Υγεία : Διατροφή07 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ, 2019

Διατροφή χωρίς γλουτένη | Τι είναι, ποιες τροφές να αποκλείσεις και ποιες να προτιμήσεις

Δες αναλυτικά τι πρέπει να προσθέσεις στο διατροφολόγιό σου και τι να αποκλείσεις

Διατροφή χωρίς γλουτένη

Ολοένα και μεγαλύτερο είναι το ποσοστό των ατόμων που αντιμετωπίζουν πρόβλημα δυσανεξίας στη γλουτένη. Η τελευταία, είναι η πρωτεΐνη που συμπεριλαμβάνεται σε πολλές τροφές, άλλοτε σε πιο κρυφή και άλλοτε όχι, μορφή. Αν  επιθυμείς και εσύ να ακολουθήσεις ένα διατροφικό πρόγραμμα ελεύθερο από γλουτένη, βάλε στην καθημερινότητά σου τις τροφές που θα βρεις στην παρακάτω.

Προηγουμένως, ωστόσο, τσέκαρε όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για την πρωτεΐνη αυτή.

Διατροφή χωρίς γλουτένη | Σε βοηθά να χάσεις κιλά και είναι ιδανική για κάποιον που δεν έχει πρόβλημα;

Τι είναι η γλουτένη και πού θα την βρεις;

Η γλουτένη είναι μια πρωτεΐνη που συναντάται κυρίως στο σιτάρι, το ντίνκελ, το μονόκοκκο, το σκληρό σιτάρι αλλά και τη σίκαλη. Η διατροφή χωρίς γλουτένη είναι μια διατροφή, που αποκλείει τη συγκεκριμένη πρωτεΐνη, άρα και όλα τα προϊόντα που περιέχουν τα παραπάνω συστατικά.

Διατροφή χωρίς γλουτένη | Τροφές που πρέπει να αποκλείσεις από τη διατροφή σου είναι:

  • Κριθάρι
  • πλιγούρι
  • αλεύρι σκληρό
  • σιμιγδάλι
  • σιτάρι
  • αλλαντικ
  • ψωμί από σιτάρι ή σίκαλη
  • μακαρόνια και λοιπά ζυμαρικά
  • δημητριακά
  • λαχανικά σε κονσέρβα
  • επεξεργασμένα φρούτα
  • snack  όπως chips, μπύρα, έτοιμες σούπες και γλυκά που περιέχουν σαν συστατικό τους τη γλουτένη

Τι πρέπει να προσέξεις αν θέλεις να ακολουθείς αυτή τη διατροφή;

Πέρα από τις τροφές που εμφανώς περιέχουν γλουτένη, υπάρχουν και κάποιες ακόμα στις οποίες περιέχεται ως ένα «κρυμμένο» συστατικό τους. Πολλές φορές την βρίσκεις σε συσκευασμένες τροφές, στις οποίες δεν θα περίμενες να την συναντήσεις. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να ενημερώνεσαι για τα συστατικά των τροφών που επιλέγεις μέσα από τις ετικέτες τους.

Ποια είναι τα συμπτώματα που φανερώνουν δυσανεξία στη γλουτένη;

  • Πεπτικά προβλήματα, όπως δυσκοιλιότητα, πολλά αέρια και φουσκώματα
  • Αίσθημα κόπωσης, μετά  από γεύμα που περιέχει γλουτένη.
  • Νευρολογικά συμπτώματα όπως ζάλη/ αίσθημα ανισορροπίας.
  • Κακή διάθεση και άγχος
  • Φλεγμονή, πρήξιμο ή πόνο στις αρθρώσεις
  • Ορμονικές ανισορροπίες, σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών ή ανεξήγητη υπογονιμότητα
  • Ημικρανίες

Βρες στην παρακάτω τις τροφές χωρίς γλουτένη που μπορείς να εντάξεις στο καθημερινό σου διατροφολόγιο:

  • Φρούτα και λαχανικά
  • Δημητριακά (ψωμί, φρυγανιές, μακαρόνια κ.α. παρασκευασμένα από ελεύθερα γλουτένης άλευρα)
  • Γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα
  • Όλα τα όσπρια
  • Πατάτες, γλυκοπατάτες,καλαμπόκι, ρύζι, κινόα
  • Aυγά
  • Αφεψήματα, μέλι, μπαχαρικά, καρυκεύματα, μυρωδικά
  • Φρέσκα κρέατα, ψάρια και πουλερικά
  • Φασόλια, σπόροι, ξηροί καρποί ωμοί (στη φυσική και μη επεξεργασμένη μορφή τους)

Super σοκολατένια brownies γλυκοπατάτας χωρίς γλουτένη, αλεύρι, γάλα ή λακτόζη

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Best of network