Αδύνατη για Πάντα: Η σωστή διατροφή για να ρυθμίσεις τον θυρεοειδή

Οι καλύτερες τροφές για τον υποθυρεοειδισμό , που φέρνουν ορμονική ισορροπία και απώλεια βάρους, από την Μαρία Ψωμά

Οι καλύτερες τροφές για τον υποθυρεοειδισμό, που φέρνουν ορμονική ισορροπία και απώλεια βάρους.

Οι ορμόνες αποτελούν τον θεμέλιο λίθο της υγείας μας.
Απο αυτές εξαρτώνται σχεδόν τα πάντα, απο την διάθεση, την αντίδραση στο στρες, την ανάπτυξή μας , τη σεξουαλική λειτουργία, τη λειτουργία των ιστών, την πείνα, την καύση του λίπους, αλλά και την αποθήκευση λίπους , καθώς και τη λειτουργία του μεταβολισμού.

Οι ορμόνες που παράγονται και διανέμονται στο ενδοκρινικό μας σύστημα, το οποίο αποτελείται από τα επινεφριδία, τον θυρεοειδή και την υπόφυση, αν υποστούν την παραμικρή ανισορροπία τότε προκαλούν έντονες διαταραχές στην ενέργειά μας, στα συναισθήματα, στις σκέψεις και γενικότερα σε όλο το ψυχισμό μας.

Συγκεκριμένα ο θυρεοειδής αδένας έχει άμεση ευθύνη για ότι αφορά τον μεταβολισμό σας. Παράγει δύο ορμόνες (Τ-3 και Τ-4) που ελέγχουν τη θερμοκρασία του σώματός σας και το ρυθμό με τον οποίο το σώμα σας χρησιμοποιεί και δαπανά την ενέργεια από τους υδατάνθρακες, τα λίπη και τις πρωτεΐνες.

Επίσης ο θυρεοειδής ρυθμίζει τις ορμόνες και την ορμονική επικοινωνία.

Όταν όλα είναι σε ισορροπία, ο οργανισμός λειτουργεί στο μέγιστο και με τα καλύτερα αποτελέσματα, αλλά όταν υπάρξει ανισορροπία είτε λόγω κακής διατροφής , είτε λόγω άγχους, τότε ο οργανισμός διαταράσσεται.

Συμπτώματα της υπολειτουργίας του θυρεοειδή (υποθυρεοειδισμός) είναι η αύξηση του σωματικού βάρους, η κατάθλιψη, η δυσκοιλιότητα και η κόπωση.

Υπάρχουν τροφές οι οποίες βοηθούν στη μείωση των συμπτωμάτων του θυρεοειδή και στην ρύθμισή του.

1) Φύκια

Είναι σημαντικό για να λειτουργήσει ο θυρεοειδή σας να απορροφήσει το ιώδιο που παράγεται και να το μοιράσει σε όλο το σώμα. Εάν δεν απορροφώνται επαρκείς ποσότητες ιωδίου, τότε νιώθετε αδύναμη, υποτονική, ενώ μειώνεται και ο μεταβολικός ρυθμός.

Τα λαχανικά που βρίσκονται στη θάλασσα έχουν εξαιρετικά υψηλή περιεκτικότητα σε ιώδιο, με τα φύκια να έχουν το υψηλότερο ποσοστό.

Η κατανάλωση φυκιών , όχι μόνο σας βοηθά να ξεπεράσετε τυχόν ελλείψεις σε ιώδιο , αλλά ταυτόχρονα ενεργοποιεί τον μεταβολισμός με αποτέλεσμα τη μείωση των κιλών.

Επίσης επειδή τα φύκια αποτελούν αλκαλική τροφή , βοηθά στην εξισορρόπηση του ph του σώματος και βελτιώνει την συνολική υγεία του οργανισμού.

Επίσης συντελεί στην αύξηση της ενέργειας αλλά και στην καλύτερη πέψη, είναι πολύ σημαντική η καλή πέψη καθώς τροφές η οποίες δεν πέπτονται σωστά , γίνονται τοξικές για τον οργανισμό.

Επομένως η σωστή πέψη είναι απαραίτητη για τον οργανισμό γιατί συντελεί στην αφομοίωση των θρεπτικών ουσιών.

2) Καρύδια Βραζιλίας (Brazilian nuts)

Το σελήνιο που περιέχουν τα καρύδια Βραζιλίας είναι απαραίτητο για την σύνθεση και τον μεταβολισμό των θυρεοειδικών ορμονών.

