σε επαφή με μία από τις μεγαλύτερες φοβίες του: να κοιτάξει τον εαυτό του κατάματα στον καθρέφτη.

Διάβασε περισσότερα στο harpersbazaar.gr

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΖΩΗ

Best of network