Υγεία : Διατροφή10 ΜΑΪΟΥ, 2020

Σνακ | Τελικά κάνουν καλό στη σιλουέτα και τη διατροφή σου;

Η διατροφολόγος των celebrities απαντά «όχι» και εξηγεί γιατί, δίνοντας μια νέα -και ενδιαφέρουσα- οπτική στα όσα γνωρίζουμε

σνακ
photo credit: Instagram/Kelly LeVeque

Η Kelly LeVeque είναι μια διάσημη διατροφολόγος, που από το γραφείο της περνούν, συχνά, πολλοί διάσημοι της showbiz, όπως η Jessica Alba, η Emmy Rossum και η Molly Sims. 

Having a sleep routine is SO important and 🚫sleeping can keep you from your goals! So, I teamed up with @healthline to tell you all about it, head to my profile and use the code HLSLEEP so read the deets! #sleep #circadianrhythm

A post shared by Kelly LeVeque (@bewellbykelly) on

H Kelly μίλησε πρόσφατα για τα σνακ και την κατανάλωσή τους, παρουσιάζοντας μια πολύ ανατρεπτική -και ενδιαφέρουσα- οπτική σε σχέση με όλα όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Σύμφωνα με την Kelly, λοιπόν, τα σνακ δεν σε βοηθούν στην υγιεινή διατροφή, την απώλεια λίπους και την υγεία του σώματός σου, αλλά… προκαλούν το ακριβώς αντίθετο!

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με εκείνη, τα σνακ δεν σε οδηγούν στο να χορτάσεις και, ανάλογα με το τι επιλέγεις να καταναλώσεις, μπορεί και να σε κάνουν να πεινάς περισσότερο λίγη ώρα αργότερα. Μόνο τα γεύματα που είναι πλούσια σε πολλά θρεπτικά συστατικά μπορούν να σε χορτάσουν πραγματικά και να δώσουν στον οργανισμό σου αυτό που πραγματικά χρειάζεται, να απενεργοποιούν τις ορμόνες της πείνας και να επιμηκύνουν την καμπύλη του σακχάρου στο αίμα. Κάτι ανάλογο δεν μπορούν να κάνουν τα σνακ. Τα κανονικά, ολοκληρωμένα γεύματα είναι το κλειδί της επιτυχίας. 

Ποια είναι η λύση όταν πεινάς;

Αν πεινάς, προτίμησε να καταναλώσεις ένα πραγματικό γεύμα (ιδανικά να περιέχει πρωτεΐνη, λιπαρά, φυτικές ίνες και λαχανικά που θα διώξουν την πείνα σου). Όταν διώχνεις το αίσθημα πείνας με σωστές τροφές, μαθαίνεις στον εγκέφαλό σου να στέλνει τα σωστά σήματα κορεσμού στο σώμα σου. Ουσιαστικά, μαθαίνεις να τρως όποτε πραγματικά πεινάς και όχι για να ικανοποιήσεις τις λιγούρες και τις επιθυμίες σου.

«Πολλοί θα έχετε την απορία: πώς θα αντέξω 4 ή 6 ώρες χωρίς να φάω τίποτα και να μην νιώσω πείνα; Πολλοί άνθρωποι έχουν την ίδια απορία, κάνοντας την εξής ερώτηση «Δεν χρειάζεται να ενεργοποιήσω τον μεταβολισμό μου τρώγοντας κάθε 3 ώρες;», η απάντηση είναι όχι!», αναφέρει η Kelly.

Πρόσφατες έρευνες έδειξαν πως το να τρως συχνά ΔΕΝ σε βοηθά να χάσεις το περιττό βάρος!

Τελευταία έρευνα δείχνει πως το να τρως κάθε 3 ή 4 ώρες, στην πραγματικότητα, σε εξαντλεί, προκαλεί πρόωρη γήρανση και λιγότερη καύση λίπους. Αλλά γιατί;

Γιατί η πέψη απαιτεί χρόνο! 

Όταν τρως, ξεκινάς μια διαδικασία πέψης που απαιτεί από το σώμα σου να καταναλώσει πολύ χρόνο και ενέργεια για να διασπάσει την τροφή σε μόρια που θα απορροφηθούν και θα χρησιμοποιηθούν από τον οργανισμό σου. Η ολοκληρωμένη πέψη παίρνει συνήθως έξι (ή και περισσότερες) ώρες!

Όταν τρως σνακ, ενδιάμεσα των γευμάτων σου, επιβαρύνεις το σώμα σου. Του «ζητάς» να διακόψει μια διαδικασία, που ήδη έχει ξεκινήσει, και να την ξεκινήσει ξανά από την αρχή. Αυτό, όχι μόνο παίρνει την ενέργεια από άλλες λειτουργίες που κάνει το σώμα, αλλά και δεν βοηθά στην απώλεια βάρους, αφού δεν προλαβαίνει να απορροφήσει και να χρησιμοποιήσει όλες αυτές τις τροφές και τις αποθηκεύει ως λίπος. Επιπλέον, το σώμα ξεκινά ξανά από την αρχή την πέψη κόβοντας το ενδεχόμενο να κάψεις το λίπος ενδιάμεσα των γευμάτων.

Το σώμα σου χρειάζεται ένα σωστό διάλειμμα 

Έρευνα του 2014, συνέκρινε τα βιολογικά οφέλη της κατανάλωσης 5 με 6 μικρών γευμάτων ημερησίως με δύο κανονικά γεύματα τη μέρα (οι θερμίδες είναι οι ίδιες και στις δύο περιπτώσεις)  για να καθορίσουν το βιολογικό όφελος στο σωματικό βάρος, την περιεκτικότητα σε ηπατικό λίπος, την αντίσταση στην ινσουλίνη και τη λειτουργία των β-κυττάρων.

Το αποτέλεσμα της έρευνας έδειξε πως τα λιγότερα και κανονικά γεύματα μειώνουν το βάρος, την περιεκτικότητα σε ηπατικά λίπη, τη γλυκόζη και την αυξημένη ευαισθησία στην ινσουλίνη. Το σώμα μας ανταποκρίνεται θετικά και υπάρχουν σωστά διαλείμματα έτσι ώστε να έχει τον χρόνο να διαχειριστεί κατάλληλα τις θερμίδες που προσλαμβάνει.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Best of network