Υγεία : Διατροφή29 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ, 2017

Αν κόψω το κάπνισμα θα αυξηθεί το βάρος μου; Τι προτείνει η διατροφολόγος για να μην πάρεις κιλά

Κάπνισμα και βάρος: Η ειδικός προτείνει έξυπνους τρόπους για να κόψουμε το κάπνισμα χωρίς να πάρουμε επιπλέον κιλά. Μάθε κι εσύ τουε τρόπους.

Αν κόψω το κάπνισμα θα αυξηθεί το βάρος μου

Από τη Διονυσία Αγαλιώτη, Διαιτολόγο – Διατροφολόγο

Το Ιατρικό Κέντρο Αθηνών, το 2013 έδωσε ορισμένα στατιστικά στοιχεία για την επίδραση που έχει η διακοπή του καπνίσματος στο σωματικό βάρος.

Η διακοπή του καπνίσματος είναι μία πάρα πολύ δύσκολη και σημαντική απόφαση. Ένας από τους πιο συχνούς λόγους που χρόνιοι καπνιστές δεν «μπαίνουν» στην διαδικασία διακοπής και απεξάρτησης από το τσιγάρο είναι ο φόβος ότι θα αυξηθεί το σωματικό τους βάρος. Αυτά τα δύο δεν πάνε απαραίτητα μαζί!

«Υπολογίζεται ότι απ’ όσους σταματήσουν το κάπνισμα, περίπου οι μισοί θα έχουν μία αύξηση 4-5 κιλών συνολικά μέσα στα 8 επόμενα χρόνια, ενώ μόλις ένα 10% θα έχει μια μέση αύξηση 12-15 κιλών», οπως τονίζει η Διονυσία Αγαλιώτη.

Ποιοι είναι οι λόγοι όμως που οδηγούν σε αυτήν την αύξηση βάρους;

Αλλαγή του μεταβολισμού.
Οι καπνιστές τείνουν να έχουν χαμηλότερο σωματικό βάρος από αυτούς που δεν κάπνισαν ποτέ. Η νικοτίνη φαίνεται ότι αυξάνει το βασικό μεταβολισμό κατά 3%, ενώ ταυτόχρονα καταστέλλει το αίσθημα της όρεξης. Η μέση αύξηση των ενεργειακών αναγκών ενός ατόμου που καπνίζει υπολογίζεται περίπου στις 200 θερμίδες την ημέρα.

Επομένως, μια μικρή αύξηση του σωματικού βάρους είναι πιθανή, αν και παροδική αφού μετά το πρώτο εξάμηνο, οι επιπτώσεις της διακοπής του καπνίσμος στο σώμα υποχωρούν και ο οργανισμός προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα.

Τσιμπολόγημα.
Η συνήθεια του καπνίσματος, είναι μια συνήθεια από μνήμης θα μπορούσαμε να πούμε. Η διαδικασία περιλαμβάνει μια δραστηριότητα που απασχολεί τα χέρια και το στόμα. Έτσι, ο πρώην καπνιστής προσπαθεί να μιμιθεί τη δραστηριότητα αυτή, αντικαθιστώντας το τσιγάρο με φαγητό.

Δες περισσότερα στο shape.gr

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

ζάχαρη
Διατροφη16 Αυγούστου 2018

Sugar Detox: 6 πράγματα που θα συμβούν στο σώμα σου αν κόψεις τη ζάχαρη

Μια αποτοξίνωση από τη ζάχαρη μπορεί να βελτιώσει την υγεία σου, να σε βοηθήσει να χάσεις βάρος και να σου φτιάξει τη διάθεση.

Διατροφη15 Αυγούστου 2018

Πώς θα αντιμετωπίσεις τη ναυτία εναλλακτικά; Το τζίντζερ, ο χυμός, τα βότανα, το άρωμα…

Ναυτία: μπορεί να σε πιάνει όταν ταξιδεύεις ή αν είσαι έγκυος ή απλώς να την νιώθεις συχνά. Σε κάθε περίπτωση, αυτές είναι οι εναλλακτικές θεραπείες για να την αντιμετωπίσεις.

υγιεινή διατροφή
Διατροφη14 Αυγούστου 2018

15 συμβουλές για να παραμείνεις υγιής στις διακοπές

Το στοίχημα του να είσαι υγιής στις διακοπές θα το κερδίσεις εύκολα με αυτά τα τιπς που σου προτείνουμε. Δοκίμασέ τα.

επίπεδη
Διατροφη12 Αυγούστου 2018

Flat Belly τώρα: 3 συνταγές για επίπεδη κοιλιά (το smoothie, το τοστ, η βρόμη)

Flat Belly: Η διαιτολόγος- διατροφολόγος Κλειώ Δημητριάδου ετοιμάζει τρεις συνταγές για επίπεδη κοιλιά.

Διατροφη11 Αυγούστου 2018

7 πράγματα να κάνεις το βράδυ για να χάσεις βάρος

Τι πρέπει να κάνεις πριν κοιμηθείς το βράδυ, για να εξασφαλίσεις καλύτερα αποτελέσματα στη δίαιτά σου

παγωτό
Διατροφη10 Αυγούστου 2018

Πώς θα εντάξεις το παγωτό στη δίαιτα (κι όμως γίνεται λέει η διαιτολόγος)

Δες με ποιο τρόπο μπορείς να εντάξεις το αγαπημένο σου γλύκισμα στο καθημερινό διαιτολόγιο

Best of network