Υγεία : Fitness20 ΜΑΪΟΥ, 2020

Afterburn effect: Πώς θα συνεχίσεις την καύση λίπους για 48 ώρες μετά την προπόνηση

Με αυτές τις προπονήσεις θα συνεχίσεις να καις θερμίδες για ώρες αργότερα. Μάθε τι συστήνει o trainer.

Afterburn effect: Πώς θα συνεχίσεις την καύση λίπους για 48 ώρες μετά την προπόνηση

Συνεργάστηκε ο Λευτέρης Καβούκης, personal trainer.

Ακούγεται πολύ καλό για να είναι αληθινό, αλλά η προπόνηση με το σωστό τρόπο κάνει το μεταβολισμό να καίει για ώρες, ακόμα και μέρες αργότερα. Αυτό οφείλεται στην υπερβολική κατανάλωση οξυγόνου μετά την άσκηση (EPOC) ή φαινόμενο «afterburn». «Το EPOC είναι οι επιπλέον θερμίδες που καίγονται μετά την προπόνηση» τονίζει ο Λευτέρης Καβούκης, personal trainer και προσθέτει: «Η καύση λίπους και θερμίδων στις 23 ώρες που δεν ασκείσαι είναι το Ιερό Δισκοπότηρο της μόνιμης απώλειας βάρους. Ανάλογα με τη διάρκεια και την ένταση, το EPOC μπορεί να παραμείνει υψηλό έως και 48 ώρες μετά την άσκηση». Αυτές οι τρεις προπονήσεις είναι ό,τι χρειάζεσαι για να τα καταφέρεις.

Για καύση λίπους μετά την προπόνηση ο trainer συστήνει:

Συνεχής διαλειμματική προπόνηση

  • Πώς; Κάνε 3 λεπτά γρήγορο περπάτημα, ακολουθούμενο από 3 λεπτά γρήγορο τρέξιμο, για διάστημα 30 έως 60 λεπτών.
  • Γιατί; «Η διαλειμματική άσκηση είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να καις θερμίδες χωρίς να περνάς επιπλέον χρόνο στο γυμναστήριο» επισημαίνει ο ειδικός. «Με αυτή την προπόνηση υπερφορτώνεις το σώμα με σύντομα διαστήματα, έπειτα το ξεκουράζεις για ένα διάστημα, πριν επαναλάβεις το ίδιο δυναμικό ή εντελώς διαφορετικό διάστημα. Έτσι, απελευθερώνονται πολλές ορμόνες, συμπεριλαμβανομένης της επινεφρίνης (αδρεναλίνης), που βοηθά τον οργανισμό να καίει θερμίδες ακόμη κι όταν δεν ασκείσαι».

Καταμερισμένη προπόνηση

  • Πώς; Κάνε δύο έως τέσσερις 15λεπτες προπονήσεις υψηλής έντασης στη διάρκεια της μέρας. Αυτό μπορεί να είναι μία πρωινή, μία μεσημεριανή και μία βραδινή, όταν γυρίσεις σπίτι. Αντί να επαναλαμβάνεις τη συνήθη προπόνησή σου, μοίρασε τα σετ σε συντομότερες προπονήσεις, οι οποίες θα πρέπει να είναι σύντομες και δυναμικές.
  • Γιατί; «Η άσκηση σε κάνει να καις λίπος και θερμίδες με αυξημένο ρυθμό, ο οποίος συνεχίζεται αφού ολοκληρωθεί η προπόνησή σου» λέει ο ειδικός. «Δύο προπονήσεις την ημέρα σημαίνουν διπλάσια ενίσχυση του μεταβολισμού. Επιπλέον, οι περισσότεροι προσπαθούν περισσότερο στις πιο σύντομες προπονήσεις».

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΟ FITNESS

Best of network