Υγεία : Διατροφή20 ΑΠΡΙΛΙΟΥ, 2019

Γιατί τρώω ενώ δεν πεινάω; Οι 9 λόγοι που τρως συνέχεια

Η ειδικός στο αδυνάτισμα Δρ. Μαρία Ψωμά, ιατρός – βιοπαθολόγος εξηγεί τους λόγους που τρώμε όταν δεν πεινάμε και πώς θα αντιμετωπίσεις τον κάθε ένα

Από τη Μαρία Αθ. Ψωμά M.D. Ph.D. DU ιατρό-βιοπαθολόγο Ιατρική της Παχυσαρκίας διδάκτορα Πανεπιστημίου Αθηνών Ιατρική & Χειρουργική της Παχυσαρκίας (Πανεπιστήμιο Παρισιού VI).

Σίγουρα θα σου έχει συμβεί έστω και μία φορά στη ζωή σου. Το κάνουν όλοι οι άνθρωποι και είναι από τους σημαντικότερους λόγους αποτυχίας απώλειας βάρους. Δες παρακάτω την απάντηση στο ερώτημα «Γιατί τρώω ενώ δεν πεινάω», αλλά και τρόπους για να μην το κάνεις.

Γιατί τρώω ενώ δεν πεινάω;

1. Συναίσθημα

  • Ευτυχισμένη; Τρως για να γιορτάσεις
  • Λυπημένη; Τρως για να ανακουφιστείς
  • Θυμωμένη; Βγάζεις τον θυμό σου στο πιρούνι

Έτσι όμως δεν λύνεις την αιτία.

Μια καλή λύση είναι να καταγράψεις τι νιώθεις σε ένα ημερολόγιο και τι τρως εκείνη τη στιγμή. Έτσι θα το συνειδητοποιήσεις, και την επόμενη φορά θα πάρεις τηλέφωνο μια φίλη σου, όταν είσαι λυπημένη ή θα προτιμήσεις να χτυπήσεις ένα σάκο του μποξ, από το να ανέβει η ζυγαριά σου.

2. Ανία

Πολλοί τρώνε επειδή δεν έχουν κάτι καλύτερο να κάνουνε. Ειδικά κάποιος που έχει συνηθίσει να δουλεύει και για κάποιο λόγο, δεν ασχολείται με αυτό, οδηγείται στο ψυγείο.

Και σε αυτή την περίπτωση πάρε τηλέφωνο μια φίλη σου, γράψε ένα ημερολόγιο, πήγαινε εθελοντικά σε φιλανθρωπίες, διάβασε ένα βιβλίο που πάντα ήθελες και δεν είχες χρόνο. Ακόμη καλύτερα ξεκίνα γυμναστική, βγάλε βόλτα το σκύλο σου, κινητοποιήσου. Θα νιώσεις πολύ καλύτερα.

3. Τρως γιατί τρώνε οι άλλοι

Πολύ συχνό φαινόμενο στην Ελλάδα, όπου τα τραπέζια διαρκούν ώρες, οπότε με τη συζήτηση και τις πλάκες, ξεπερνάνε το σημείο του κορεσμού και τρώμε ασυναίσθητα. Έρευνες δείχνουν ότι μιμούμαστε τις διατροφικές συνήθειες της παρέας μας.

Προσπάθησε να σκέφτεσαι το στόχο σου και αυτό που θέλεις να πετύχεις. Μην παρασύρεσαι από τους γύρω σου, και αν δεν μπορείς να κρατηθείς και θες οπωσδήποτε να φας κάτι επίλεξε φρούτα, ή καρότο και αγγούρι.

4. Τρως απλά επειδή το φαγητό είναι εκεί

Πρέπει να συνειδητοποιήσεις ότι δεν είσαι Θεός και όταν προσπαθείς να χάσεις κιλά, δε βοηθάει να έχεις το αγαπημένο μπολ με σοκολατάκια στο γραφείο ή να περιτριγυρίζεσαι με εδέσματα και μυρωδιές στο σπίτι.

Απομάκρυνέ τα από κοντά σου και παρακάλεσε και τους άλλους να σεβοηθήσουν, με το να μην τα φέρνουν στο σπίτι. Στα καλέσματα μείνε μακριά από τον μπουφέ με τα αγαπημένα σου φαγητά.

5. Τρως γιατί είναι «ειδική περίσταση»

Είσαι καλεσμένη σε γενέθλια, σε επαγγελματικό δείπνο, στο πάρτι φίλου του παιδιού σου. Πάντα θα υπάρχει μια ειδική περίσταση.

Θα πρέπει να μάθεις να αμύνεσαι και να μην δικαιολογείσαι, γιατί έτσι μπλοκάρεις κάθε προσπάθεια απώλειας βάρους.

6. Τρως από κούραση

Ειδικά το απόγευμα νιώθεις την ενέργειά σου να «πέφτει»και συνήθως ζητάς ζάχαρη που σε τονώνει. Πρέπει να θυμάσαι πως η τόνωση όμως αυτή είναι στιγμιαία και μετά «σε ρίχνει».

Προτίμησε ένα φρούτο με λίγους ξηρούς καρπούς ή κάποιο κριτσίνι ολικής με λίγο τυρί και βγες μια βόλτα.

7. Τρως επειδή είναι δωρεάν

Πηγαίνεις διακοπές σε κάποιο «all inclusive» ξενοδοχείο ή σε μια εκδήλωση που έχει buffet.

Μάθε να αυτοπεριορίζεσαι, γιατί πάντα υπάρχουν οι υγιεινές λύσεις. Δε σημαίνει ότι επειδή είναι δωρεάν, πρέπει να καταβροχθίσεις τα πάντα.

8. Επειδή δεν μπορείς να πεις όχι

Στην ελληνική κουλτούρα και φιλοξενία ο οικοδεσπότης είθισται να πιέζει τον φιλοξενούμενο και να λέει ότι θα προσβληθεί αν δεν φάει αυτό που του προσφέρει.

Σε αυτή την περίπτωση προφασίσου κάποιο λόγο υγείας και δεν θα μπορέσει κάποιος να σου πει κάτι. Πχ. Δεν τρώω γλυκά ή δεν πίνω αλκοόλ γιατί έχω πρόβλημα με το ζάχαρό μου.

9. Κατοχικό σύνδρομο

Σε έμαθαν οι γιαγιάδες σου να αδειάζεις το πιάτο σου, γιατί αυτές πεινάσανε στην κατοχή ή «κάποια παιδιά πεινάνε». Κάτι τέτοιο όμως δεν πρέπει να λειτουργεί ως δικαιολογία για να φας.

Αν τέλος, δεν μπορείς να αλλάξεις αυτές τις συνήθειες τότε βάλε τουλάχιστον το φαγητό σου σε μικρότερα πιάτα.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Best of network