Υγεία : Διατροφή15 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ, 2020

10 εναλλακτικές πηγές προβιοτικών για vegan (Τουλάχιστον τις 3 δεν τις έχεις ξανακούσει)

Ποια είναι στη λίστα; Μπορούν να δώσουν επαρκή ποσότητα σε προβιοτικά όπως τα γαλακτοκομικά προϊόντα;

10 εναλλακτικές πηγές προβιοτικών για vegan (Τουλάχιστον τις 3 δεν τις έχεις ξανακούσει)

Από τη Δήμητρα Γλυνού, κλινικό διαιτολόγο – διατροφολόγο

Τελευταία γίνεται πολύ συζήτηση γύρω από το θέμα των προβιοτικών από ειδικούς της διατροφής και της υγείας για τον τρόπο αλλά και την κατάλληλη ποσότητα πρόσληψης του συγκεκριμένου θρεπτικού συστατικού. Το ενδιαφέρον στρέφεται κυρίως στις χορτοφαγικές διατροφικές συνήθειες, που επιθυμούν να καλύψουν τις ανάγκες τους με φυτικές τροφές.

Τι είναι όμως τα προβιοτικά;

Οι περισσότεροι άνθρωποι σκέφτονται αμέσως το γιαούρτι όταν ακούνε τη λέξη «προβιοτικά». Ωστόσο υπάρχουν πολλές φυτικές εναλλακτικές λύσεις που μπορούν να είναι ένα τέλειο συμπλήρωμα σε μια δίαιτα vegan.

Τα προβιοτικά είναι ζωντανοί μικροοργανισμοί ή βακτήρια που υπάρχουν σε διάφορα ζυμωμένα τρόφιμα. Όταν καταναλώνονται τακτικά και σε επαρκείς ποσότητες, μπορούν να βελτιώσουν την υγεία ενισχύοντας το ανοσοποιητικό σύστημα, μειώνοντας τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου, βελτιώνοντας την πέψη και διάφορα μεταβολικά νοσήματα, συμπεριλαμβανομένης της παχυσαρκίας, του διαβήτη ή της ηπατικής νόσου. 

10 πηγές προβιοτικών για vegan

Kombucha

Εάν δεν το έχεις ακούσει ποτέ, το kombucha είναι ένα ζυμωμένο ποτό μαύρου τσαγιού που παρασκευάζεται με μια ειδική αποικία ζύμωσης που ονομάζεται SCOBY (συμβιωτικές καλλιέργειες βακτηρίων και ζυμών). Οι τακτικοί πότες του τσαγιού με κομπούτσα λένε ότι βοηθάει στην πέψη, τον ύπνο, την απώλεια βάρους και την αποτοξίνωση, ενώ ταυτόχρονα διεγείρει το ανοσοποιητικό σύστημα, προλαμβάνει τον καρκίνο, σταματά την τριχόπτωση και βελτιώνει τη λειτουργία του ήπατος. Η δημοτικότητά της οφείλεται εν μέρει στο περιεχόμενό της σε προβιοτικά, τα οποία ωφελούν την πέψη και ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα. 

Ξινολάχανο

Όταν δεν είναι παστεριωμένο, το ξινολάχανο είναι πλούσιο σε βακτήρια Lactobacillus , τα οποία ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα και βελτιώνουν τη γενικότερη εικόνα της  υγείας σας. Σημαντικό είναι να τσεκάρεις την ετικέτα πριν το  αγοράσεις, καθώς πολλά μιμούνται απλά την ίδια διακριτική ξινή γεύση που παράγεται παραδοσιακά από το ζυμωμένο γαλακτικό οξύ με τη χρήση ξυδιού και δεν περιέχουν τα συγκεκριμένα ευεργετικά βακτήρια.

Αρακάς

Πρόσφατες μελέτες υποστηρίζουν ότι ο αρακάς περιέχει Leuconostoc  mesenteroides, ένα ισχυρό προβιοτικό που συχνά συνδέεται με τη ζύμωση σε συνθήκες χαμηλής θερμοκρασίας. Χρησιμοποίησέ τον φρέσκο σε ζυμαρικά, σαλάτες και ομελέτες.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