Υγεία : Διατροφή09 ΙΟΥΝΙΟΥ, 2019

Τα 14 διατροφικά οφέλη που έχουν οι μπάμιες και οι ιδιότητες για την υγεία σου

Η ιατρός βιοπαθολόγος Δρ. Μαρία Ψωμά αναλύει τα οφέλη της μπάμιας για τον οργανισμό σου

μπάμιες

Οι μπάμιες, καλλιεργούνται σε τροπικές, υποτροπικές και εύκρατες περιοχές σε όλο τον κόσμο. Καταναλώνονται εδώ και αιώνες, δημιουργώντας, εφόσον μαγειρευτούν, μια κολλώδη υφή. Πολλοί πολιτισμοί τις μαγειρεύουν χρησιμοποιώντας όξινα στοιχεία, όπως χυμό λεμονιού, για να μειωθεί η έντονη κολλώδης υφή τους.

Μπάμιες | Ιδιότητες και διατροφικά οφέλη για την υγεία

Θεωρείται αντιδιαβητική τροφή

Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Journal of Pharmacy and Bio allied Sciences το 2011, διαπίστωσε ότι διαβητικοί αρουραίοι, οι οποίοι γα 28 ημέρες σιτίστηκαν με φλούδες από μπάμιες και σπόρους μπάμιας σε σκόνη, παρουσίασαν σημαντική μείωση των επιπέδων της γλυκόζης στο αίμα, σε σύγκριση με την ομάδα που δεν σιτίζονταν.

Ο λόγος ήταν ότι οι μπάμιες περιέχουν πολλές φυτικές ίνες, οι οποίες βοηθούν στην σταθεροποίηση του σακχάρου στο αίμα, ενώ ρυθμίζουν και τον ρυθμό με τον οποίο το σάκχαρο απορροφάται από τον εντερικό σωλήνα.

Μπάμιες και διατροφική aξία

Εκτός ότι οι μπάμιες είναι χαμηλές σε θερμίδες, έχουν επίσης πολλές βιταμίνες όπως βιταμίνη Α, θειαμίνη, Β6, βιταμίνη C, φυλλικό οξύ, ριβοφλαβίνη, ασβέστιο, ψευδάργυρο και φυτικές ίνες. Η κατανάλωση αυτού του τροφίμου είναι ιδιαίτερα σημαντική κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης, λόγω της αυξημένης περιεκτικότητας σε φυλλικό οξύ, το οποίο είναι απαραίτητο για το σχηματισμό του νευρικού σωλήνα του εμβρύου κατά τη διάρκεια της 4ης μέχρι την 12η εβδομάδα κύησης.

Βιταμίνες

Ένα φλιτζάνι μπάμιες περιέχουν 26,1 mg της βιταμίνης C, η οποία είναι αντιοξειδωτική βιταμίνη και εξουδετερώνει τις ελεύθερες ρίζες, ενώ ταυτόχρονα προωθεί ένα υγιές ανοσοποιητικό σύστημα.

Οι μπάμιες είναι επίσης μια καλή πηγή βιταμινών του συμπλέγματος Β

Ένα φλιτζάνι προσφέρει έως και 0.211 mg θειαμίνης, ή βιταμίνη Β-1, και 0.088 mg ριβοφλαβίνης, ή βιταμίνη Β-2 , η οποία είναι ζωτικής σημασίας καθώς γεμίζει με ενέργεια τον οργανισμό. Επίσης περιέχει 0.299 mg δηλαδή 20 % της συνιστώμενης ημερήσιας αξίας σε βιταμίνης Β-6 (πυριδοξίνη) που απαιτείται για να παραχθούν πάνω από 100 ένζυμα τα οποία συντελούν στον μεταβολισμό των πρωτεϊνών. Τέλος, παρέχει 453 IU σε βιταμίνη Α η οποία είναι απαραίτητη για την υγεία της αναπνευστικής οδού μαζί με 272 mcg β-καροτένιου, το οποίο μετατρέπεται σε βιταμίνη Α στο σώμα.

