Υγεία : Διατροφή01 ΜΑΡΤΙΟΥ, 2019

Οι 12 τροφές που μειώνουν τη χοληστερόλη με φυσικό τρόπο

Η δρ. Μαρία Ψωμά εξηγεί ποιες είναι τις τροφές που μειώνουν τη χοληστερόλη φυσικά και σε ποια συχνότητα και ποσότητα να τις τρως.

Από τη Μαρία Αθ. Ψωμά M.D. Ph.D. DU ιατρό-βιοπαθολόγο Ιατρική της Παχυσαρκίας διδάκτορα Πανεπιστημίου Αθηνών Ιατρική & Χειρουργική της Παχυσαρκίας (Πανεπιστήμιο Παρισιού VI).

Εδώ θα βρεις όλες τις τροφές που μειώνουν τη χοληστερόλη. Συμβουλές για όλα όσα μπορείς να κάνεις προκειμένου να προστατέψεις την υγεία σου.

12 τροφές που μειώνουν τη χοληστερόλη με φυσικό τρόπο

#1. Βρώμη

Αν ψάχνεις τρόπους για να μειώσεις τη χοληστερίνη σου, το κλειδί μπορεί να είναι απλά να αλλάξεις το πρωινό γεύμα σου. Εάν το πρωινό σου περιέχει δύο μερίδες βρώμης μπορεί να μειώσει τη χοληστερόλη LDL κατά 5,3% σε μόλις 6 εβδομάδες. Το κλειδί για αυτό το είναι η β-γλυκάνη, μια ουσία στη βρώμη που απορροφά την LDL, από το σώμα σου.

#2. Το κόκκινο κρασί

Οι επιστήμονες μας δίνουν έναν ακόμα λόγο για να πιούμε στην υγεία μας. Αποδεικνύεται ότι τα υψηλά σε φυτικές ίνες κόκκινα σταφύλια, που χρησιμοποιούνται για την Παρασκευή του κόκκινου κρασιού, μπορεί να έχουν πραγματικά μια σημαντική επίδραση στα επίπεδα χοληστερόλης. Σε μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε από το τμήμα Μεταβολισμού και Διατροφής στο Πανεπιστήμιο της Μαδρίτης στην Ισπανία διαπίστωσαν ότι τα άτομα που κατανάλωσαν συμπλήρωμα σταφυλιών που βρίσκονται στο κόκκινο κρασί, τα επίπεδα της LDL μειώθηκε κατά 9%. Επιπλέον, όσοι είχαν υψηλή ολική χοληστερόλη μειώθηκε κατά 12%.

#3. Σολομός και λιπαρά ψάρια

Τα Ω-3 λιπαρά είναι ένα από τα φυσικά θαύματα με πολλαπλά οφέλη για την υγεία που βοηθούν στην πρόληψη πολλών ασθενειών όπως καρδιακή νόσο, άνοια, και πολλές άλλες ασθένειες. Τώρα αυτά τα λιπαρά οξέα μπορούν να προσθέσουν ένα ακόμα όφελος για την υγεία στο ρεπερτόριό τους: τη μείωση της χοληστερόλης. Σύμφωνα με έρευνα, αντικαθιστώντας τα κορεσμένα λίπη με Ω-3 λιπαρά οξέα, όπως εκείνα που βρίσκονται στο σολομό, σαρδέλες και στις ρέγγες αυξάνουμε την καλή χοληστερόλη(HDL) έως και 4%.

#4. Ξηροί καρποί

Σε μελέτη που δημοσιεύθηκε από το American Journal of Clinical Nutrition, οι άνθρωποι που κατανάλωναν καρύδια 6 ημέρες την εβδομάδα για 1 μήνα μείωσαν την ολική τους χοληστερόλη κατά 5,4% και την LDL χοληστερόλη κατά 9,3%. Τα αμύγδαλα και τα κάσιους αποτελούν επίσης μια καλή επιλογή. Ωστόσο, ενώ οι ξηροί καρποί αποτελούν μια υγιεινή επιλογή έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες, οπότε η ποσότητα που καταναλώνουμε είναι πολύ σημαντική και δε θα πρέπει να ξεπερνά περίπου ένα σφηνάκι και ένα μισό. Χρησιμοποίησε ένα σφηνάκι για να μετρήσεις τη μερίδα σου.

#5. Τσάι

Το τσάι έχει γίνει γνωστό για την καταπολέμηση του καρκίνου και τις αντιοξειδωτικές του ιδιότητες ενώ παρέχει υψηλή προστασία έναντι των αυξημένων επιπέδων της LDL χοληστερόλης. Σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη, το μαύρο τσάι έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τα λιπίδια του αίματος έως 10% σε 3 μόνο εβδομάδες. Τα ευρήματα αυτά είχαν συναφθεί σε μια μεγαλύτερη μελέτη για το πώς το τσάι μπορεί επίσης να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου της στεφανιαίας νόσου.

#6. Φασόλια

Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο της Αριζόνα διαπίστωσαν ότι η προσθήκη ½ φλιτζανιού φασόλια μειώνει την ολική χοληστερόλη συμπεριλαμβανομένης και της LDL έως και 8%. Το κλειδί για αυτό είναι η αφθονία σε φυτικές ίνες, η οποία έχει αποδειχθεί ότι επιβραδύνει το ρυθμό και την ποσότητα της απορρόφησης της χοληστερόλης σε ορισμένα τρόφιμα.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Best of network