Τα άτομα που έχουν υποθυρεοειδισμό συνήθως πάσχουν απο αισθήματα κατάθλιψης και κόπωσης. Το σελήνιο αυξάνει την ενέργεια των θυρεοειδικών ορμονών Τ3 (triidothyronine) ξεκινώντας την μετατροπή της Τ4 (θυροξίνη) και με αυτόν τον τρόπο συμβάλλει στην ενίσχυση του μεταβολισμού και της διάθεσης, βοηθώντας στην ανακούφιση των συμπτωμάτων της νόσου του θυρεοειδούς.

Καταναλώστε ένα ή δύο καρύδια την ημέρα για να έχετε την ημερήσια πρόσληψη σεληνιού (100 εως 200 μικρογραμμάρια) που χρειάζεστε.

Αυτό που πρέπει να γνωρίζετε είναι να μην ξεπεράσετε το όριο των 3200 μικρογραμμαρίων την ημέρα καθώς μπορεί το σελήνιο να γίνει τοξικό στον οργανισμό σας.

3) Φακές

Προτιμήστε τις φακές σαν όσπρια, όταν θέλετε να τονώσετε την διάθεσή σας και να καταπολεμήσετε την κόπωση.

Οι φακές είναι πλούσιες σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, ιδίως, Β1 (θειαμίνη) και Β6 (πυριδοξίνη), οι οποίες βοηθούν στην τόνωση του οργανισμού.

Οι B1 βιταμίνες δίνουν στον εγκέφαλο την γλυκόζη που χρειάζεται για ενέργεια , ενώ είναι απαραίτητη για τη διέγερση των νεύρων.

Η βιταμίνη Β6 είναι απαραίτητη για την παραγωγή της σεροτονίνης (νευροδιαβιβαστής που μας φέρνει ο αίσθημα της ευφορίας) και είναι απαραίτητη για τη ρύθμιση της διάθεσης. Οι φακές είναι επίσης μια εξαιρετική πηγή φυλλικού οξέος, το οποίο απαιτείται για να παραχθεί η σεροτονίνη.

Ένα φλιτζάνι μαγειρεμένες φακές περιέχει τα δύο τρίτα της ημερήσιας συνιστώμενης πρόσληψης φυτικών ινών που χρειάζεστε. Οι φυτικές ίνες βοηθούν στη ρύθμιση των επιπέδων του σακχάρου στο αίμα, ενώ σας βοηθά με τα συμπτώματα της δυσκοιλιότητας τα οποία συνδέονται με τον υποθυρεοειδισμό.

Η σωστή διατροφή είναι το κλειδί, για να διατηρήσετε την καλή λειτουργία του θυρεοειδή και του ενδοκρινικού σας συστήματος.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΑΔΥΝΑΤΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ

Βότανα για γρήγορο αδυνάτισμα
Διατροφη09 Δεκεμβρίου 2018

5 βότανα που θα σε βοηθήσουν στη γρήγορη απώλεια βάρους

Πρόσθεσέ τα τώρα στο καθημερινό σου πρόγραμμα

Διατροφη08 Δεκεμβρίου 2018

Αρρωσταίνεις συνέχεια; Ποιες βιταμίνες χρειάζεσαι για δυνατό ανοσοποιητικό

Όταν δε νιώθεις καλά, διάλεξε λαχανικά και φρούτα με άφθονη βιταμίνη C

Πώς θα χάσω κιλά μέχρι τις γιορτές
Διατροφη06 Δεκεμβρίου 2018

Πώς θα χάσω κιλά μέχρι τις γιορτές; Mε αυτά τα εύκολα διατροφικά tips!

Χάσε στο άψε - σβήσε αυτά τα λίγα περιττά κιλά που σε ταλαιπωρούν

Πώς να φάω το μέλι; Ο πιο εύκολος τρόπος να το βάλεις στη διατροφή σου!
Διατροφη05 Δεκεμβρίου 2018

Πώς να φάω το μέλι; Ο πιο εύκολος τρόπος να το βάλεις στη διατροφή σου!

Μπορεί ήδη να πίνεις το τσάι σου με μία κουταλιά μέλι ή να το προσθέτεις στο επιδόρπιό σου, τώρα όμως ήρθε η ώρα να το δοκιμάσεις και έναν ακόμα τρόπο

ΑΒ Βασιλόπουλος
Διατροφη05 Δεκεμβρίου 2018

Η ΑΒ Βασιλόπουλος παρουσιάζει «Το ΑΒητάρι της διατροφής»

Η ΑΒ Βασιλόπουλος συμβάλλει στην εξοικείωση των μαθητών με την υγιεινή διατροφή με το πρωτοποριακό έκθεμα «Το ΑΒητάρι της διατροφής»

Διατροφη04 Δεκεμβρίου 2018

Jennifer Lawrence | Το fitness μυστικό για το υπέροχο κορμί της

Η ηθοποιός αποκαλύπτει το μυστικό που τη βοηθά να παραμένει αδύνατη

Best of network