Μέταλλα

Με 123 mg ασβεστίου ανά φλιτζάνι, οι μπάμιες παρέχουν περισσότερο από το 10% της ημερήσιας αξίας αυτού του σημαντικού μετάλλου το οποίο συντελεί στη διατήρηση ισχυρών οστών και δοντιών. Περιέχει επίσης 216 mg καλίου, που απαιτούνται για να διατηρηθεί σταθερός ο καρδιακός ρυθμός αλλά και η πίεση του αίματος. Επίσης παρέχουν και 0,45 mg σιδήρου, απαραίτητα για την παραγωγή της αιμοσφαιρίνης. Ακόμα οι μπάμιες συμβάλλουν στην τροφοδότηση του οργανισμού σε βασικά ιχνοστοιχεία όπως σε ψευδάργυρο με 0,69 mg τα οποία είναι απαραίτητα για την επούλωση των τραυμάτων. Σε 0.136 mg χαλκού, που χρειάζονται για την παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων και τέλος σε 0,470 mg μαγγανίου, απαραίτητα για την παραγωγή ενός φυσικού αντιοξειδωτικού που λέγεται δισμουτάση του υπεροξειδίου και λειτουργει αντιγηραντικα.

Τα διατροφικά οφέλη και οι ιδιότητες που έχουν οι μπάμιες στην υγεία

  1. Οι μπάμιες περιέχουν υψηλά ποσοστά σε βιταμίνη Α, αντιοξειδωτικά όπως β- καροτένιο, ξανθίνη και λουτείνη. Είναι ένα από τα λαχανικά που έχουν υψηλά ποσοστά αντιοξειδωτικών. Η βιταμίνη Α βοηθά ώστε να διατηρηθεί το δέρμα λαμπερό
  2. Τα υψηλά ποσοστά φυτικών ινών που βρίσκονται στις μπάμιες, βοηθούν στην σταθεροποίηση του σακχάρου του αίματος
  3. Η κολλώδης υφή που δημιουργείται όταν μαγειρεύονται οι μπάμιες, δεσμεύει τη χοληστερόλη και τα χολικά οξέα που μεταφέρουν τις τοξίνες
  4. Ένα εξαιρετικό τρόφιμο το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως θεραπεία σε όσους αισθάνονται αδύναμοι, έχουν εξάντληση ή πάσχουν απο κατάθλιψη
  5. Χρησιμοποιείται για την επούλωση του έλκους του στομάχου, ενώ βοηθά στο να διατηρηθούν οι αρθρώσεις εύκαμπτες. Επίσης, βοηθά στην εξουδετέρωση των οξέων, καθώς είναι πολύ αλκαλική, και παρέχει μία προσωρινή προστατευτική επικάλυψη για την πεπτική οδό
  6. Οι μπάμιες αντιμετωπίζουν φλεγμονές που είναι στους πνεύμονες, τον πονόλαιμο και το σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου
  7. Το τρόφιμο αυτό έχει χρησιμοποιηθεί με επιτυχία πειραματικά σε αντικατάσταση του πλάσματος του αίματος
  8. Ομαλοποιεί το σάκχαρο και τα επίπεδα χοληστερόλης
  9. Βοηθά στην καταπολέμηση του άσθματος, καθώς περιέχει βιταμίνη C, η οποία είναι ένα αντιοξειδωτικό με αντιφλεγμονώδη δράση και περιορίζει την ανάπτυξη των συμπτωμάτων του άσθματος
  10. Θεωρείται ότι προστατεύει από ορισμένες μορφές καρκίνου, ιδιαίτερα του παχέος εντέρου
  11. Η κατανάλωση μπαμιών βοηθά ώστε η δομή των τριχοειδών αγγείων να υποστηριχτεί
  12. Ορισμένες πληροφορίες δείχνουν ότι η κατανάλωση τους μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καταρράκτη
  13. Συντελεί στην πρόληψη του διαβήτη. Οι διαλυτές φυτικές ίνες που περιέχουν οι μπάμιες παρουσιάζουν μεγάλη επίδραση στα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα, καθώς επιβραδύνεται ο ρυθμός με τον οποίο απορροφάται το σάκχαρο από τον εντερικό σωλήνα
  14. Οι μπάμιες σε προστατεύουν από τα σπυράκια και διατηρούν λαμπερό και όμορφο το δέρμα

Δες ακόμα: Διατροφή ενάντια στην κυτταρίτιδα

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Best of network