Υγεία : Διατροφή04 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ, 2019

Αυτό είναι το σωστό μεσημεριανό για να χάσεις βάρος

Τι πρέπει να περιλαμβάνει οπωσδήποτε το πιάτο σου; Plus: Μερικά παραδείγματα ιδανικών γευμάτων

Αυτό είναι το σωστό μεσημεριανό για να χάσεις βάρος

Όταν η στιγμή του μεσημεριανού πλησιάζει, ονειρεύεσαι οποιοδήποτε ΔΕΝ έχει σχέση με την υγιεινή διατροφή. Από το μυαλό σου περνούν burgers, πίτσες και μακαρονάδες, όμως, αν θέλεις να χάσεις ή και να διατηρήσεις τα κιλά σου, θα πρέπει να περιοριστείς σε πιο υγιεινές επιλογές.

Δες επίσης: Είναι υγιεινά τα ζυμαρικά; Η διαιτολόγος απαντά!

Ποιες είναι όμως αυτές; Ποιο είναι ένα σωστό μεσημεριανό που θα σου εξασφαλίσεις υγεία, ευεξία και απώλεια βάρους; Δες παρακάτω και ξεκίνα από σήμερα κιόλας!

Σωστό μεσημεριανό | Τι πρέπει να περιέχει; 

  • Υδατάνθρακες
    Σε αντίθεση με ό,τι μπορεί να πιστεύεις, oι υδατάνθρακες είναι απαραίτητοι για το μεσημεριανό σου. 50 με 65 γραμμάρια είναι η ιδανική ποσότητα (45-55% της ημερήσιας ποσότητας). Οι υδατάνθρακες σού προσφέρουν ενέργεια, πνευματική και σωματική και η απουσία τους από το γεύμα σου ενδεχομένως να σε κάνει να νιώσεις κουρασμένη και χωρίς ενέργεια. Από την άλλη, και η υπερκατανάλωσή τους έχει τα ίδια αρνητικά αποτελέσματα. Απόφυγε επεξεργασμένους υδατάνθρακες, όπως είναι το λευκό αλεύρι και η λευκή ζάχαρη, και προτίμησε ολικής άλεσης.
  • Πρωτεΐνες 
    20 με 30 γραμμάρια πρωτεϊνών είναι η κατάλληλη ποσότητα για το μεσημεριανό σου. Μια τέτοια μερίδα υγιεινής πρωτεΐνης το μεσημέρι θα σε βοηθήσει να αποφύγεις ενδεχόμενες απογευματινές λιγούρες και θα σε χορτάσει.
  • Λιπαρά
    Τα καλά λιπαρά στο γεύμα σου, σε κάνουν να νιώθεις πιο χορτάτη. Οι ξηροί καρποί, το λάδι, το αβοκάντο αλλά και οι ελιές είναι μερικές από τις υγιεινές επιλογές που μπορείς να κάνεις.
  • Φυτικές ίνες
    Το μεσημεριανό σου πρέπει να περιέχει τουλάχιστον 8 γραμμάρια φυτικών ινών, δηλαδή περίπου το 30% της ημερήσιας συνιστώμενης ποσότητας. Προϊόντα ολικής άλεσης, λαχανικά και φρούτα μπορούν να σου εξασφαλίσουν αυτή την ποσότητα!
  • Σάκχαρα
    Ένα υγιές μεσημεριανό γεύμα θα πρέπει να περιέχει 4 γραμμάρια σακχάρων περίπου. Aυτή μπορεί να βρίσκεται σε τροφές όπως τα φρούτα, η γλυκοπατάτα, οι σούπες ή τα φυσικά γλυκαντικά όπως το μέλι και το maple syrup. Απόφυγε την κανονική ζάχαρη και προϊόντα που μπορεί να την περιέχουν σε προσ αλλά και επεξεργασμένες τροφές.

*Δώσε προσοχή:

  1. Στο σωστό timing
    Κατανάλωσε το μεσημεριανό σου τρεις περίπου ώρες μετά το πρωινό σου σνακ. Προτίμησε το δεύτερο να είναι γύρω στις 10 και το πρώτο περίπου στη μία. Αν ξεχνάς να φας την ώρα εκείνη γιατί είσαι απορροφημένη με τη δουλειά, βάλε μια ειδοποίηση στο κινητό σου που θα στο υπενθυμίζει!
  2. Στις σωστές τροφές
    Αν θέλεις να χάσεις βάρος, προφανώς θα πρέπει να καις περισσότερες θερμίδες απο όσες καταναλώνεις, αλλά το πιο σημαντικό είναι να τρως καλές τροφές που σε κρατάνε χορτάτη και σου δίνουν ενέργεια. Οπότε ναι μεν έχε υπόψη τις θερμίδες, αλλά δώσε έμφαση στις τροφές που σου κάνουν καλό.

Σωστό μεσημεριανό | Μερικά αντιπροσωπευτικά παραδείγματα:

Σαλάτα με γιαούρτι και κοτόπουλο 

Πάνω σε ένα παξιμάδι/ψωμάκι με σαλάτα μαρούλι-μήλο-κάσιους

Σούπα με φακές και καρύδια

Συνόδευσε με: 1 φέτα ψωμί ολικής άλεσης και αβοκάντο

Wrap με σπανάκι και φέτα

Ολοκλήρωσε το πιάτο με αχλάδι και ωμά αμύγδαλα

Σαλάτα με κινόα και σουσάμι

Εμπλούτισε με γιαούρτι και blueberries

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Best of network